Gå til innhold

Test: Vi tester ytelsen i Crysis 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feil i teksten, GTX 660 Ti koster fra 1995 kr og opp (ifølge prisguiden). Kortet til rett under 1600 kr, et GTX 660 "uten" Ti, dette ser dere ved å følge linken videre. Fra 1600 kr hørtes for godt ut til å være sant, og jammen var det det også :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

spillte igjennom crysis 3 i helgen med alt på maks og jepp det er en smule krevende.

men det gikk så og si smertefritt med 2 gtx 680 jeg bruker i gamingriggen for øyeblikket.

men to gtx titan er fristene.lenge siden jeg har oppgradert noe i pcen.

Lenke til kommentar

Feil i teksten, GTX 660 Ti koster fra 1995 kr og opp (ifølge prisguiden). Kortet til rett under 1600 kr, et GTX 660 "uten" Ti, dette ser dere ved å følge linken videre. Fra 1600 kr hørtes for godt ut til å være sant, og jammen var det det også :-)

 

Hoho, fikk litt sjoque selv. Har nettopp bestilt 660 selv, så lurte plutselig på om det var kattesekk.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Crysis 3 har så bra grafikk at 3X Titan kort skal slite slik. Mange vil kanskje kjøpe slike kort for å ha en fremtidsrettet rigg, men det stemmer jo ikke. Siden man "må" oppgradere skjermkort hvert år for å følge med utviklinga, så lønner det seg heller å kjøpe ett kort hvert år, selge det og så kjøpe nytt. F.eks gå fra GTX 680 til GTX 780 når det kommer. Jeg har selv et SLI oppsett, men kommer ikke til å kjøpe det igjen.

 

Hvorfor ikke teste med en high-end AMD-pc?

Godt poeng. En høyt klokka FX-8350 hadde vært interessant å ha med her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne testen, så fikk jeg en følse av at CPUen hadde mer å si på ytelsen en faktisk skjermkortet.

 

Vis man ser på AMD setupen og Intel Setupen så er det et ganske så stort FPS hopp akkurat der.

 

Denne "testen" var skuffende, her burde dere heller a laget en guide til bedre FPS i Crysis 3. Tror heller folket hadde satt mer pris på dette.

 

 

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne testen, så fikk jeg en følse av at CPUen hadde mer å si på ytelsen en faktisk skjermkortet.

Jeg har lest andre tester som viser at Crysis3 krever mye av CPU ja. Ved lik klokkehastighet så vil en Intel 3930K yte bedre enn en 3770K, så flere kjerner kommer godt med. Derfor AMD FX-8350 gjør det så bra også.

Lenke til kommentar

det er ein grævla kriftig datamaskin når det er x3 GTX TITAN og masse det der

 

Utfordringen er ikke å sette sammen en kraftig PC, men å finne et bruksområde som rettferdiggjør komponentvalgene. Det fines omtrent ikke grafikktunge spill som samtidig har godt gameplay.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Morsom lesing. Har akkurat spilt igjennom Crysis 3 selv. Dette gjorde jeg på en ny iMac med 2560x1440, "very high" teksturer, grafikk "high", og spillet kjørte vsync@30fps hele veien. Kun på første brettet gikk spillet under 30fps, men kun 2-3 ganger (det er noe bugs med første brettet, plutselig synker fps med 30-40%, og man må restarte spillet). Ikke dårlig for en iMac! :)

Forskjellen fra "high" til "very high" grafikksetting er ganske liten, men gir en voldsom forskjell i fps. Kun skyggeeffekter får en meget synlig forbedring, ellers er det mest små nyanser. Svært imponert over Cryengine 3. For øvrig synes jeg Crysis 3 har fått altfor mye kritikk. Til å være et skytespill, så blir det ikke mye bedre enn dette. Spillet kunne ha vært lengre, men noen av de senere brettene er massive. Vanskelighetsgraden er generelt noe lav, så anbfaler å spille på "Supersoldier", da får man en mer tilfredstillende opplevelse og lengre spillvarighet. Anbefales! :)

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...