Gå til innhold

Se brukernes beste januarbilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange av disse som ser ut som de har brukt litt vel mye tid i Photoshop, spesielt det første.

 

Jeg er ikke noe fotograf, men er i alle fall mitt personlige synspunkt , og da synes jeg ikke det er noe som fotografi men et bra "bilde" (hvis dere skjønner hva jeg mener med forskjellen).

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mange av disse som ser ut som de har brukt litt vel mye tid i Photoshop, spesielt det første.Jeg er ikke noe fotograf, men er i alle fall mitt personlige synspunkt , og da synes jeg ikke det er noe som fotografi men et bra "bilde" (hvis dere skjønner hva jeg mener med forskjellen).

 

Er nok mer manipulasjon mitt bilde. Jeg ønsker alltid å prøve nye måter å få frem mine visuelle ideer. Dette bildet har jeg kombinert fotografi og 3D grafikk. Modell vognen har jeg bygd helt grunn av, noe som gjør at jeg selv er mer fornøyd med bildet. Iom at jeg har klart å skape miljøet selv.

 

Men tidsbruk i photoshop er faktisk minimal, brukte under 1t å sette samens alt :)

Endret av Fotofashion
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Motivasjonen til å ta bilder har vært helt elendig i det siste, og av de 9 bildene jeg la ut i januar, så ble 2 plukket ut til å være med her. Wow. Det skal jeg gjøre så godt jeg kan med å ta med meg videre for å få igang motivasjonen igjen.

 

Ang kommentaren om Photoshop, så har ingen av de to bildene mine vært innom det programmet. Det første bildet er nesten ikke gjort noe med i det hele tatt annet enn at jeg snudde på det (lyset gjorde vannet så grått). Bilde nr to har bare to fargegraderinger og to lysstyrkegraderinger i Lightroom. Selve mønstrene og sånn er makro av is med farge i som jeg laget selv.

 

Husker jeg la merke til KennethSolfjeld sitt første bilde. Meget pent.

 

Bruker du filter ellter flere eksponeringer KennethSolfjeld? Eller er lyset så "enkelt" og fantastisk at du ikke trenger det?

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Fantastisk nivå på bildene i denne tråden! En ære å bli plukket ut her.

 

Bruker du filter ellter flere eksponeringer KennethSolfjeld? Eller er lyset så "enkelt" og fantastisk at du ikke trenger det?

På det blå bildet er det ikke brukt filtere. Kun en relativt lang eksponering på 30 sekunder. På det nederste bildet er det brukt et 2 stopp GND filter, som er lagt helt ned på toppen av det hvite skumbåndet. Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Veldig kjekt at mitt bidrag ble plukket ut sammen med så mange fine bilder :) Er vel første gangen jeg har lagt ut noe i disse trådene også så da var det jo ekstra morro. Det er egentlig et annet bilde fra den dagen jeg er enda mer fornøyd med, men jeg hadde ikke innsett det selv før jeg gikk gjennom bildene fra den dagen for et par uker siden.

http://500px.com/photo/26645399

 

Veldig bra bilde det også, og sannsynligvis et jeg ville vært enda mer fornøyd med om det var mitt. Godt jobbet!

Lenke til kommentar

Ja ja folkens

Hva er ett bra /godt bilde?

Er det det maan tar i NUET eller som man trikser og fikser etter på ?

For min del gjør jeg MINIMALT med mine bilder

Rette opp horisonter. lys/mørk og evnt utsnitt... ikke noe særlig mer...

Hva er da "ET EKTE BILDE "?

Jeg jager hele tia etter "DET PERFEKTE BILDE"

Jeg vet hvor bare jeg kommer meg der til rett tidspunkt og full klaff på været...

Kan sikkert LAGE ett godt bilde med noe timer foran PC av ett ok bilde men det er ikke min stil

En fotograf sa til meg på 80 tallet at for å få ett PERFEKT PORTRETT må du ta 1000 bilder WOOOOO. JA da blir jeg aldri noen TOPP FOTOGRAF.

OK har vunnet litt da.

Første bilde på min side her vant en konkurranse der 120 bilder ble levert. 99 & bilde ( horisont var sjef var eneste jeg fikk høre.

JA JA litt skryt trenger vi.

Foto for meg er" I NUET " der og da.

HA en fin uke folkens

PS Kollen om 1 1/2 uke kan det komme mye bra I NUET.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt avhengig av hva bilde skal brukes til, men jeg vil si at det er det ferdige resultatet som teller. Om det har vært innom PS eller ikke har ingen ting å si så lenge bilde får deg ti og stoppe opp. Når det gjelder redigering av bilder så må man legge grunnlaget i kamera under opptak. Fototeknisk spiller en viktig rolle i di fleste manipulerte bildenen !

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...