Gå til innhold

Fordobler harddiskplassen med ny teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To sider av samme sak.

Det spørs hvordan du måler suksess det. Jeg antok du mente suksess som i at teknologien faktisk virker.

 

Uansett så er det ingen som er villig til å betale for denne teknologien så lenge det er billigere å montere en ny harddisk på en ny port i en ny montasjebrønn.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

"Nå som nettskyen og flashbaserte lagringsmedier begynner å innta lagringsmarkedet sakte, men sikkert, må harddiskprodusentene forsøke å finne på noe lurt."

 

Litt snodig setning. At snurrediskene har fått konkurranse av SSD trenger ikke å diskuteres, men at data lagres mer og mer i "nettskyen" betyr neppe at behovet for lagringsmedier reduseres. Dataene i nettskyen lagres ikke akkurat i "løse luften" eller i himmelen. Ett eller annet sted ligger tross alt disse dataene også lagret på harddisker.

Lenke til kommentar

Hvor langsiktig er denne teknologien, hvor fort kan de realisere produksjonsteknikken, er det lønnsomt, hvordan er levetiden? Det er disse spørsmålene jeg synes er viktige. Det er nok ti tusen forskjellige måter å "revolusjonere" harddisker på, men det er de realistiske planene som er interessante å høre om.

 

Vel, det er egentlig bare halve sannheten. Hvis teknologiene faktisk ble forklart i detaljer så hadde det vært interessant uansett om den ble "kommersiallisert" eller ikke. Skulle jeg ønske at nyheten ikke var skrevet? - Nei, så ikke misforstå meg HW.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...