Gå til innhold

Telenor solgte 700 nettbrett til én krone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekt for de som rakk å bestille, men alle jo ha forstått at prisen var feil?

 

Velger å sitere meg selv fra E24, i forbindelse med klagestormen Telenfor fikk da de først prøvde å trekke tilbake (de innlysende feilaktige) kjøpene:

[…]hva man ville gjort hvis man selv solgte til for lav pris?

 

La oss si jeg skal selge en gammel TV, og legger den ut på Finn.no for kr 1500,-. I etterkant viser det seg at jeg ved en feil, har annonsert varen til kr 15,-. Hvem vil stå frem, og bedyre at joda; da ville man selvfølgelig tatt feilen på egen kappe, og solgt TV'n til femten kroner?

 

Eller vi kan gjøre det motsatt: Du skal egentlig overføre penger til en håndverker, og beløpet du skylder er ikke større enn 2000. I nettbanken klarer du å taste feil, og overfører plutselig 200 000. Jeg ville iallefall ha tatt kontakt med håndverkeren, og forsøkt å få pengene mine tilbake …

 

Trist at Telenor velger å gi bort nettbrettene. Dette kan skape en farlig presedens i de tilfeller hvor noe «er for godt til å være sant»!

 

EDIT: På hvilken måte har dette blitt gjort om til et PR-stunt btw? Ser ikke så mye forklaring om det i artikkelen, og utfra E24-artikkelen finner jeg ikke mye Telenor-symati. Jeg føler egentlig de fremstår som et selskap uten baller og prinsipper. Noen prøver å snylte til seg nettbrett, pga personlige feil (som vi alle vet; feil kan skje den beste av oss). Jeg synes Telenor har vist svakhet i denne saken …

Endret av qualbeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg la merke til feilen, men bestilte ikke da jeg var SIKKER på at ingen ble å motta. Neste gang skal jeg bite på. :p

Hallo, du kunne tapt hva, 1kr+frakt? :p Gjerrig!

 

Kunne heller gitt brettene til noen som fortjener litt ekstra, donert de til barnehjem el.l.

 

Å gi de til griske egoister gir ikke telenor noen pluss i min bok, de ga etter for presset fra en gjeng bajaser.

Meh, "tenk på barna i Afrika"-tankegangen er så billig.

Å gi bort til barnehjem eller hva det enn måtte være kan Telenor gjøre når du vil, og har ingenting med denne saken å gjøre.

Endret av Occi
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Quote fra e24:

 

 

Jeg blir flau! Tror alle skjønte at dette var en feilprising; men folk er griske...

Så hvorfor sa Telenors kundeservice at det ikke var feilprising når folk ringte for å spørre? Hvis Telenors kundeservice ikke selv skjønner at det er feil pris, ja da kan de jammen meg ha det så godt. Spesielt når de gir beskjed om at det hadde vært feil pris, men at folk skulle få brettene likevel er det urimelig å trekke tilbake tilbudet etter det igjen.
Lenke til kommentar

Så hvorfor sa Telenors kundeservice at det ikke var feilprising når folk ringte for å spørre? Hvis Telenors kundeservice ikke selv skjønner at det er feil pris, ja da kan de jammen meg ha det så godt. Spesielt når de gir beskjed om at det hadde vært feil pris, men at folk skulle få brettene likevel er det urimelig å trekke tilbake tilbudet etter det igjen.

 

Min erfaring er at kundeservice ikke gir skikkelige svar når man tar kontakt; de ønsker bare å få gjennom flest mulig kunder som et slags mål på hvor flinke de er. Kan hende de ikke har tilgang til noen annen informasjon enn den du og jeg ser; og står det 1 kr uten binding så står det faktisk det der også. Jeg har selv hatt kontakt med en telebedrift før angående feilprising, og jeg måtte da bli satt over både to og tre ganger før jeg kom til rett person. Det virker til at det begynner å bli "vanlig" å ikke lese gjennom annonsene sine skikkelig før de publiseres.

Likefullt så burde både kunder og kundebehandlere lett skjønne at dette er snakk om feilprising; ingen selger en forholdsvis dyr vare for 1 krone uten at det er noen ekstra vilkår. Det er da vel bare sunn fornuft?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...