Gå til innhold

? Nesten halvparten velger mobil fremfor bærbar PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Nesten halvparten velger mobil fremfor bærbar PC. Smartmobilen foretrekkes som arbeidsverktøy, viser undersøkelse."

 

Til hva slags arbeid? For elektrikere og den type jobb kan det sikkert være greiere med mobil dersom det finnes gode verktøy til den, på kontoret derimot.

Endret av mandela
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lite tips... å sjekke Facebook er ikke arbeid, og å "kommunisere med omverdenen" er ikke det samme som arbeid, veldig ofte det stikk motsatte. Tør ikke tenke på hvordan det hadde gått med produktiviteten min hvis jeg skulle sitte og knoteskrive på en mobiltelefon med 5-tommers skjerm. Hadde gått konkurs tvert.

Endret av Den åttende profet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er det heilt tydelig ein del opplysninger som ikkje blir nemt.

 

Eg kan aldri fatte at arbeidstakere som treng å skrive noke heller vil gjere dette på mobiltelefonen enn på ein bærbar PC.

 

Men dersom det koker ned til at dei fleste arbeidstakere heller vil ha muligheit til å ringe andre personer når dei er ute å farter enn at dei vil ha ein god arbeidsplattform å jobbe på så har eg forståelse for at resultatet har blitt slik som artikkelen viser til.

 

Dei fleste har nok ein stasjonær PC på kontoret, så litt avhengig av kva arbeid du skal utføre så kan det nok være meir praktisk å ta med eit kommunikasjonsmiddel når du er ute å reiser framfor ein PC.

Lenke til kommentar

Hele undersøkelsen virker jo bestilt fra en eller annen mobilprodusent sin side.

 

- Hvorfor spør de unge studenter? De er STUDENTER, og ikke i jobb. I mine øyne gjør dette bare undersøkelsen mindre troverdig.

 

I min jobb er det ikke teknisk mulig å gjøre 10% av arbeidet mitt engang uten en datamaskin, ihvertfall ikke så effektivt som jeg ønsker. Jeg kunne svart på mail, men det ville jo tatt en evighet med tanke på innhenting av informasjon fra flere steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"? Nesten halvparten velger mobil fremfor bærbar PC""Globalt foretrekker én av tre mobiltelefonen som eneste arbeidsverktøy hvis de måtte velge. 37 prosent foretrekker en bærbar PC."Hvor mange prosent er 1 av 3....

 

Hei - her stemte ikke tittelen helt med terrenget. Det er 37 prosent som ville valgt laptop som eneste arbeidsverktøy mens 32 prosent ville valgt smarttelefon som eneste arbeidsverktøy. Har endre tittel.

Lenke til kommentar

Når så viktige og sensitive opplysninger som det man kan få inn på mobilen sin ved å bruke den i arbeidssammenheng, så synes jeg det er rart at det ikke er mer fokus, og spesiellt fra media som HW.no / Amobil.no på mer sikkerhetsapplikasjoner.

 

Det er ganske labert av interesse fra media om dette synes jeg. Man skulle helt klart hatt flere tester av apper som tar for seg sikkerheten på mobiltelefonen.

 

Mister man telefonen så føler man seg ganske sårbar etterpå. Det kan jeg skrive under på, da jeg har rotet bort mobilen og funnet den igjen etterpå, heldigvis.

 

Problemet er å skulle finne en skikkelig app i jungelen av sikkerhetsapper. For det er en hel skog full av dem på f.eks. Android-plattformen (Google Play).

 

https://play.google.com/store

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...