Gå til innhold

Kyber-spioner angriper Europeiske myndigheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dere insisterer på å bruke ordet "kyber", kunne dere kanskje vurdere å finne et like idiotisk norsk ord for "hacker" også, ellers blir det litt rart.

 

Kyber hakker krakker strømming nettbrett pålinje sjatting fjesbok kvittrer maskinvare dått no fastvare

 

: ))))

 

/retarded

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Hvis dere insisterer på å bruke ordet "kyber", kunne dere kanskje vurdere å finne et like idiotisk norsk ord for "hacker" også, ellers blir det litt rart.

 

hva med "bryter"? :p

 

Lenke til kommentar

Hvis dere insisterer på å bruke ordet "kyber", kunne dere kanskje vurdere å finne et like idiotisk norsk ord for "hacker" også, ellers blir det litt rart.

 

Jeg tror de prøvde hardt, men måtte gi opp da det rett og slett ble for tullete og ikke ga særlig mening.

 

oh - wait a minute, there's a lesson in this.. somewhere?

Endret av h0ih0i
Lenke til kommentar

Hmm... begynte også å lure på hvorfor de skrev "kyber" istedenfor det mer kjente ordet "cyber", så jeg gikk litt på leting i google og fant et inlegg på vedebatt:

 

"Det er mulig at versjonen som skrives med C først ble lånt fra gresk til latin, og så lånt videre til engelsk, antakelig via fransk.

 

Latinsk k-lyd (skrevet c) foren e, i og y gikk over til øvrige lyder ved overgangen til de romanske språk. På fransk ble den til en s-lyd. Dette har skapt en tradisjon med også å uttale latinsk c som s foran e,i,y.

 

Denne tradisjonen er gal. Korrekt uttale av endel latinske ord er som følger.

 

Caesar = kaisar

faeces = faikes

cerebellum = kerebellum

cancer = kanker

cella = kella"

-Ursus

 

-Pus<3

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det alltid en gjeng med prepubertale 14isser som på død og liv MÅ kommentere bruken av helt legitime norske ord i hver bidige artikkel som publiseres her?

 

Jeg kan banne på at dere er de samme personene som sitter og fyrer dere opp i sofaen når NRK noen få ganger tekster programmer på nynorsk.

 

Voks opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det alltid en gjeng med prepubertale 14isser som på død og liv MÅ kommentere bruken av helt legitime norske ord i hver bidige artikkel som publiseres her?

 

Jeg kan banne på at dere er de samme personene som sitter og fyrer dere opp i sofaen når NRK noen få ganger tekster programmer på nynorsk.

 

Voks opp.

 

Fornorsking av legitime engelske ord og uttrykk for data/teknologi er like tilbakestående som at Norge har 2 målformer. Hvis du vil diskutere bruk av nynorsk er det bare å lage en tråd om hvor mye du elsker NN.

Lenke til kommentar

Språkbruken er misbruk av Kybernetikk, denne misbruken har foregått i mange år slik at "cyber" har på folkemunne blitt synonym med "Internett", noe det absolutt ikke er. Slikt skjer når feilbruk skjer av mange nok over lang tid, kanskje HW burde heve seg over mengden og vise et godt eksempel ved å bruke korrekt terminologi?

 

I tillegg bør ikke HW bite på skremselspropagandaen til såkalte "eksperter". Til mer media klarer å blåse opp denne "trusselen", til mer vil industrien som støtter dette blomstre. Idiotiske lovvedtak som kommer som resultat av uvitende politikere vil ikke løse noen problemer. Hvis det er noen som skal forfølges så er det bedrifter og offentlige tjenester som ikke har gode sikkerhetsrutiner. Med gode rutiner så vil problemene reduseres til noe som er håndterbart, fremfor tulletiltak som overvåkning. Første regel burde være: "Patch your shit!", og ellers bør systemer og infrastruktur bygges robust til å tåle angrep.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det alltid en gjeng med prepubertale 14isser som på død og liv MÅ kommentere bruken av helt legitime norske ord i hver bidige artikkel som publiseres her?

 

Jeg kan banne på at dere er de samme personene som sitter og fyrer dere opp i sofaen når NRK noen få ganger tekster programmer på nynorsk.

 

Voks opp.

Når jeg gikk på barneskolen var klassetrinnene delt inn i to; bokmål- og nynorskklasser. Jeg har absolutt ingen problemer med nynorsk. Poenget mitt er at disse oversettelsene ikke er legitime, men rølpet opp av en liten gruppe som tviholder på at språket skal være 'rent', og tydeligvis ikke skjønner at de ordene det faller naturlig for oss å bruke ER språket vårt. Det er en evig utviklende ting. Disse ordene er bare låneord, akkurat som jeg lærte på barneskolen at "tiger", "pizza" og "radio" er, og å drive å rette på bruken av dem gjør ingenting annet enn å frustrere meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det alltid en gjeng med prepubertale 14isser som på død og liv MÅ kommentere bruken av helt legitime norske ord i hver bidige artikkel som publiseres her?

 

Jeg kan banne på at dere er de samme personene som sitter og fyrer dere opp i sofaen når NRK noen få ganger tekster programmer på nynorsk.

 

Voks opp.

 

Jepp!

 

Samtlige fra og med post nr 2 bryter våre retningslinjer, rett og slett sørgelig oppførsel.

 

Om man ikke har noe annet å si så ta en tur ut eller bak kaker..

 

Admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...