Gå til innhold

HTC lover flere Windows-mobiler i 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gledelige nyheter.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke WP8 har tatt mer av enn det det har. Selv har jeg ikke vært så fornøyd med at mobilt OS siden første gang jeg prøvde iPhone. Skulle tro folk ble lei half assed gutteroms appsene i Android, for ikke nevne kompleksiteten for folk som mor og far, samt at ikke flere har gått lei iOS som har vært så og si det samme siden det kom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gledelige nyheter.Jeg skjønner ikke hvorfor ikke WP8 har tatt mer av enn det det har. Selv har jeg ikke vært så fornøyd med at mobilt OS siden første gang jeg prøvde iPhone. Skulle tro folk ble lei half assed gutteroms appsene i Android, for ikke nevne kompleksiteten for folk som mor og far, samt at ikke flere har gått lei iOS som har vært så og si det samme siden det kom.

 

Mamma bruker Huawei Ascend P1 (Android 4.0.4) uten problemer og til stor glede.

 

Lenke til kommentar

On topic: jeg liker at HTC ønsker å høre på hva folk mener etter et år med særdeles store mobiler. Etter å ha hatt s3-en min et halvt år nå, må jeg si at konas S2 er mer behagelig å bruke (les: ergonomisk) til alt annet enn netflix/film. Hadde den hatt en sprekere skjerm hadde den vært fin til surfing også. Jeg vil tro jeg har ganske gjennomsnittlige mannehender. Markedet trenger et større utvalg av high end mobile i 4,3"-4,7" segmentet.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke WP8 har tatt mer av enn det det har. Selv har jeg ikke vært så fornøyd med et mobilt OS [...]

Enig. Jeg tolker det som nok et bevis på at popularitet har ingenting med kvalitet å gjøre.

 

 

Mamma bruker Huawei Ascend P1 (Android 4.0.4) uten problemer og til stor glede.

For et supert argument! :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har prøvd WP8 i 2mnd.

Fungerer utmerket, lett å "lære" og tilpasse personlige behov.

MEN det er ikke rart at salget går treigt for WP8 når betjeningen i de fleste elektronikk kjedene frarådet meg å kjøpe ny telefon med WP8. Og heller ikke klarte å "sette" opp telefonen.

Savnet bedre utvalg i enhter, gjerne store skjermer!!!

Lenke til kommentar

MEN det er ikke rart at salget går treigt for WP8 når betjeningen i de fleste elektronikk kjedene frarådet meg å kjøpe ny telefon med WP8. Og heller ikke klarte å "sette" opp telefonen.

Jeg har en tendens til å tro at når man gjør "karriere" av å selge mobiltelefoner, så er det muligens en grunn til det...

Lenke til kommentar

Gledelige nyheter.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke WP8 har tatt mer av enn det det har. Selv har jeg ikke vært så fornøyd med at mobilt OS siden første gang jeg prøvde iPhone. Skulle tro folk ble lei half assed gutteroms appsene i Android, for ikke nevne kompleksiteten for folk som mor og far, samt at ikke flere har gått lei iOS som har vært så og si det samme siden det kom.

 

Er det virkelig treffende å dra fram apps som ett argument for WP? Ikke i mine øyne.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har erfaring fra WP8, iOs og Android. Alle systemene er ok, med individuelle forskjeller - takk og pris, men det som er avgjørende når jeg velger telefon (og ikke operativsystem) er at jeg kan ta med app'ene mine over på den nye telefonen, og at den har 64 GB minne.

Lenke til kommentar

Jeg har erfaring fra WP8, iOs og Android. Alle systemene er ok, med individuelle forskjeller - takk og pris, men det som er avgjørende når jeg velger telefon (og ikke operativsystem) er at jeg kan ta med app'ene mine over på den nye telefonen, og at den har 64 GB minne.

 

Så i realiteten må du holde deg til det samme OS'et til evig tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Så i realiteten må du holde deg til det samme OS'et til evig tid.

For å snu litt på det: Hvor kjedelige kan smarttelefonene egentlig bli? Face it. De er nesten like alle sammen. Jeg har vært borti HTC, Apple, Samsung og Nokia. Dagens smarttelefoner har blitt redusert til fliser med en tykkelse på ca 1 cm, og et overflateareal som i stor grad bestemmes av skjermens størrelse. Du har en 3,5 mm minijack der du kopler til headset, en kombinert lade- og dataplugg (Dock eller Lightning hos Apple, micro-USB hos alle andre), av/på-bryter, volum opp og ned knapper, samt 1-3 dedikerte knapper. Noen har til og med en slot der du kan sette inn microSD minnekort.

 

På sett og vis har mobilene kommet dit hvor de bærbare PC’ene har vært i mange år: utformingen er dønn lik fra PC til PC, og smarttelefonene har etter hvert blitt offer for det samme syndromet.

 

Det ligger en forskjell i operativsystemene, men for meg som er en litt over gjennomsnittet bruker, er forskjellene små. Man finner frem til rett ikon, og trykker litt rundt i menyene inntil men har fått gjort det man ønsker. IOS skiller seg ut ved at det ikke har noe egentlig filsystem; man er tvunget til å bruke iTunes for å holde orden på (media)filene.

 

I praksis benytter alle tre operativsystemene menysystemet LFT, som opprinnelig ble utviklet for skrivemaskiner. LFT er et akronym for Let, Finn, Trykk. Uansett om du har iOs, Android eller WP8 må du bruke en del tid på å finne ut hvor i menyhierarkiet de forskjellige funksjonene finnes, men etter en stund får du plassering og bruk inn i fingrene.

 

Med så mange likheter reduseres derfor min opplevelse av en smarttelefon til hvilke app'er den kan kjøre (jeg "ser" ikke telefonen eller operativsystemet, jeg "ser" app'ene) og at jeg kan ta med alle mine 40 GB med lovlig musikk når jeg er på farten.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig, det er mange kvalitetsapps som mangler til WP, man finner selvfølgelig noen apps (gjerne MS sine) som har den beste varianter til WP, men på generell basis er det endel hull sånn jeg ser det.

Det er jo et spørsmål om definisjoner. Jeg har flere apper installert på mine Android-telefoner enn på WP-telefoner, men det er først og fremst fordi jeg ikke har det samme behovet for de samme appene på WP, det er rett og slett mer komplett ut av esken. Bruker man nettjenester som tjenester i en nelleser (slik det er tenkt, eller iallfall burde være tenkt) så slipper man også å måtte venne seg til nye apper for ulike plattformer.

 

På Android må jeg ha en klient for Facebook og Twitter, samt Office-programvare, da helst mer enn kun en leser. I tillegg kommer behovet for en ekstern epostapp, avhengig om den innebygde er god eller dårlig (varierer litt for hver Android-versjon). I tillegg kommer OneNote og Skydrive-app. Og til slutt Kindle, Netflix og Spotify.

 

På WP trenger jeg i utgangspunktet kun installere Kindle Netflix og Spotify (og alle finnes jo), så er jeg ferdig.

 

I Win8 Metro mangler jo foreløpig Spotify (idiotisk nok, svenskene er utrolig treige), men resten er der.

Lenke til kommentar

Fabelaktig at de dropper store skjermer. Etter at jeg skaffet meg S3 i fjor sommer har jeg kommet til at 4,7 tommer ble for stort, men i mellomtiden har markedet på fysisk mindre telefoner blitt redusert til trege lavprismodeller.

Hvis de nå bare tar denne åpenbaringen tilbake til Android-avdelingen og kommer med en ny konkurransedyktig 4-4,3 tommer stor mobil så vet jeg hvilken telefon jeg skal kjøpe i år.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...