Gå til innhold

Slik er Firefox OS i bruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fiffig at Firefox får mye oppmerksomhet for webapps, mens Ubuntu nesten ikke får noe cred for det. Ubuntu tilbyr i tillegg native apps, slik at utviklerne selv kan bestemme hva de vil bruke..

 

For meg er Ubuntu for phablets et mye mer spennende OS enn Firefox OS, men jeg skal selvfølgelig gi Firefox OS en god sjanse også. Er veldig spent på å se hvordan det blir.

 

Let the competition begin!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fiffig at Firefox får mye oppmerksomhet for webapps, mens Ubuntu nesten ikke får noe cred for det. Ubuntu tilbyr i tillegg native apps, slik at utviklerne selv kan bestemme hva de vil bruke.. For meg er Ubuntu for phablets et mye mer spennende OS enn Firefox OS, men jeg skal selvfølgelig gi Firefox OS en god sjanse også. Er veldig spent på å se hvordan det blir. Let the competition begin!

 

Er helt enig. Med intelprocessor og ubuntutablet er det uendelig med muligheter! Det ser veldig pent ut, og på samme måte som firefox os, ser jeg for meg at det kan komme endel billigmodeller for "nye markeder". At ubuntu i tillegg er så sammensveiset med mobil, tablet, pc kan hjelpe desktopen også. jeg har litt problemer med å se at hele verdenen skal flytte over til ubuntu på desktop, men jeg regner med et lite oppsving. færre og færre har tross alt desktop, og bryr seg ræva om winows osv... spennende tider vi går inn i! Mye å velge i :) Det vil også etterhvert bety at vi vil få flere og flere html5-apss, som vil virke på kryss av plattformer, sort of ihvertfall, kjernefunksjoner vil nok ha forskjellig kode for tilgang.... no biggie though..

Lenke til kommentar

Jeg liker idéen med Firefox OS. Idéen minner mye om Ubuntu for telefoner, men det virker bare en brøkdel så gjennomført. Jeg kunne sikkert sagt for lite og for sent, men nå leverer de vel strengt tatt OSet sitt før Ubuntu så det blir ikke helt riktig. Det virker uansett som en slags lettversjon av Ubuntu for telefoner. Med Web-apps så blir det jo kompatibelt med Ubuntu og gir økt moment på den utviklingen. Bra!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...