Gå til innhold

Foto

[Løst] Kjøpt ny mobil, virker ikke


3 svar i denne tråden

#1 ndrs

ndrs

    Bruker

  • Medlemmer
  • 171 innlegg
  •   23. januar 2012

Skrevet 25. februar 2013 - 21:48

Hei!

Kjøpte ny mobil i dag. Da jeg kom hjem og skulle få den på gang, virket den ikke. Reiste tilbake til butikken, men de sier det tar 14 dager å reparere. Hvilke rettigheter har jeg? Jeg kan ikke være uten mobil i 14 dager. Kan jeg heve kjøpet?
  • 0

#2 medlem-82119

medlem-82119

    Bruker

  • Medlemmer
  • 7 750 innlegg
  •   4. august 2005

Skrevet 25. februar 2013 - 22:01

Du får normalt en lånetelefon i mellomtiden..
  • 1

#3 epon

epon

    Bruker

  • Medlemmer
  • 70 innlegg
  •   21. november 2003

Skrevet 25. februar 2013 - 22:10

De aller fleste produsenter har avtaler med selger om såkalt DOA, død ved ankomst som det heter på norsk. Hvis du leverer inn komplett eske med alt av tilbehør, vil du som regel få en ny salgsenhet. Noen selgere sender inn telefonen først for å bekrefte at det er DOA, andre leverer ut ny enhet umiddelbart. Merk at dette er en tjeneste som ikke er lovfestet og det er derfor ingen rettighet du har.

Etter forbrukerkjøpsloven har selger rett på å reparere produktet. Du har som Ankh sier krav på en lånetelefon dersom reparasjonen tar mer enn syv dager.
  • 1

#4 ndrs

ndrs

    Bruker

  • Medlemmer
  • 171 innlegg
  •   23. januar 2012

Skrevet 25. februar 2013 - 22:34

Fikk de svarene jeg var ute etter. :) Tusen takk!

Dette innlegget har blitt redigert av nils1337: 25. februar 2013 - 22:34

  • 0


0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere