Gå til innhold

NES er konsollen som snudde alt på hodet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kanske ikke ennda nei men ps4 blir nok revolusjonerene på mange måter når den først kommer...

 

når det kommer til 80 tallet hadde jeg en commandore64. og det jeg husker best fra nes'en på den tiden, var de sinnsyke prisene på spillene. vi med commandore64 hadde spill til 50-150kr og så var det mye spill bytting og turbo teip på rundgang. på nes var det 500kr pr spill og de som hadde fikk kun tak i 3-5 spill i året. vi som hadde commandore64 hadde 5 nye spill i uka... så jeg så ikke på nes som en revolusjon på den tiden akkurat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Du kan seriøst ikke sammenligne det? Markedet da og nå er to komplett forskjellige ting, og PS4 vil virkelig ikke revolusjonere det på samme måte som NES.
Anbefaler å gjøre som de aller fleste andre her; ignorer alle de tåpelige one-liners som denne 12-åringen i en voksen kropp konstant spyr ut av seg. Han er ikke her for diskusjon uansett.

 

hvis du har mere spydigheter så får du ta det på privaten ungemann.

Lenke til kommentar

kanske ikke ennda nei men ps4 blir nok revolusjonerene på mange måter når den først kommer...

Du må gjerne forklare hvorfor PS4 skal bli så revolusjonerende for oss :)

Sony har ikke presentert noe som helst som skal tilsi at PS4 vil bli en revolusjon så vidt jeg har sett. Det morsomme med PS4-presentasjonen var at tallene som ble presentert var tilsvarende hva som var high-end for 3 år siden på PC-fronten, og Sony kalte dette for "Enhanced PC Architecture" :laugh:

 

On-topic: NES som konsoll var utvilsomt en veldig viktig konsoll, men spillbiblioteket på NES er ikke akkurat hva jeg vil kalle bra. Selv klassikere som Metroid og Zelda er knapt spillbare i dag fordi konsollen var så begrenset.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Endelig et tema som jeg har noen meninger om! :D

 

Jeg kan ennå kjenne på frustrasjonen over det ene Koopa-slottet med alle dørene - og hvordan tilsynelatende ingen førte ut...der ble det mye prøving og feiling (særlig det siste) - men det gikk til slutt, selv om jeg tror det var ganske mye flaks.

 

Ellers hadde jeg det mye moro med "R.C. Pro-Am Racing" - men av en eller annen grunn ble det fort glemt når jeg fikk fingrene i Rock'n Roll Racing (men det er en til annen konsoll, og en annen historie).

 

 

Jeg byttet etterhvert min NES mot en SNES...og er ennå usikker på om det var dumt gjort av meg. :/

Lenke til kommentar

Endelig et tema som jeg har noen meninger om! :DJeg kan ennå kjenne på frustrasjonen over det ene Koopa-slottet med alle dørene - og hvordan tilsynelatende ingen førte ut...der ble det mye prøving og feiling (særlig det siste) - men det gikk til slutt, selv om jeg tror det var ganske mye flaks.Ellers hadde jeg det mye moro med "R.C. Pro-Am Racing" - men av en eller annen grunn ble det fort glemt når jeg fikk fingrene i Rock'n Roll Racing (men det er en til annen konsoll, og en annen historie).Jeg byttet etterhvert min NES mot en SNES...og er ennå usikker på om det var dumt gjort av meg. :/

 

Hvis det er EN konsoll som betyr like mye for meg som NES, må det vel være nettopp SNES. ;)

Lenke til kommentar

Hvis det er EN konsoll som betyr like mye for meg som NES, må det vel være nettopp SNES. ;)

 

Så du altså mener jeg gjorde et akseptabelt valg da jeg gjorde det byttet?

Dette har vært et valg som har medført store psykologiske ringvirkninger, så om jeg endelig kan få en tillatelse fra en ekspert om at det valget jeg tok da for lenge tsiden er greit, så vil det være en stor lettelse for meg.

 

 

Ett poeng har 64Zombie: prisingen av de gamle konsollspillene. Nå husker jeg ikke hva et NES-spill kostet (jeg gikk i barneskolen på den tiden, så det var mine foreldre som kjøpte de få spillene jeg hadde til meg), men jeg har et SNES-spill i hyllen - 100% funksjonelt, komplett med eske og det hele - hvor prislappen fortsatt sitter på: KR 736 !!! Hell, man kan i dag få omtrent det man vil av collector's edition-utgaver for den summen.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar
kanske ikke ennda nei men ps4 blir nok revolusjonerene på mange måter når den først kommer...
Du må gjerne forklare hvorfor PS4 skal bli så revolusjonerende for oss :)Sony har ikke presentert noe som helst som skal tilsi at PS4 vil bli en revolusjon så vidt jeg har sett. Det morsomme med PS4-presentasjonen var at tallene som ble presentert var tilsvarende hva som var high-end for 3 år siden på PC-fronten, og Sony kalte dette for "Enhanced PC Architecture" :laugh:

 

du kan spøke du, men den presentasjonen til sony var jo bare en presentasjon og teaser av noe som kommer og det var ikke allt som ble vist. de ordentlige godbitene er selvsakt spart til e3, det er der det skjer. sony bygger bare momentum nå...

Lenke til kommentar

Har mange gode minner fra NES-æraen! Jeg arvet en NES fra min fars fettere tidlig på 90-tallet og sammen med GameBoy gjorde det meg til kongen av skoleplassen og i vennegjengen.:D Hadde mange gode spill, deriblant DuckTales. Den utgaven jeg hadde har siden blitt svært ettertraktet og sjelden, så da er det ekstra tungt at min far, uten å snakke med meg, kastet NESen og ALLE spillene da maskinen sa takk for seg midt på 90-tallet.:( Så ikke noen rikdom på meg.;)

Lenke til kommentar

Var også av de barna som trasket fra dør til dør for å få en dose NES. Hadde selv C64, men ønsket meg Nintendo mer enn noe annet. Dro i den lokale leketøybutikken hver lørdag for å spille der (de hadde versjonen hvor man kunne velge mellom 10 spill:) og favoritter fra denne tiden var SMB, SMB3, Mega Man, Snake Rattle Roll og enda en Capcom/Disneyklassiker Disney's Chip 'n Dale: Rescue Rangers!

Tror jeg vipper mot SMW > SMB3, men så fikk jeg ikke Nintendo før SNES heller. SMB3 har kanskje den beste musikken fra Mariouniverset! (vi covret mange låter i metallutgave fra de første ungdomsbandene våres :)

 

Zappern er unektelig en fantastisk gadget fra æraen - har en CRT i boden bare for kompabilitetens skyld... En annen sak som ikke var like vanlig å finne i hjemmet var R.O.B.

Ble den noen gang solgt i Norge?

 

Bra episode (som alltid). Blir en tad mer retroseksuell etter hver sending;)

Endret av Brute
Lenke til kommentar
Hvis det er EN konsoll som betyr like mye for meg som NES, må det vel være nettopp SNES. ;)
Så du altså mener jeg gjorde et akseptabelt valg da jeg gjorde det byttet?Dette har vært et valg som har medført store psykologiske ringvirkninger, så om jeg endelig kan få en tillatelse fra en ekspert om at det valget jeg tok da for lenge tsiden er greit, så vil det være en stor lettelse for meg.

 

Det er aldri lurt å bytte bort en NES men du kunne ha gjort et MYE dårligere bytte. F.eks en Jaguar. Eller Intellivision. Eller til og med Turbografx selv om mange liker den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...