Gå til innhold

Stortest: Termisk pasta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ren kobberpasta funker fint for meg.. ikke er det avskrekkende pris heller, og den stivner ikke som sement over tid slik de fleste spesialpastaene gjør.. og jeg har opplevd en utrolig forbedring av temperaturer spesiellt på laptopper når jeg har brukt kobberpastaen.. prismessig snakker vi om 3 til 5 øre med pasta pr maskin, så om du trenger kjølepasta i bulk, er det fint lite som slår den..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ren kobberpasta funker fint for meg.. ikke er det avskrekkende pris heller, og den stivner ikke som sement over tid slik de fleste spesialpastaene gjør.. og jeg har opplevd en utrolig forbedring av temperaturer spesiellt på laptopper når jeg har brukt kobberpastaen.. prismessig snakker vi om 3 til 5 øre med pasta pr maskin, så om du trenger kjølepasta i bulk, er det fint lite som slår den..

 

Nå er hele poenget med kjølepasta at den ikke skal stivne , men holde seg fuktig slik at den beholder varmeoverføringsraten. Har aldri opplevd at pastaen jeg har brukt har blitt til "sement".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For sammenligningskyld kunne det vært fint om dere hadde tatt med temperatur uten kjølepasta også.

 

Nå er hele poenget med kjølepasta at den ikke skal stivne , men holde seg fuktig slik at den beholder varmeoverføringsraten. Har aldri opplevd at pastaen jeg har brukt har blitt til "sement".

Pastaen som følger med AMD Phenom x4 blir sement etter et par år med 24/7 drift. Det fant jeg ut for et par dager siden da jeg skulle bytte kjøler. Rev CPU rett ut av sokkel uten å løse den ut da jeg skulle ta av kjøleren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hmm, kanskje fornye pastaen på maskina mi snart..

Har vel surret og gått i snart to år, tror jeg.

 

Får prøve Gelid denne gangen da, NT-H1`n i skuffen begynner å bli noen år gammel nå.

 

Edit: Finner ikke Gelid på DigitalImpuls, selv om det står oppført pris og lagerstatus her på Prisguiden. Finner den vel sikkert en plass :)

Endret av - Slaktarn -
Lenke til kommentar

Litt rart å ikke anbefale Noctua når den kommer på andreplass?

 

Både ja og nei. Den utmerker seg ikke som best i noen av vurderingskriteriene. Den yter veldig bra for pengene, men ikke like godt i forhold som MX2. Den yter det samme som E1, men er vanskeligere å påføre. Den yter ikke best uavhengig av andre faktorer. Det blir kanskje litt rart å anbefale 4/9 av produktene som er til test når man skal finne en vinner? Men creds til Noctua for at den gamle traveren ligger helt i toppen!

 

Edit: Prisguiden sier at NT-H1 har gått ut av produksjon? Ehh... Hva!?

Endret av KaareKanin
Lenke til kommentar
Litt rart å ikke anbefale Noctua når den kommer på andreplass?
Både ja og nei. Den utmerker seg ikke som best i noen av vurderingskriteriene. Den yter veldig bra for pengene, men ikke like godt i forhold som MX2. Den yter det samme som E1, men er vanskeligere å påføre. Den yter ikke best uavhengig av andre faktorer. Det blir kanskje litt rart å anbefale 4/9 av produktene som er til test når man skal finne en vinner? Men creds til Noctua for at den gamle traveren ligger helt i toppen!

 

Det er vel bare to som viser seg spesielt negativt ved at de koster mest og yter dårligst.

Resten er vel bare å annbefale og så kan man fremheve de som stikker seg ut.

Lenke til kommentar

Kjølepasta er vel og bra. Men hva blir temperaturene med ekte pasta? Kan dere teste ulike typer pastaplater? Vil tro slike lasagneplater funker best. Jo tynnere, jo bedre.

 

Ulike kroppsvæsker hadde også vært interessant. Ikke alltid man har kjøpepasta for hånden, da må man bruke det man har.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...