Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX Titan SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg er imponert egentlig.. Heller det motsatte. Moro at dere tester med flere skjermer, det er jo tydelig at det er dette som feller kortene. Med 2 skjermer på 2560*1440 oppløsning har man et høyere pixelantall enn det som testes her (7.4mpix mot 6.2), og hvis man da kjøper 3 av dagens råeste skjermkort og betaler over 20 000 for dette så må man fortsatt leve med nedre FPS verdier så lavt som 10!

Lenke til kommentar

Er disse kortene en del av 7xx serien, eller kommer disse ut senere i år?

 

Titan havner i mellom, om det kommer noe som vil hete GTX 7xx. Titan bygger ikke på den samme kjernen som GTX 6xx-serien, og står sånn sett litt over alt annet fra Nvidia.

 

Hva med folding@home og sånt? :)

 

Driveren var ikke veldig medgjørlig for alle slike regneøvelsestester, blant annet folding@home. Vi prøvde mange, men kun LuxMark fungerte på samtlige kort: http://www.hardware.no/artikler/nvidia-geforce-gtx-titan-sli/117145/2

 

Jeg vil tippe driverbuggen blir rettet snart, spesielt i forhold til folding :-)

Lenke til kommentar

Er det jeg som ikke har fulgt med? eller har dere skrivefeil på de fleste test bildene??

 

GTX 690 3x sli ?

Jeg får ikke den til og stemme, ettersom det er 2 gpuer i hver GTX690, og derfor får du 2 eller 4 x sli.. ikke 3.

 

Men ytelses messig.. så er jo TITAN kortet fint.., bare så synn at kortet koster så mye ekstra..

7970 versjonen til AMD er nok det beste med tanke på pris/ytelse.. noe jeg syns er synn for jeg har gledet meg til TITAN.

Lenke til kommentar

Er disse kortene en del av 7xx serien, eller kommer disse ut senere i år?

 

De er ikke i 600 eller 700 serien sånn rent offisielt. Jeg er ikke helt sikker på hva Nvidia kommer til å gjøre med 700 serien. Det blir Kepler arkitektur og ikke Maxwell....såpass vet vi. Men jeg mener å ha lest at Nvidia selv hevder Titan er kraftigere enn den kommende 700 serien, så det er mulig de har skviset det de kan fra Kepler. Kanskje andre vet mer?

Lenke til kommentar

Er det jeg som ikke har fulgt med? eller har dere skrivefeil på de fleste test bildene??

 

GTX 690 3x sli ?

Jeg får ikke den til og stemme, ettersom det er 2 gpuer i hver GTX690, og derfor får du 2 eller 4 x sli.. ikke 3.

 

Det er to GTX 690-kort, men med 3 av 4 kjerner aktive. Står forklart bedre på side 2, og innimellom testene. Vi har brukt to forskjellige testbenker for Titan-testene, og ingen av dem klarte å dra i gang mer enn 3 kjerner i spilling. Den ene benken støttet 4-way SLI, og lot oss teste alle fire kjernene i enkelte regneøvelser, men ikke spill.

Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke Crysis 3 tatt med i benchen?

 

Vi har kjørt spillet på GTX Titan, men denne testen er allerede kjempelang – og det er mye vi kan si om Crysis 3. Som vi skriver i artikkelen kommer vi derfor tilbake med en egen sak om Crysis 3, spillbarheten til dette på forskjellige skjermkort, og med forskjellige oppsett :)

Lenke til kommentar

Det virker som det er veldig viktig å finne noe som invaliderer resultatene hvor Ares kommer godt ut vs. disse nvidia-kortene - som om ikke andre spill godt kan være optimalisert den andre veien. Det poengteres AMD-favorisering 3-4 ganger, men der nvidia vinner står det IKKE EN GANG I DENNE TESTEN at det er pga. noe lignende. Latterlig, og antageligvis helt urealistisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...