Gå til innhold

Tilbakeblikk: The Legend of Zelda: The Wind Waker (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra spel, huska eg å nabo'n spelte det ganske snart etter det kom ut, ahh the good ol' days:DBtw, funker dette også til den vanlege Wii'en?

 

Jepp. Wii tar gamecube spill, men du må ha gamecube-grensesnitt på kontrolleren og gamecube minnekort.

 

Spilte dette i fjor vår for første gang. Episk.

Lenke til kommentar

Skuffelse... Enorm skuffelse er det jeg forbinder Wind Waker med. Jeg husker jeg var helt oppslukt i Zelda-verdenen gjennom Ocarina of Time og Majoras Mask. Jeg gledet meg enormt til nytt Zelda på ny konsoll. Forventningene ble ikke mindre av den (på den tiden) heftige og realistiske traileren som nevnes i denne artikkelen. Men da det etterhvert ble klart at de skulle droppe den mer "realistiske" grafikken og den til tider mørke stilen og gå over til en barnslig tegneserieverdenen med Link som barn, ble hele drømmen knust. Har aldri spilt gjennom et Zelda spill siden..

 

Wind Waker var nok et veldig bra spill med fantastisk historie, spillmekanikk og spillverden, ikke misforstå... Det fortjener sikkert top score. Men for meg var det aldri Zelda. Forventningene mine etter Zelda på Ninentendo 64 var nok vanskelig å innfri, men jeg trengte bare litt mer av det samme. Isteden fikk jeg noe helt annet - sikkert bra, men ikke Zelda. 

 

Måtte bare få det ut.... En barndomstraume som har ligget og ulmet i mange år! lol :p

Endret av kristian04
Lenke til kommentar

Vi spillere er en veldig vanskelig og kynisk gjeng. Lag det samme spillet om igjen - mange klager. Går en annen retning - mange klager :p Umulig å gjøre alle fornøyd.

 

OoT var mitt første Zelda spill, og forblir da forsatt min favoritt, at noe nostalgi er involvert, er ikke å komme unna.

Men jeg hadde egentlig ingen forventinger til Wind Waker, jeg var 13 år når det spillet kom ut, men fulgte aldri med på trailere og slikt, annet enn de jeg så i butikkene. Jeg husker jeg gikk innom gamezone og hentet Wind Waker, og til min store overraskelse, hadde "Link" bursdag samme dag som meg ^^ Og han butikkbåt typen! "aaaaaaawwwwwwwhhhhhh" xD

 

Storkoste meg med spillet, husket veldig godt at jeg måtte jukse for å finne alle triforce bitene, hadde ikke tålmodighet til å lete xP

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var så heldig å få både spillet, GameCube kontroller OG et memorycard av en venn som ikke spilte det lenger. Så første jeg gjorde var å koble kontrolleren i Wii'en min og dytte inn minnekortet og den lille GameCube disken i CD-rommet, og trykke start.

 

Jeg har aldri tatt meg tid til å spille ferdig hele spillet, for Skyward Sword kom omtrent på den samme tiden, og jeg gikk over til å spille det i stedet. Og etter det har jeg aldri tatt meg tid til å starte på Wind Waker igjen.

 

Nå kommer jo heldigvis Wind Waker i HD utgave til Wii U, og når den tid kommer, skal jeg spillet det ferdig.

Lenke til kommentar

to ord beskriver atllt, trenger ikke skrive en bok... men hvis du virkelig trenger mer, så les første avsnitt i posten til kristian04 her...

 

Kan du ikke da heller skrive sånn som kristian04 gjør; formulere hva du syns var galt, hva som ikke appelerte til deg etc etc. Isteden for å slenge ut to ord som ikke hjelper noen eller noe.

Hvis du ikke klarer å formulere tankene og meningene dine med mer enn to ord, så trenger du ikke å si noe i det hele tatt.

Endret av Haunts
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Kan du ikke da heller skrive sånn som kristian04 gjør; formulere hva du syns var galt, hva som ikke appelerte til deg etc etc. Isteden for å slenge ut to ord som ikke hjelper noen eller noe.Hvis du ikke klarer å formulere tankene og meningene dine med mer enn to ord, så trenger du ikke å si noe i det hele tatt.

 

Da er det du som heller må jobbe med telepatievnene dine. Ikke alle som gidder å skrive hva de mener, når det fremstår klart i eget hode. Når jeg skjønner 100% hva jeg vil formidle, så burde andre også skjønne såpass uten at jeg trenger å si noe.

 

Ord blir bare forvirrende. Les heller tankene direkte. Mye mindre rom for misforståelse.

 

Nei, jeg kan ikke lese tankene dine. Men jeg kan lese tankene til den fyren jeg ser i speilet. Og det er jo en begynnelse...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du ikke da heller skrive sånn som kristian04 gjør; formulere hva du syns var galt, hva som ikke appelerte til deg etc etc. Isteden for å slenge ut to ord som ikke hjelper noen eller noe.

Hvis du ikke klarer å formulere tankene og meningene dine med mer enn to ord, så trenger du ikke å si noe i det hele tatt.

 

Ikke bry deg om han. Han hater alt annet enn PS3 spill.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Kan du ikke da heller skrive sånn som kristian04 gjør; formulere hva du syns var galt, hva som ikke appelerte til deg etc etc. Isteden for å slenge ut to ord som ikke hjelper noen eller noe.Hvis du ikke klarer å formulere tankene og meningene dine med mer enn to ord, så trenger du ikke å si noe i det hele tatt.
Da er det du som heller må jobbe med telepatievnene dine. Ikke alle som gidder å skrive hva de mener, når det fremstår klart i eget hode. Når jeg skjønner 100% hva jeg vil formidle, så burde andre også skjønne såpass uten at jeg trenger å si noe.Ord blir bare forvirrende. Les heller tankene direkte. Mye mindre rom for misforståelse.Nei, jeg kan ikke lese tankene dine. Men jeg kan lese tankene til den fyren jeg ser i speilet. Og det er jo en begynnelse...

 

Hæ?! Jeg håper du rørte sammen det der i en stor bolle ironi. Hvis ikke lurer jeg på om det har gått sport i å fremstå som en idiot...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Driver folk FREMDELES og klager på grafikken i Wind Waker? Det er det eneste spillet fra 2002-2003 som ennå ser bra ut. Vis meg et annet spill fra det året som ser halvparten så pent ut.

 

Kan vise deg noen som ser dobbelt så pene ut i stedet.....

 

Runaway: A Road Adventure (2003)

 

278_3.jpg

Syberia (2002)

 

441552-syberia-windows-screenshot-valadilene-main-streets.png

 

Desperados (2001)

wrzrv.jpg

 

Commandos 2 (2001)

commandos2_14.jpg

 

Temple of Elemental Evil (2003)

hedrack.jpg

 

Kan godt vise noen spill fra 90-tallet som ser dobbelt så pene ut også. :p

 

Edit: Makan, glemte jo Runaway....

Endret av radiohodet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Driver folk FREMDELES og klager på grafikken i Wind Waker? Det er det eneste spillet fra 2002-2003 som ennå ser bra ut. Vis meg et annet spill fra det året som ser halvparten så pent ut.
Kan vise deg noen som ser dobbelt så pene ut i stedet.....Runaway: A Road Adventure (2003)278_3.jpgSyberia (2002)441552-syberia-windows-screenshot-valadilene-main-streets.pngDesperados (2001)wrzrv.jpgCommandos 2 (2001)commandos2_14.jpgTemple of Elemental Evil (2003)hedrack.jpgKan godt vise noen spill fra 90-tallet som ser dobbelt så pene ut også. :pEdit: Makan, glemte jo Runaway....

 

Burde vel spesifisert spill laget i polygon-3D :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...