Gå til innhold

Diablo III kommer til PlayStation 3 og 4 (PS3, PS4)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke helt se for meg Diablo 3 med gamepad. På inferno er du helt avhengig av raske og resise bevegelser med musa og det blir veldig vanskelig med en gamepad. Enten blir det veldig vanskelig å styre, eller så må de bruke et ehlt annerledes kontrollsystem enn på PC.

Denne spillsjangeren er jo skapt for kontroller og funker fett som alltid, er mer rart at det eksisterer på PC hvis man skal snakke om det slik.

Endret av Ipad
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke helt se for meg Diablo 3 med gamepad. På inferno er du helt avhengig av raske og resise bevegelser med musa og det blir veldig vanskelig med en gamepad. Enten blir det veldig vanskelig å styre, eller så må de bruke et ehlt annerledes kontrollsystem enn på PC.
Denne spillsjangeren er jo skapt for kontroller og funker fett som alltid, er mer rart at det eksisterer på PC hvis man skal snakke om det slik.

 

Må si meg enig. Torchlight funket utmerket på konsoll! Diablo 3 var riktignok noe mer fast-paced.

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til hvorfor vi ikke kan spille Diablo 3 på konsoll med å styre karakteren direkte med spaken som i vanlige spill.

 

Det ble aldri noe av det lovende actionspillet fra Blizzard. Planen var å slippe Novas eventyr til PlayStation 2, GameCube og Xbox, men StarCraft Ghost ble satt på hold i 2006. Dette var det siste konsollspillet Blizzard jobbet aktivt med ? inntil nå.
Nja, spillet ble aldri noe av, men Nova fikk en egen bok og er med i en Starcraft manga-serie. Helt glemt er hun da ikke. :)
Lenke til kommentar

Blizzard gir jo blanke F på brukervennlighet og den slags. De er interessert i å tjene penger.

Usaklig, er det noe de kan så er det å lage responsive spill. Dessuten blir det nok en oppussing av kontrollsystemet til ps4, som helt sikkert Blizzard er glad for. De hadde nok ikke vært like entusiastiske hvis det var snakk om legacy ps1-kontroller.

Lenke til kommentar

Melke melke. Satser på at PS folkene leser brukermeningene fremfor spillsiders review som ikke har gått nok i dybden på spillet.

De har jo snakket om at D3 skulle komme til konsoll i mange år. Er det forresten merkelig at et stort spillselskap ønsker at mange spiller spillene deres? At de tjener penger er jo klart, men det er jo ikke bare en ulempe for oss som liker gode spill. Å utvikle og vedlikeholde gode konsepter er ikke gratis.

Lenke til kommentar

Hnnnnghhh WAT, slik husket jeg aldeles ikke Diablo 2. Tror det har gått mange år (og mange hack-n-slash spill) siden sist jeg spilte D2. Jeg har sikkert forkludret synet mitt med Dungeon Siege, Titan Quest, Sacred og utallige andre H&S-spill siden den tid.

 

Likevel synes jeg HUD'en i Diablo 3 er forferdelig bakvendt i forhold til andre moderne hack-n-slash spill. Spillskjermene var mindre når D2 kom ut, og sjangeren var fortsatt relativt ung, så jeg kan skjønne at de gjorde det på den måten. Men sammenlignet med andre spill i samme sjanger nå til dags, så synes jeg Diablo 3 er alt for simplistisk. Det burde i det minste gi spilleren muligheten til å ha en større hotbar om han ønsker det.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Hnnnnghhh WAT, slik husket jeg aldeles ikke Diablo 2. Tror det har gått mange år (og mange hack-n-slash spill) siden sist jeg spilte D2. Jeg har sikkert forkludret synet mitt med Dungeon Siege, Titan Quest, Sacred og utallige andre H&S-spill siden den tid.
Og akkurat her har vi noe jeg vil påstå er et ganske vanlig problem. Ikke bare med Diablo, men med alle gamle klassikere. Folk flest husker det de vil huske, og ikke nødvendigvis ting sånn de faktisk var. Mange mente Diablo 3 var for lyst, men glemte fullstendig at man løp rundt i en lys gress-slette og i en lys ørken i Diablo 2. Mange husker all humoren i Maniac Mansion og Day of the tentacle, men få husker alle timene man satt fast uten å komme videre. Mange husker hvor morsomt Need for speed 2 var i multiplayer, men hvor mange husker hvor kjedelig det var i single-player? Osv, osv. ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hnnnnghhh WAT, slik husket jeg aldeles ikke Diablo 2. Tror det har gått mange år (og mange hack-n-slash spill) siden sist jeg spilte D2. Jeg har sikkert forkludret synet mitt med Dungeon Siege, Titan Quest, Sacred og utallige andre H&S-spill siden den tid.Likevel synes jeg HUD'en i Diablo 3 er forferdelig bakvendt i forhold til andre moderne hack-n-slash spill. Spillskjermene var mindre når D2 kom ut, og sjangeren var fortsatt relativt ung, så jeg kan skjønne at de gjorde det på den måten. Men sammenlignet med andre spill i samme sjanger nå til dags, så synes jeg Diablo 3 er alt for simplistisk. Det burde i det minste gi spilleren muligheten til å ha en større hotbar om han ønsker det.

 

Hadde selv samme opplevelse med Company of Heroes og Ai etter å ha spillt Men Of War.

Da tenkte jeg at Men of War hadde idiotisk Ai hvor du var avhengig av å kunne ta kontroll fram til jeg prøvde Company of Heroes igjen.

 

For å si det slik, det ble rask retrett tilbake til Men Of War, hadde da i allefall muligheten til å ta kontroll i protest når noe dumt skjedde, slik som en tanks som ikke rygget men skulle snu og kjøre forover istedet og vise hekken til fienden.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke helt se for meg Diablo 3 med gamepad. På inferno er du helt avhengig av raske og resise bevegelser med musa og det blir veldig vanskelig med en gamepad. Enten blir det veldig vanskelig å styre, eller så må de bruke et ehlt annerledes kontrollsystem enn på PC.
Denne spillsjangeren er jo skapt for kontroller og funker fett som alltid, er mer rart at det eksisterer på PC hvis man skal snakke om det slik.

 

haha, nei

 

simple presistisjon med mus over sikte i rettningen med ein gamepad burde gjøre dette klart.at ikkje er like bra

 

om ikkje trur meg så finn ein simple kalibrering skjerm og bruk mus vs gamepad, du vil se betydlig kva som er raskere

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

 

 

Du vet PCer har joypads også? Og man kan vel spille diablo 3 med joypad i tillegg? Tror ikke noen av de beste i verden gjør det dog...

 

AtW

Men så styrer man musepekeren med joypad på pc. Mens at man styrer karakteren på ps3 og ps4. Kanskje legger de til denne muligheten på pc når de har lansert ps3/4 versjonen. Jeg hadde i allefall satt pris på at pcspill ble mere laget med tanke på joypad. Har selv bygget meg en pc koblet opp mot en 42" og 5.1 surround for å få den gode konsoll feelingen på pc spill :) og big screen mode på steam fungere fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neddummet HUD? I forhold til Diablo 2? Husker du egentlig hvordan HUDen der var? :p

 

Diablo 2:

 

 

 

screenshot2915-1.jpg

 

 

Diablo 3:

 

 

OfrPA.jpg

 

UIet i Diablo 3 er jo større og bedre enn det i Diablo 2. :)

 

Vet ikke helt hvilket diablo spill du viser til der jeg lykketrollingen, det er ihvertfall ikke diablo3.

 

 

D3_UI1.png

 

 

 

@rebjorn

Det er vel strengt tatt ikke om å lage gode spill og konsepter for blizzard lengre.

Det handler om å lage et konsept som melker mest mulig penger ut av hver eneste kunde. Ikke bare skal du kjøpe spillet, men du skal også helst bruke penger på mikrotransaksjoner. Kotick må jo ha penger til salt på potetene.

 

Jeg er vel å merke for at spillselskaper skal tjene penger, det er jo derfor de jobber med dette. Men det er jo spesiellt når gratis spill som PoE, har merkbart dypere systemer en hva blizzard presterer å få med i D3.

 

Selektiv Kotick info:

http://www.escapistmagazine.com/news/view/94711-Bobby-Kotick-Wants-to-Take-the-Fun-Out-of-Making-Games

Endret av jihn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...