Gå til innhold

PlayStation 4 er annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den gjorde ikke det. Det er bare et ekstremt dårlig valg av Sony og ikke bruke en bedre streamingtjeneste. Jo fler som ser på streamen jo lavere blir kvaliteten og jo oftere stopper videoen opp fordi de ikke har mer båndbredde igjen.

 

Twitch sin er like ustabil. Tror vil heller snakker om ræv dårlig nettkapasitet fra lokasjonen de har det på.

 

Ser ut som om det bare er overføringene mellom servere. http://www.twitch.tv/ffstv Du kan se playstation streamen gjennom han fyren her sin stream uten lagg.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

hva faen,den streamen er noe av det værste jeg har opplevd.

og ps4 kan bare dra til helvete,hva skjedde med en konsoll som man skal spille på a?

er ikke intressert i intergration med social,la andre folk ta over spilla for deg,det ødelegger jo spillinga helt jo,da blir jo alle spill enkle,kontrollern så helt stygg ut og virker som alt med ps4 blir digitalt,ingenting blir laget og sendt ut i butikker virker det som.kom faen ikke til og kjøpe det skrotet Sony har laget som heter ps4.

 

spiller heller på min ps3 enn og spille på ps4.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

ikke f om jeg kjøper denne når de ikke engang gidder og lage bakoverkompatibilitet.

 

Jeg er enig i at det er kjipt det ikke er der - men det ville gjort konsollen MYE dyrere - og da må du vel forstå at de ikke gjør det?

 

Det handler ikke om å ikke gidde, men at konsollen måtte kosta kanskje 1-2000 mer. Får håpe de er flinke til å legge gode spill i skyen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er ting de skulle tatt med som de ikke gjorde:

Ingen KH3

Ingen Metal Gear 5

Ingen Versus

Ingen Shadow of the Colossus 2

Ingen Crash Bandicoot

Ingen Monster Hunter

 

Forøvrig veldig kult at de har fått tilgang på platform exclusives til Destiny.. "Ta den Microsoft".

 

Savnet et ordentlig "Oomf" som skulle gi meg bakoversveis (Ja, jeg er kanskje litt kresen). Ellers helt ok specs osv. Gode grafikkmotorer, mektig imponert av Panta Reih!

 

Watch Dogs ser også meget bra ut! (Selv om det ikke er PS4 exclusive)

 

De valgte AMD chipset pga pris vs ytelse ratio (Godt valg!).

Forventet pris: Ca 3300kr retail

Endret av Albatron
Lenke til kommentar

Dette ser svært lovende ut. 8gb med RAM burde holde for en stund, i tillegg til at hel del av demoene deres kjørte i real-time. Jeg fikk ikke helt med meg om det var snakk om noe blu-ray drev i PS4. Er det blu-ray drev i PS4, blir dette første gang en ny Playstation blir lansert med samme type optisk-drev som forrige generasjon.

 

Gamepaden var ikke like sexy som jeg håpet, men det ser ut til at Sony har fokusert litt mer på eregonomi i denne omgang. Touchpaden kan muligens gjøre FPS-spill bedre egnet til konsoll enn før.

 

Jeg er spent på å se hva Microsoft har å svare med til denne godsaken. Kanskje kan Sony prestere å dominere denne gang som i PS2 eraen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan ikke forvente å se nesten alle exlusives på release streamen. De viste en god dose med spill og videre fremover nå vil det dukke opp flere og flere Playstation 4 titler.

 

Watch Dogs var heller ikke noe grafikk imponerende utover det vi allerede har sett. Ihvertfall ikke i current "gameplay demos". Det er mest gameplayet som drar det spillet fremover. Noe som er veldig positivt uansett. Grafikk er noe jeg forventer skal gi fra seg et skikkelig spark. Det er å forvente når det kommer en ny konsoll så mange år etter den forrige ble sluppet. Det var veldig vanskelig å se hvor bra grafikken virkelig var da det meste sleit med stream-komprimering.

Lenke til kommentar

Watch Dogs var heller ikke noe grafikk imponerende utover det vi allerede har sett. Ihvertfall ikke i current "gameplay demos". Det er mest gameplayet som drar det spillet fremover. Noe som er veldig positivt uansett. Grafikk er noe jeg forventer skal gi fra seg et skikkelig spark. Det er å forvente når det kommer en ny konsoll så mange år etter den forrige ble sluppet. Det var veldig vanskelig å se hvor bra grafikken virkelig var da det meste sleit med stream-komprimering.

 

Før visningen, begynte jeg å tro Watch Dog ville bli dagens konsoller på topp i grafikk, noe jeg trodde jeg fikk bekreftet da jeg så det nye Killzone-spillet. Det er tydelig at Watch Dogs kommer som et multiplatform-spill. Det er definitivt ikke optimalisert til PS4, utifra det jeg så av grafikken til Killzone og Drive Club.

 

Jeg ble positivt overrasket! Selv om sreamen ikke var spesielt god, fikk jeg likevel se det jeg ville se: Subsurface Scattering, god simulering av lys, en god mengde partikler (mest sannsynlig GPU-drevet) og generelt god render. Det jeg så, gikk en del over forventningene mine, spesielt etter å høre at datakraften kun var på rundt 2 teraFLOPS. Herlig var det å se god utnyttelse av RAM'en i Killzone, hvor godt oppløste teksturer så ut til å være på plass. Drive Club viste et veldig naturlig lys, og gode shadere. Det samme gjorde Quantic Dream, som vanlig.

 

Synes den sosiale delen an PS4 er bra. Selvfølgelig bryr jeg meg ikke om tilkopling til Facebook, men mulighetene som ellers er der. Stort sett blir det nok overflødig, men jeg vil ikke se bort fra at det kan bli brukt på en interessant måte òg. Lagring av video så flott ut. Håper virkelig det kan bli til streaming og E-sport òg!

 

Edit: Uansett gjenstår det å se hvor langt PS4-spill kan optimaliseres, da arkitekturen er mer like en vanlig PC enn før. Er uansett bedre for utviklere som satser på multiplatform. Hadde vært utrolig gøy om det lanseres noen SDK for PS4 snart - rett rundt utgivelse - når jeg studerer spilldesign.

Endret av PaTrond
  • Liker 3
Lenke til kommentar

hva faen,den streamen er noe av det værste jeg har opplevd.og ps4 kan bare dra til helvete,hva skjedde med en konsoll som man skal spille på a?er ikke intressert i intergration med social,la andre folk ta over spilla for deg,det ødelegger jo spillinga helt jo,da blir jo alle spill enkle,kontrollern så helt stygg ut og virker som alt med ps4 blir digitalt,ingenting blir laget og sendt ut i butikker virker det som.kom faen ikke til og kjøpe det skrotet Sony har laget som heter ps4.spiller heller på min ps3 enn og spille på ps4.

 

Tror du misforstod grooovt... Det er ingen som tvinger deg til å la folk spille for deg, det er ingen som har bekreftet at alt blir digitalt, og det er INGEN som sa at dette er en konsoll du ikke kan spille på.

 

Det de gjør er å gi deg MULIGHETEN til det. Se f.eks på streaming av spill, det er kjempepopulært, og mange kommer til å benytte seg av denne funksjonen. At folk ikke ser at den sosiale delen av konsollen er et valg, og ikke påtvunget er rart. Jeg for min del ble meget imponert av hele konferansen. God dynamikk, gode talere, fremvisning av det viktigste, og alikevel utelot de nok til at folk vil ha mer.

 

Synes kommentaren din er lite gjennomtenkt, siden det å bedømme en konsoll som kommer om tidligst 9 måneder er noget spesielt.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...