Gå til innhold

Test: MSI Z77IA-E53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor nevnes det ikke i teksten at kortet har m-sata?Etter årets e3 vil jeg si det er det desidert mest spennende med dette kortet, for ikke å snakke om det som lar deg virkelig bygge en mini-pc....

 

Helt enig med detta. Nu har intel gett sig in i ssd/m-sata. Som du säger kan man verkligen bygga små maskiner. Väntar dock til Haswell så vi får en del bättre gpu. Skall man bygga mini-mini nu är det amd som har den bästa gpu.

Lenke til kommentar

Spekulerer på hvorfor dette kortet ikke får anbefalt-stempel. Det er et mini-ITX kort til tusenlappen som yter i samme høyde som et ATX-kort og har gode overklokkingsegenskaper.

 

"Begrensede tilkoblingsmuligheter" er en selvfølge på et mini-ITX-kort til denne prisen. I hvertfall når man ser på ytelsen. Litt uenig med konklusjonen, men pyttpytt.

 

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Kabinettene er som oftest trangere og dermed litt vanskligere å jobbe med, men ellers er det ingen forskjell fra andre PC-er

 

Jeg syns det er litt av utfordringen, er ganske vanskelig å bygge en god ITX gamer som ikke bråker for mye og samtidlig beholder kraften.

 

Her er litt moddekos fra 2009, da første ITX kom :)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1085675&st=60

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg å bygge en NAS basert på Mini-itx HK, med Fractal Design Array.

 

Problemet er at jeg vil ha minst 6, helst 7 interne sata 6 Gb/s kontakter direkte på HK, i tillegg til 1x m-sata, 2x esata og minst 2x usb 3.0 bake, og 1 på header, og GB-Lan.

 

Satakontaktene bør selvsagt kunne kjøre sammen i raid 5 og 6.

 

Tviler på at jeg er den eneste som vil kjøre mer enn 4 disker i Raid på et system som er helt flott for en hjemme-nas- PCIe-kontakten vil jeg gjerne bruke til annet enn en sata-raid kontroller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...