Gå til innhold

Ubuntu klar for Nexus-nettbrettene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg trur UI-en er for avansert til at det kommer til å slå mellom til vanlige brukere. folk blir jo forvirra av de simple UI-ene til android og ios

Da finnes det Doro-telefoner.

 

Skjønner ikke hvorfor andre som trenger og vil ha mer "komplisert" UI, må lide for at andre ikke klarer å bruke det. Alt trenger ikke å være laget for morons, selv om det virker som det er in nå for tiden og et produkt liksom ikke skal være brukbart fordi bestemor på 98 ikke klarer å bruke det.

Lenke til kommentar

Det ser ut som om jeg må kjøpe meg et par Nexus-enheter. Nexus 4 og 7, eventuelt vente på 10.Vet vi når Nexus 10 blir tilgjengelig?Ubuntu ser veldig bra ut på tvers av disse enhetene og bare det at de har brukerkontoer er en virkelig game changer i mine øyne.

 

Ehm, brukerkontoer kommer også i android 4.2!

 

Regner med at nexus 10 er tilgjengelig om en måneds tid her til lands!

 

Men ja, Ubuntu ser veldig spennende ut. Håper noen lager en fungerende versjon for asus tf700, da jeg har en slik en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ut som om jeg må kjøpe meg et par Nexus-enheter. Nexus 4 og 7, eventuelt vente på 10.Vet vi når Nexus 10 blir tilgjengelig?Ubuntu ser veldig bra ut på tvers av disse enhetene og bare det at de har brukerkontoer er en virkelig game changer i mine øyne.

 

Multicom selger Nexus 10 allerede idag.

Lagersaldo er 0 pr idag, men de har hatt de på lager.

http://www.multicom.no/Samsung-Nexus-10-32GB-Nettbrett-fra-Google-Med-ladere-Micro-USB-GOOGLE/cat-p/c101241/p10622460

 

Lenke til kommentar
Vet vi når Nexus 10 blir tilgjengelig?

Mange har fått sine allerede, mens mange står fortsatt i kø. Det virker som køa har krympet til et par uker nå. Innen mars regner jeg med det blir lagervare.

 

håper de legger til Terminalen under utvikler alternativer og muligheter for å kjøre windows/x86 wine

5:28 ut i videoen der de bruker Nexus 10 så starter de opp Microsoft Office 2010. Jeg ser ikke om den startes via Wine eller virtuell Windowsmaskin.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Da finnes det Doro-telefoner.

 

Skjønner ikke hvorfor andre som trenger og vil ha mer "komplisert" UI, må lide for at andre ikke klarer å bruke det. Alt trenger ikke å være laget for morons, selv om det virker som det er in nå for tiden og et produkt liksom ikke skal være brukbart fordi bestemor på 98 ikke klarer å bruke det.

 

hva er det for en kommentar? om oset ikke får nok brukere vill det duke under som alle de andre som har prøvd seg.

Lenke til kommentar
5:28 ut i videoen der de bruker Nexus 10 så starter de opp Microsoft Office 2010. Jeg ser ikke om den startes via Wine eller virtuell Windowsmaskin.

Han nevner at det skal kjøres som tynnklient, så da er det nok RDP til en Microsoft Terminal Services host.

 

håper de legger til Terminalen under utvikler alternativer og muligheter for å kjøre windows/x86 wine

Da trenger du en kernel med KVM og kjøre f.eks QEMU og en virtuell Linux-host med x86-datasett. Ukjent hvor bra det fungerer på dagens ARM.

 

Ehm, brukerkontoer kommer også i android 4.2!

Det burde vært med i Android 1 og iOS 1. Android 4.2 er vel også så fersk at omtrent ingen andre enn Nexus-enheter har den.

Lenke til kommentar

hva er det for en kommentar? om oset ikke får nok brukere vill det duke under som alle de andre som har prøvd seg.

Det er en kommentar til ditt svar for artikkelen om Ubuntu på Nexus nettbrett.

 

Det trenger ikke å være så stor brukermasse til for at plattformen består:

www.digi.no/911895/dell-med-ny-linux-pc-til-norge

 

Dersom Ubuntu på Nexus ikke består ene og alene på grunn av at det er for vanskelig, er jeg bekymret for at mennesker vil dø ut. Jeg kan heller ikke, nå som jeg endelig har fått sett presentasjonen, si at brukergrensesnittet er så innmari vanskelig. På mange måter var det lettere å forstå og mer oversiktelig.

Endret av RattleBattle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...