Gå til innhold

Crysis 3, hvilken settings kan jeg kjøre spillet på?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp gått til innkjøp av ny pc, fikk med Bioshock og Crysis 3. Hvilken settings tror dere jeg kan spille på :)?

 

 

Slik ser specs ut:

 

Intel® Core i5-3570

Gigabyte Radeon HD 7970 GHz 3GB 1100 MHz/6GHZ

Samsung SSD 840 PROSeries 256GB SSD

Gigabyte GA-Z77X-UD3H, Socket-1155

Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB

 

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

High og noe settings i Ultra high i Crysis 3 i rundt 35-55 FPS ville jeg tippet i 1920x1080p. AA 2x og AF noe rundt 4x.

Bioshock Infinite kommer du til å dra minst 50-60 FPS hele tiden i 1920x1080p håper jeg, spillet er bygget opp av Unreal Engine 3 :)

Skal nok kjøpe en ny PC senere dette året selv da min PC fra 2011 begynner å bli litt gammel.

 

Jeg er ikke så teknisk angående PC, men jeg gjorde ihvertfall et forsøk på å hjelpe deg.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

High og noe settings i Ultra high i Crysis 3 i rundt 35-55 FPS ville jeg tippet i 1920x1080p. AA 2x og AF noe rundt 4x.

Bioshock Infinite kommer du til å dra minst 50-60 FPS hele tiden i 1920x1080p håper jeg, spillet er bygget opp av Unreal Engine 3 :)

Skal nok kjøpe en ny PC senere dette året selv da min PC fra 2011 begynner å bli litt gammel.

 

Jeg er ikke så teknisk angående PC, men jeg gjorde ihvertfall et forsøk på å hjelpe deg.

 

Det høres jo kjempebra ut da:) Jeg går fra en laptop som hadde denne specs:

 

Intel Core i5 2450m 2.5 ghz

Nvidia Geforce GT630

8 gb 1333 mhz ram

 

 

 

Jeg har vært vandt med å kjøre spill i 1366x1280 (standard laptop format) og ca medium til high, uten AA og AF, helst med V sync. Merkelig nok. Nå kjøpte jeg denne skjermen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=742667 som har maks oppløsning "FULL HD" altså slik du nevnte :)

 

Hvis jeg ikke har noe aa på men litt AF. Hva snakker vi da tror du :)? Er vandt med 30 fps på det meste, føles det ut som. Selv om det nye Hitman spillet kjørte merkelig godt :O

 

Bygde pcen for noen dager siden, og har ikke fått muligheten til å teste den enda. Skal det i morgen xD

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke har noe aa på men litt AF. Hva snakker vi da tror du :)? Er vandt med 30 fps på det meste, føles det ut som. Selv om det nye Hitman spillet kjørte merkelig godt :O

 

Takk for svar!

 

Da vil du kjøre merkbart bedre på samtlige spill uten å ha AA på. AA krever altfor mye vil jeg si. Spesielt når man går over 4xAA i et spill der man har alt på maks, ja da drepte du FPSen din veldig mye.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Da vil du kjøre merkbart bedre på samtlige spill uten å ha AA på. AA krever altfor mye vil jeg si. Spesielt når man går over 4xAA i et spill der man har alt på maks, ja da drepte du FPSen din veldig mye.

 

Høres flott ut :)! Jeg spiller nesten aldri med det...Liker flyt fremfor at det er noen ekstra piksler/artifacs eller hva en kaller det på skjermen :)

 

Har Xbox 360 AA aktivert i spillene sine? (off topic egentlig da)

 

Fra GT 630M til HD 7970 GHz Edition :laugh:

Prøv deg litt frem, det skal enormt mye til for å få en dårligere spillopplevelse med et 7970 GHz enn du får med et 630M.

 

Hihi ^_^ Et ganske stort "leap" kanskje :)? Jeg ble anbefalt HD7970 Ghz på det varmeste av flertallet. Noen få mente nvidia burde kjøpes. Har hatt nvidia de siste 3 gangene jeg har invistert i pc. Siste mitt før laptopen var et 7800GTX :)

 

På tide jeg gav AMD/ATI en sjanse :) siden x800 pro kortet eller hva det het :)

 

Lenke til kommentar

Høres flott ut :)! Jeg spiller nesten aldri med det...Liker flyt fremfor at det er noen ekstra piksler/artifacs eller hva en kaller det på skjermen :)

 

Har Xbox 360 AA aktivert i spillene sine? (off topic egentlig da)

PS360-spill har ikke hatt MSAA aktivert i spill på en god del år, FXAA og MLAA er ofte brukt i dag ettersom de gir høy gevinst i bildekvalitet mot en veldig liten økning i rendertid.

Lenke til kommentar

AF suger vel ikke så mye av ytelsen(?) så der er det vel bare å kjøre på full guffe. Men som arni sier så er det bare å prøve deg frem. Skru ting opp og ned mens du har en FPS-måler kjørende.

AF kan mangedoble datatrafikken, at det ikke koster så mye ytelse i dag har mer å gjøre med at TMUene og minnebåndbreddeforbruket generelt ikke er så skrekkelig høyt.

Lenke til kommentar

PS360-spill har ikke hatt MSAA aktivert i spill på en god del år, FXAA og MLAA er ofte brukt i dag ettersom de gir høy gevinst i bildekvalitet mot en veldig liten økning i rendertid.

 

Okey! Da trenger jeg ikke AA. Sitter på en 50 tommer plasma og sikler på Skyrim (Xbox 360) Synes det ser HELT fantastisk ut. Derfor vil jeg nok være vledig fornøyd med min nye pc:) Som jeg kommer til å sette på, nå i dag ^_^!

Lenke til kommentar

Okey! Da trenger jeg ikke AA. Sitter på en 50 tommer plasma og sikler på Skyrim (Xbox 360) Synes det ser HELT fantastisk ut. Derfor vil jeg nok være vledig fornøyd med min nye pc:) Som jeg kommer til å sette på, nå i dag ^_^!

Skyrim er nok det styggeste (og forsovet kjedeligste) spillet jeg har prøvd på et par år :p

Du får installere Crysis 3, og prøve å sammenligne Skyrim mot det, så får du nok et lite sjokk.

Lenke til kommentar

Skyrim er nok det styggeste (og forsovet kjedeligste) spillet jeg har prøvd på et par år :p

Du får installere Crysis 3, og prøve å sammenligne Skyrim mot det, så får du nok et lite sjokk.

 

Nå skal det sies at jeg (dog jeg respektere meningen din) Er det LANGT i fra det styggeste spillet som har blitt laget...Der må jeg nesten motsi deg. Kan hende min Panasonic Plasma er magisk, eller at jeg har veldig liten standard, siden jeg sist hadde gamer pc, var det med et 7800GTX. Kan også ha noe med at jeg spiller med Bose lyd :)

 

Men som du sier sa. Jeg satt opp pcen, og begynte å spille... O....M...:G!!!!!

 

Jeg er helt overrasket..Så jo ut som ps4 demoen jeg sjekket ut 20 februar jo! PC FTW :D!

 

Prøvde akkurat crysis 3 nå. Vanvittig sulten på maskinvaren :huh:

 

Må holde meg til medium/high, 0xaa og 16af i 1920x1080 for best mulig flyt.

 

Har 2500k@4,9 og 7970@1150/1600.

 

Merkelig o_O...Fresh install maybe? Jeg tør ikke påstå det er noe galt ved pcen din. Men jeg...Har virkelig aldri følt noe slik som dette før. Det flyter, ser bra ut..Ja...WOW! Og vi har ganske lik pc! :)

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg (dog jeg respektere meningen din) Er det LANGT i fra det styggeste spillet som har blitt laget...Der må jeg nesten motsi deg. Kan hende min Panasonic Plasma er magisk, eller at jeg har veldig liten standard, siden jeg sist hadde gamer pc, var det med et 7800GTX. Kan også ha noe med at jeg spiller med Bose lyd :)

Med "på et par år" mener jeg to år tilbake i tid, og det eneste spillet jeg har spilt etter 2010 som kommer i nærheten av Skyrims grafikk er Duke Nukem Forever. Duke Nukem Forever så faktisk bedre ut enn Skyrim hos meg, og det hadde jo faktisk retning.

 

Bra du koser deg med PC-grafikk, det merkes at det er 7 år siden siste konsoll kom ut ;)

Lenke til kommentar

Ikke noe galt, meg som kanskje er litt kravstor når det kommer til flyt i spillet.

 

Haha du heter det samme som meg, Marius :)!

Det er nok ikke noe galt med pcen din nei! Du skal oppnå 60 fps ca med kortet ditt.

 

Nå skal det sies, at jeg alltid har spilt med DX10, og testene viser dx 11. Jeg visste ikke at DX10 og DX11 var så mye forskjellig visuellt. Deilig og endelig få en pc som klarer dx11. Prøvde far cry 3 på laptopen min med DX11..Den slo seg av :p!

 

Mens min stasjonære går alt som en drøm nå. Visste ikke at en kunne få SÅ bra ytelse med å slenge litt ekstra cash inn i systemet :)

Lenke til kommentar

Med "på et par år" mener jeg to år tilbake i tid, og det eneste spillet jeg har spilt etter 2010 som kommer i nærheten av Skyrims grafikk er Duke Nukem Forever. Duke Nukem Forever så faktisk bedre ut enn Skyrim hos meg, og det hadde jo faktisk retning.

 

Bra du koser deg med PC-grafikk, det merkes at det er 7 år siden siste konsoll kom ut ;)

 

Hei :)! Jeg tenker alltid 3-5 år med "et par år" merkelig greie jeg alltid har hatt for meg. Et par er jo 2 xP hehe. Da forstår jeg deg bedre. Duke Nukem Forever, var dette på pc eller konsoll? Har ikke prøvd skyrim på pc. Som sagt er mine krav, veldig små :)

 

Ja, du sier noe der. 7 år siden de kom. Tiden flyr. Litt off-topic, må bare spørre deg arni :) Hva tror du om PS4? Det så veldig bra ut.

 

Igjen, takk for alle svar :)

 

Er så overglad over pcen ! :)

Endret av xbox fan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...