Gå til innhold

Her er Titan - Nvidias heftigste skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7.609,- for Titan vs. 7.495,- for GeForce 690 (komplett.no)

 

"FPS-verdiene på denne maskinen(3xTitan) er opp til dobbelt så høye som med GeForce GTX 690 i Quad-SLI"

Quad-SLI.. er det da 2x690 pga de har 2 kjerner eller er Quad-SLI; 4 fysiske kort?

 

Det jeg da lurer på er hva som kommer best ut om man kjøper _et_ Titan kort eller _et_ 690 kort!! ?

Lenke til kommentar

7.609,- for Titan vs. 7.495,- for GeForce 690 (komplett.no)"FPS-verdiene på denne maskinen(3xTitan) er opp til dobbelt så høye som med GeForce GTX 690 i Quad-SLI"Quad-SLI.. er det da 2x690 pga de har 2 kjerner eller er Quad-SLI; 4 fysiske kort?Det jeg da lurer på er hva som kommer best ut om man kjøper _et_ Titan kort eller _et_ 690 kort!! ?

 

Quad-SLI er 2 skjermkort. Det gjelder alltid per GPU. Ettersom 690 har 2 fra før av, så er dette allerede dual-SLI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper inderlig at min LG 27" FLATRON w2753V vil samarbeide med GPU Boost 2.0.

Ved å ta i bruk skjermoverclokking sier jeg ikke net til å gå fra 60hz-80hz.

Kjører nå SLI 680 og ser ingen grunn til å oppgradere til et TITAN kort, ettersom at 2x680 vil yte bedre etter tallene jeg har studert.

Lenke til kommentar

Håper inderlig at min LG 27" FLATRON w2753V vil samarbeide med GPU Boost 2.0.Ved å ta i bruk skjermoverclokking sier jeg ikke net til å gå fra 60hz-80hz.Kjører nå SLI 680 og ser ingen grunn til å oppgradere til et TITAN kort, ettersom at 2x680 vil yte bedre etter tallene jeg har studert.

 

"Nvidia påpeker at GeForce GTX 600-serien, som er den nyeste inntil nå, heller ikke automatisk vil bli oppgradert til å dra nytte av GPU Boost 2.0-teknologien."

 

Etter det jeg kan se, så ligger det veldig tett opp mot 680 SLI. Det er også et singel-kort, så SLI-problemer finnes ikke, og temperatur og effektforbruk er vesentlig bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Håper inderlig at min LG 27" FLATRON w2753V vil samarbeide med GPU Boost 2.0.Ved å ta i bruk skjermoverclokking sier jeg ikke net til å gå fra 60hz-80hz.Kjører nå SLI 680 og ser ingen grunn til å oppgradere til et TITAN kort, ettersom at 2x680 vil yte bedre etter tallene jeg har studert.
"Nvidia påpeker at GeForce GTX 600-serien, som er den nyeste inntil nå, heller ikke automatisk vil bli oppgradert til å dra nytte av GPU Boost 2.0-teknologien."Etter det jeg kan se, så ligger det veldig tett opp mot 680 SLI. Det er også et singel-kort, så SLI-problemer finnes ikke, og temperatur og effektforbruk er vesentlig bedre.

 

Dessverre så vil ikke 6xx serien ta i bruk GPU Boost 2.0 teknologien.

Det at TITAN drikker mer watt enn forgjengeren sin kommer ikke akkurat som noe sjokk.

Når det gjelder temperatur forskjeller mellom TITAN og 680 skal ikke jeg bekymre meg i den forstand at jeg vannkjøler komponentene mine.

Gleder meg til noen resultater på torsdag.

Keep up the good work HW!

 

Lenke til kommentar

Syv og et halvt tusen var litt vel drøyt. Hadde vurdert kjøp om prisen lå på rundt fem. Det koster å være kar...

Uansett, svarte for et kort! Gleder meg til å se benchmarks med beistene i Quad-SLI. Hnng... :dribble:

 

Hvordan vil det være med CPU bottlenecking med fire av disse? Go 3970x or go home?

Endret av Nødstopp
Lenke til kommentar

Kan ikke vente med og få 2 av disse hjem og inn i dataen.

 

Skal endelig få testet skyrim sikkelig.

Spiller nvidia surround 5760x1080 med gtx 680 i sli og maxer enkelt ut de 2x4gb vram i Skyrim på low til medium settings.

Når vram maxes ut har du 1-2 til minutter før krasj.

(Skyrim extremt modifisert med kombinerte 4k texturer fra 60 mods)

Men tror nok ikke at 6gb vil være nok om jeg skulle prøve og kjøre settings til max(ikke vanilla max), 3 skjermer og 3d :D Men kan jo håpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...