Gå til innhold

Office 2013 låses til én PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville være interessant å få vite hva som definerer en datamaskin, dvs. hvor mye kan man oppgradere før man trenger en ny lisens - er det for eks. bare hovedkortet som brukes?

 

Ellers er jeg enig i at LibreOffice eller Google Docs er nok for det meste, men på jobben er det dessverre sånt at vi er 100% i Microsofts hender og betaler alt de spør om..

Lenke til kommentar

Libre Office: Sprett sjampanjen og hugg innpå bløtkake. Dette er en gavepakke til dere. :fun:

 

Office 365/Google Docks og lignende synes jeg ikke kan erstatte en skikkelig installert kontorpakke. Alt til sitt bruk. De nettbaserte til lett bruk på farta. De skikkelige pakkene som Libre Office til seriøst arbeid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en tabloid overskrift. Dette er et ledd i at folk skal over på abonnementsmodellen. Der kan en ha samme lisens installert på 5 PC-er (som nevnt i artikkelen) samtidig. Og lett legge til og bytte ut PC-er.

 

Altså bedre system enn det er i dag. Go figure.

 

Office 365/Google Docks og lignende synes jeg ikke kan erstatte en skikkelig installert kontorpakke. Alt til sitt bruk. De nettbaserte til lett bruk på farta. De skikkelige pakkene som Libre Office til seriøst arbeid.

Hadde du prøvd den nye abonnementsbaserte tjenesten til MS hadde du visst at en får en fullverdig klient en kan installere på samme måte som spill fra Steam på ens PC eller bruke en web-klient. Ikke spre FUD. Også det bedre enn dagens system.

Endret av Matsemann
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ville være interessant å få vite hva som definerer en datamaskin, dvs. hvor mye kan man oppgradere før man trenger en ny lisens

+1 (eller hva man sier)!

 

MS vil selge abonnement-versjonen av Office, og gjør de andre versjonene dårligere for å "tvinge" folk over på den... (edit:) Denne kommer til å koste mer totalt sett for de aller fleste, men gir jo flere muligheter. MS vil gjerne selge abonnementer fordi de får en kontinuerlig inntekt.

 

Er det ikke usikkert om det å låse OEM versjon til maskinvaren er lov i det hele tatt? Mener at jeg leste dette et sted. (edit2:) Dette er enda mer relevant hvis man kan kjøpe Office uten noe hardware. Da tror jeg nok at Forbrukerombudet kommer på banen.

Endret av fa2001
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Microsoft kan bare beholde naziregimet sitt for min del
Utdyp gjerne hvilke egenskaper med Microsofts lisensregler for bruk av Officeprogramvare som har paralleller til et "naziregime". Alternativt, slutt å bruk slike meningsløse og fordummende utsagn.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law

I følge Godwins lov om Nazianalogier i fora er denne diskusjonen ansett som avsluttet, og -alias- utpekes som tapende part. :-p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Office 365 tvinger ingen til å jobbe i nettskyen, man kan jo helt fint installere officeprogrammene på PC'en og aldri synkronisere noe som helst til skyen.

 

Man får egentlig Office Professional tilgjengelig på 5 maskiner til en årlig pris. Blir nok rimeligere det enn å kjøpe oppgradering på Office hvert år.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For en tabloid overskrift. Dette er et ledd i at folk skal over på abonnementsmodellen. Der kan en ha samme lisens installert på 5 PC-er (som nevnt i artikkelen) samtidig. Og lett legge til og bytte ut PC-er.

 

Altså bedre system enn det er i dag. Go figure.

 

 

Hadde du prøvd den nye abonnementsbaserte tjenesten til MS hadde du visst at en får en fullverdig klient en kan installere på samme måte som spill fra Steam på ens PC eller bruke en web-klient. Ikke spre FUD. Også det bedre enn dagens system.

 

Med office 2010 kan man også bruke den på flere maskiner samtidig. Dette er en møkka"-oppgradering" av lisensen.

 

AtW

 

Folk, kanskje, men store og små bedrifter med alt fra 10 til 100,000 ansatte eller mer som bruker Microsoft-produkter er det ikke få av. Og de betaler mer enn gjerne.

 

Store bedrifter kjøper vel ikke en og en lisens på denne måten?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...