Gå til innhold

Dette hovedkortet er det første av sitt slag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kommer ikke til å høres bra ut, men ble sugen på dette kortet bare pga alle S-ATA kontaktene! Bruke det i serveren min for å slippe ekstra kontroller-kort! :-)

 

Dog kanskje LITT overkill....

8 SATA-porter er da rimelig standard på mid-end hovedkort i dag?

 

Synd at båndbredden fra chipset til prosessor fortsatt er på 12.8 GB/s begge veier, mens PCIe 3.0 x16 er 16 GB/s begge veier, 3.0-støtten er stort sett ren markedsføring og gimmick.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synd at båndbredden fra chipset til prosessor fortsatt er på 12.8 GB/s begge veier, mens PCIe 3.0 x16 er 16 GB/s begge veier, 3.0-støtten er stort sett ren markedsføring og gimmick.

For målgruppen til disse kortene så er PCIe 3.0 ren markedsføring og gimmick ja, men i det øyeblikket vi begynner å snakke om GPGPU så vil det være veldig nyttig for enkelte workloads.

Lenke til kommentar

Og så jeg som kjøpte 9990FX R2.0 uten Gen 3 for bare fire måneder siden... Så forresten dette på techpowerup.com for ca en måned siden..

 

Da er vi 2, jeg kjøpte kortet mitt noen dager før CES. Så angrer litt, men pytt pytt. Prisen vil sikkert ligge på det samme som Sabertooth 990FX R2.0 når det slippes her til lands.

Lenke til kommentar

Dere får da virkelig det til å se ut som PCI E 3.0 er en nyhet !!

Jeg har et sånt et som har hatt det siden nsten et år nå og standarden i seg er ikke ny, det finnes mange hovedkort på markedet siden lenge med PCI E 3.0 det er bare AMD som har vært trege, INTEL har støttet dette med sin 1150 plattform hele tiden den har vært i markedet. Her er link til kortet jeg har der kan dere se på spesifikasjonene og se når kortet kom ut. og det er motsvarigheten fra Samme produsent, men med intels plattform.. Så det er ikke nytt hos Asus engang. http://www.asus.com/Motherboard/SABERTOOTH_Z77/ Så det var en virkelig feilvektet artikkel, dere burde vise hvor bra kortet er men ikke vekte på at en gammel feature er noe nytt eller spesielt.

Lenke til kommentar

Dere får da virkelig det til å se ut som PCI E 3.0 er en nyhet !!Jeg har et sånt et som har hatt det siden nsten et år nå og standarden i seg er ikke ny, det finnes mange hovedkort på markedet siden lenge med PCI E 3.0 det er bare AMD som har vært trege, INTEL har støttet dette med sin 1150 plattform hele tiden den har vært i markedet. Her er link til kortet jeg har der kan dere se på spesifikasjonene og se når kortet kom ut. og det er motsvarigheten fra Samme produsent, men med intels plattform.. Så det er ikke nytt hos Asus engang. http://www.asus.com/Motherboard/SABERTOOTH_Z77/ Så det var en virkelig feilvektet artikkel, dere burde vise hvor bra kortet er men ikke vekte på at en gammel feature er noe nytt eller spesielt.

 

"Modellen heter Sabertooth 990FX/GEN3 R2.0, og skal i følge selskapet selv være det første AMD-baserte hovedkortet som støtter PCIe 3.0"

 

Leste du artikkelen eller skumleste du?

De fleste som vet hva PC-e er for noe vet også at Intel sine LGA1155 og LGA2011 har hatt dette siden dem kom ut (iht. rett chipsett)

 

Nyheten her er at det er første kortet for AMD CPU som har støtte for 3.0

Lenke til kommentar
Dette kommer ikke til å høres bra ut, men ble sugen på dette kortet bare pga alle S-ATA kontaktene! Bruke det i serveren min for å slippe ekstra kontroller-kort! :-)Dog kanskje LITT overkill....
8 SATA-porter er da rimelig standard på mid-end hovedkort i dag?Synd at båndbredden fra chipset til prosessor fortsatt er på 12.8 GB/s begge veier, mens PCIe 3.0 x16 er 16 GB/s begge veier, 3.0-støtten er stort sett ren markedsføring og gimmick.

 

Det er mange som både bruker x3 og x4 skjermkort i kombinasjon med flere skjermer og veldig høy oppløsning. Med

detaljene også skrudd opp raser pci-e 3 forbi pci-e 2. I f.eks Battlefield 3 drar pci-e 3 fra med over !40fps! i 3600x1920, men du må gjerne gå å tro at dette er ren markedsføring eller Gimmick; noe det absolutt ikke er!

Lenke til kommentar

Det er mange som både bruker x3 og x4 skjermkort i kombinasjon med flere skjermer og veldig høy oppløsning. Med

detaljene også skrudd opp raser pci-e 3 forbi pci-e 2. I f.eks Battlefield 3 drar pci-e 3 fra med over !40fps! i 3600x1920, men du må gjerne gå å tro at dette er ren markedsføring eller Gimmick; noe det absolutt ikke er!

Gimmicken er at effektiv båndbredde fra CPU til flere skjermkort ikke har gått opp.

Du kan få høyere peaks til et enkelt skjermkort, (nøyaktig 12.8GB/s framfor 8GB/s,) men PCIe 3.0-grensen på 16GB/s per x16-spor vil ikke nås takket være HyperTransport, og Hypertransport gir bare båndbredde for x16 + x8 på PCIe 2.0-hastighet.

 

Et annet problem er at 140 fps i BF3 er totalt teoretisk, det finnes ikke en prosessor som klarer å levere et gjennomsnitt på 140 fps i Multiplayer.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Gimmicken er at effektiv båndbredde fra CPU til flere skjermkort ikke har gått opp.

Du kan få høyere peaks til et enkelt skjermkort, (nøyaktig 12.8GB/s framfor 8GB/s,) men PCIe 3.0-grensen på 16GB/s per x16-spor vil ikke nås takket være HyperTransport, og Hypertransport gir bare båndbredde for x16 + x8 på PCIe 2.0-hastighet.

 

Et annet problem er at 140 fps i BF3 er totalt teoretisk, det finnes ikke en prosessor som klarer å levere et gjennomsnitt på 140 fps i Multiplayer.

 

post-292564-0-96025700-1361282866_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...