Gå til innhold

Denne harddisken er laget for å ta opp TV-sendinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vil vel dette ikke fungere med f.eks Altibox, Get og andre kabeltv leverandører. Er vel kun parabol og rikstv leverandører dette fungerer med?

Mitt inntrykk er at det vil fungere for alle idtv-løsninger, gitt at tv har opptaksmulighet. Bør for øvrig også nevnes at få/ingen av tv-ene har usb 3.

 

Lenke til kommentar

Med tanke på at altibox ( og mange andre ) har egne dekoder som ikke er kompatibel med den innbyde mottakeren enkelte tver har samt at mottakeren / pvren ikke kan styre ekstern utstyr så må dette være temmelig ubrukelig for de som har Altibox , get m.fl

 

En ekstern harddisk funger jo bare der dekoderen kan styre den

 

 

Lenke til kommentar

Hvis man kobler harddisken til TV'en, som naturligvis må ha opptaksmulighet, men ofte er begrenset til ubeskyttede kanaler eller programmer, så vil man kunne la TV'en lagre opptaket på harddisken. Dette må da styres via TV'ens fjernkontroll. Min TV har opptaksmuligheter helt uavhengig av dekoderens, men det ligger inne en støtte for DRM som deaktiverer opptaksmuligheten når dette ligger kodet (antagelig) i kanalen eller programmet.

Lenke til kommentar

Man får iallefall ikkje gratis.

Hos CanalDigital koster den vel 3500 og hos GET leier man en til blodpris: kr 148,-/mnd + etablering . 499,-

 

ja, og den disken er da heller ikke gratis, sikkert 1500-2000. og da er det jo kun harddisk. tipper også at de ferdig boksene med dekoder og hd i ett er lettere å bruke for de fleste også. er jo og litt salgs gimmik å si at den er opptimalisert for opptak ?. hva er liksom anderledes med den der, enn en helt vanlig ekstern harddisk.

 

ps. jeg fikk den beste tuneren fra CD gratis ved å binde meg i 2 år, så er mulig å få ting billig :)

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Hvis jeg kan velge mellom å betale penger til CD eller en random produsent, velger jeg sistnevnte.

Er ikke så rent lite irritert på CD sitt opplegg med at man først måtte betale ~1000 for den elendige Sagem-dekoderen som bruker 45 sekunder på å starte og som kræsjer 2-3 ganger om dagen, for så å betale 3500 for å få en hd pvr som faktisk funker.

For øvrig er den nye dekoderen også stor og stygg som juling.

 

Gikk over til IDTV, og fikk oppstart på 2 sekunder og umiddelbare kanalbytter. Mangler bare en opptaksfunksjonalitet for at løsningen skal være komplett.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Hvis jeg kan velge mellom å betale penger til CD eller en random produsent, velger jeg sistnevnte.

Er ikke så rent lite irritert på CD sitt opplegg med at man først måtte betale ~1000 for den elendige Sagem-dekoderen som bruker 45 sekunder på å starte og som kræsjer 2-3 ganger om dagen, for så å betale 3500 for å få en hd pvr som faktisk funker.

For øvrig er den nye dekoderen også stor og stygg som juling.

 

Gikk over til IDTV, og fikk oppstart på 2 sekunder og umiddelbare kanalbytter. Mangler bare en opptaksfunksjonalitet for at løsningen skal være komplett.

 

tror familien i gata vil nok velge løsningen fra CD. ikke alle som har godt teknisk innsikt. folk vil ha plug and play. dessuten så var ikke den gammle sagem dekoderen så ille som alle skal ha det til. og den nye er jo helt perfekt, finnes nesten ikke bug på den...og hvis du syns den er stygg så er du meget rar...

Lenke til kommentar
Hvis jeg kan velge mellom å betale penger til CD eller en random produsent, velger jeg sistnevnte.Er ikke så rent lite irritert på CD sitt opplegg med at man først måtte betale ~1000 for den elendige Sagem-dekoderen som bruker 45 sekunder på å starte og som kræsjer 2-3 ganger om dagen, for så å betale 3500 for å få en hd pvr som faktisk funker.For øvrig er den nye dekoderen også stor og stygg som juling.Gikk over til IDTV, og fikk oppstart på 2 sekunder og umiddelbare kanalbytter. Mangler bare en opptaksfunksjonalitet for at løsningen skal være komplett.
tror familien i gata vil nok velge løsningen fra CD. ikke alle som har godt teknisk innsikt. folk vil ha plug and play. dessuten så var ikke den gammle sagem dekoderen så ille som alle skal ha det til. og den nye er jo helt perfekt, finnes nesten ikke bug på den...og hvis du syns den er stygg så er du meget rar...

 

Alt innen dekodere er ubrukelige, basta :) Jævli fin er de ikke akuratt, bedre med en Mac Mini :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...