Gå til innhold

Hvordan holder man seg våken på LAN?


Nacalai

Anbefalte innlegg

Skal delta på et LAN-event snart som varer fra fredag til søndag. Jeg har vært på mange LAN-partier, men det er bare i et døgn. Og på morgenen så sliter jeg med å holde meg våken.

 

Så da spør jeg dere, har dere LANet i 2 døgn uten søvn? Hva gjør dere for å holde dere våken? Har dere noen rutiner eller tåpelige ting dere gjør for å holde dere våken?

 

Jeg tenker Red Bull kan være en løsning, og ta seg en luftetur innimellom.

 

Så kan jeg jo sove også da. Men jeg vil jo helst ikke gå glipp av noe.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips. Før har jeg bare tatt med en bærbar PC. Men nå skal jeg ta med meg en 42" TV, da regner jeg med at alt lyset fra skjermen holder meg våken en stund. Energidrikker bruker å funke på meg, men det er så så lenge.

 

Jeg akter ikke å ta en times busstur hjem for å sove :) Blir penger ut av det også hvis jeg skal reise fram og tilbake.

 

Kaffe ja..., bruker å bli slapp av kaffe og varm drikke generelt. Så det vil jeg ikke ha noe av.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Laner fra Fredag til Søndag 4-5 ganger i året, og jeg sover 7-10 timer i de helgene. Går å legger meg sånn i 6-7 tia på morran Lørdag, sover til 9-10-11 tia, altettersom, rince and repeat natt til søndag. Da får du nok søvn til at du ikke bare sitter og dasser lørdag kveld, samt at du ikke går glipp av spesielt mye.

Lenke til kommentar

Så da spør jeg dere, har dere LANet i 2 døgn uten søvn? Hva gjør dere for å holde dere våken? Har dere noen rutiner eller tåpelige ting dere gjør for å holde dere våken?

1. Hold deg i aktivitet.

2. Hold deg hydrert.

3. Ikke bli for mett.

 

Flere år siden, deltok jeg på The Gathering min første gang, i 2005. Jeg hadde glemt både sovepose og liggeunderlag, og søvn var svært vanskelig å få tak i. Mesteparten av tiden ble brukt på å se på folk, vandre rundt i hallen, og å være aktiv. Har sett flere personer benke seg ned fremfor PC-en med en TV-serie eller film, for så å slokne noen sekunder etterpå.

 

Men vær varsom.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å være våken så lenge? Jeg får mye mer ut av opplevelsen hvis jeg ikke er trøtt.

 

Første gang jeg var på TG (2002) sov jeg 8 timer i løpet av 5 dager. Siste gangen jeg var på TG (2006) sov jeg 7-8 timer hver eneste natt. Det var mye mer behagelig, og helhetsopplevelsen ble bedre.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Takk for at dere delte deres opplevelser ^^

 

Deltok på LoVe LAN her i distriktet, jeg sov 3-4 timer i løpet av 2 dager. Og du har rett Skurupu, man får med seg mye mer når man har sovet litt!

 

De var flinke til å få folk til å trekke opp til scenen, de hadde gjevnlige artige konkurranser der oppe, drakk også litt Burn og pratet med kompiser, det holdt liv i meg lenge nok :)

Lenke til kommentar

Få noen til å slå deg gjentatte ganger. Du sovner ikke da. Jeg vet ikke om jeg kan anbefale det, men har en kompis som gjør det. Det ser litt spesielt ut, men han sovner aldri...

 

Og kaffe! Uten melk selvfølgelig - det bruker jeg. Ikke det at jeg pleier å lane så forferdelig mye, men når jeg må sitte oppe så lenge i strekk grunnet jobb, skole og alt kræsjer.

Lykke til!

Lenke til kommentar

&. be awesome!

&. drikk battery :)

funker, var våken i ~60 timer forrige uke uten noe problemer og følte meg bare sliten da jeg la meg :)

jeg blir ikke trøtt lenger av en merkelig grunn. før kunne jeg sovne etter et døgn, nå legger jeg meg når jeg vill. kan også nevne at jeg går fra å være rolig til å bli relativt spinnvill når jeg har vert våken lenge.

har vert våken i 1-2 døgn nå, skal se en film å legge meg ;)

Endret av BFF-BattleFieldForever
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Den ulovlige metoden:

- Amfetamin (du får håpe det ikke inneholder for mye ether og vaskepulver)

- Methamfetamin (Blir ekstra moro med litt psykotiske innslag)

- Ritalin, Concerta, Adderall uten resept

 

Eller så kan holde deg på den trygge siden. Te med ginseng,energite generelt, kosttilskudd, nok med energirik mak, drikkevarer med så høyt innehold med koffein som mulig, koffein via tabletter, kaffe som faen. Drikker som inneholder Guava er også å anbefale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...