Gå til innhold

Disse mobilene solgte best i januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før jeg går inn på artikkelen viser bildet en gul nokia, men ingen av den typen nokia nevnt i artikkelen. :hmm:Synd det domineres av Samsung og Apple. Håper Windows Phone og andre produsenter havner lengre opp på listene igjen snart. Bra for oss forbrukere med konkurranse.

 

Beklager, på grunn av tidspress brukte vi et illustrasjons-/arkivbilde, og jeg ser nå at den ekstra brede versjonen av bildet har med en gul Lumia som ikke er med på salgslistene. Fint at Samsung og Apple får mer konkurranse fra Sony nå, synd som du sier at ikke Nokia gjør det bedre. De lager knallgode telefoner, og konkurranse er alltid bra :-)

Lenke til kommentar

Beklager, på grunn av tidspress brukte vi et illustrasjons-/arkivbilde, og jeg ser nå at den ekstra brede versjonen av bildet har med en gul Lumia som ikke er med på salgslistene. Fint at Samsung og Apple får mer konkurranse fra Sony nå, synd som du sier at ikke Nokia gjør det bedre. De lager knallgode telefoner, og konkurranse er alltid bra :-)

Det går greit. Ikke noe jeg normalt hadde pirket på hadde det ikke vært fordi jeg først tenkte "yay, Nokia gjør det bra" for så å ikke finne dem på lista.

Men Lumiaer har omtrent ikke vært å oppdrive fra Netcom skal en tro folk på mobildelen av forumet, så heller ikke så rart de ikke topper listene der. På forrige liste fra Telenor var de i hvert fall inne på topp 10.

Lenke til kommentar

Håper Sony gjør det bedre framover, de lager gode telefoner :) Samtidig er det nesten komisk at det er 3 iPhoner på topp 4 listen..

 

Ja det er kult att Sony rykker frem nå, flere sony mobiler på listen her ser lovende ut:-)

 

Tja komisk er det ikke, er vell heller sykt imponerende hva Apple greier å selge. Men som allerede nevnt her kjøpes nok de fleste Iphones direkte fra Apple store.

Lenke til kommentar

 

Beklager, på grunn av tidspress brukte vi et illustrasjons-/arkivbilde, og jeg ser nå at den ekstra brede versjonen av bildet har med en gul Lumia som ikke er med på salgslistene. Fint at Samsung og Apple får mer konkurranse fra Sony nå, synd som du sier at ikke Nokia gjør det bedre. De lager knallgode telefoner, og konkurranse er alltid bra :-)

 

Nokia har altid laget gode telefoner, ingen tvil om det, spesiellt på HW er de god.

Men etter hva jeg har lest sliter de med ganske mye feil på nettopp lumia 920, vil tro att det legger en demper på salget?

Det har jo også gått ganske dårlig med Nokia etter de gikk over til WP så de er rimelig langt nede for tiden (all time low) og er gått fra å være en av de største innen smartmobil (2010) til å være blant de minste idag, det setter sine spor...

 

NOKIA FALL IN MARKET SHARE QUARTERLY 2011-2012

Q1 2011 - 24%

Q2 2011 - 15%

Q3 2011 - 14%

Q4 2011 - 12%

Q1 2012 - 8%

Q2 2012 - 6%

Q3 2012 - 4%

Q4 2012 - 3% (est)

Sources: Nokia quarterly data, industry analyst consensus, and TomiAhonen Consulting 2013

This table may be freely shared

 

That is a world record, folks. A world record in market share fall in the mobile phone industry. A world record in failure. And how ironic, that Nokia would take this record, from previous record-holder Microsoft, by switching to a Microsoft-based strategy, and hiring a Microsoft guy as CEO. Yeah if you really want to fail spectacularly in mobile, you kind of need that Microsoft Windows power to really ruin your life, as we learn from such mobile industry failures as Sendo and Kin, who never even had the chance to get into the big time, or the falls of LG, Motorola and Palm, which all were fuelled partly or completely by Microsoft.

http://communities-dominate.blogs.com/brands/2013...

 

Når det er sagt har også Nokia gjort det veldig bra på Asha serien, de mobilene selger enormt bra og er å regne som en suksess for Nokia:-)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Rart at Nokia Lumia 920 er ikke engang mellom de første 10.Er det mulig at det gikk så dårlig?

 

lumia 920 kom ikke ut før i slutten av januar, har den selv og den er helt fantastisk.

 

synes dog Nokia har gjort en elendig jobb med og reklamere for en slik telefon, ser ikke mye TV men har ikke sett noen reklame noensteder av den. Samsung er nok de beste for tiden

Lenke til kommentar

Billigste SGS3 på prisguide.no er på 3680 kr.

 

Billigste iP5 er 5440 kr

 

Altså en prisforskjell på nesten 50% (regnefeil kan medfølge, tildlig på morran). Allikevel ønsker folk den dyreste. Må være motebølgen.

 

Som du også legger merke til så velger de ikke iPhone først på Elkjøp.

Det samme kan du nok se på både Expert, Lefdal osv..

 

Netcom har vært en tidelig kanal for iphone.

Det er det første du ser. Det står også 1kr som start pris.

Total prisen er laaangt oppe i skyene, men det tror jeg folk ikke bryr seg om.

De tar det problemet senere.

 

Du har to grupper.

 

De som skal ha iphone fordi det er iphone.

De som skal ha den for den koster mye.

 

Hos butikkene, så får de råd om hva som gir mest for pengene.

De sender ut store kampanjer med fokus på Samsung.

De får også prøve mobilene.

Også har kanskje lager beholding noe å si.

Lenke til kommentar
Billigste SGS3 på prisguide.no er på 3680 kr.Billigste iP5 er 5440 krAltså en prisforskjell på nesten 50% (regnefeil kan medfølge, tildlig på morran). Allikevel ønsker folk den dyreste. Må være motebølgen.
Som du også legger merke til så velger de ikke iPhone først på Elkjøp.Det samme kan du nok se på både Expert, Lefdal osv..Netcom har vært en tidelig kanal for iphone.Det er det første du ser. Det står også 1kr som start pris.Total prisen er laaangt oppe i skyene, men det tror jeg folk ikke bryr seg om.De tar det problemet senere.Du har to grupper.De som skal ha iphone fordi det er iphone.De som skal ha den for den koster mye.Hos butikkene, så får de råd om hva som gir mest for pengene.De sender ut store kampanjer med fokus på Samsung.De får også prøve mobilene.Også har kanskje lager beholding noe å si.

 

Kan jo også være at samsung har kick-back på salg av telefonene sine.

 

Noe apple ikke har

 

 

Lenke til kommentar
Billigste SGS3 på prisguide.no er på 3680 kr.Billigste iP5 er 5440 krAltså en prisforskjell på nesten 50% (regnefeil kan medfølge, tildlig på morran). Allikevel ønsker folk den dyreste. Må være motebølgen.
Som du også legger merke til så velger de ikke iPhone først på Elkjøp.Det samme kan du nok se på både Expert, Lefdal osv..Netcom har vært en tidelig kanal for iphone.Det er det første du ser. Det står også 1kr som start pris.Total prisen er laaangt oppe i skyene, men det tror jeg folk ikke bryr seg om.De tar det problemet senere.Du har to grupper.De som skal ha iphone fordi det er iphone.De som skal ha den for den koster mye.Hos butikkene, så får de råd om hva som gir mest for pengene.De sender ut store kampanjer med fokus på Samsung.De får også prøve mobilene.Også har kanskje lager beholding noe å si.
Kan jo også være at samsung har kick-back på salg av telefonene sine.Noe apple ikke har

 

Det er nok ganske vanlig at alle merker har kick når telefoner selges med abonnement, uavhengig av salgskanal. Til og med iPhone.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...