Gå til innhold

Dette er de mest populære spilltastaturene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke teknologien kommet dit at trådløse tastaturer kan regnes som gaming-tastatur?Jeg vil ha et trådløst tastatur - og jeg spiller litt FPS. Finnes det ingen gode alternativer?

 

Du har et godt poeng. Men finnes det trådløse mekaniske keyboard også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Har ikke teknologien kommet dit at trådløse tastaturer kan regnes som gaming-tastatur?Jeg vil ha et trådløst tastatur - og jeg spiller litt FPS. Finnes det ingen gode alternativer?

 

Nei. Trådløse mus/tastatur er djevelens verk, og er du i det hele tatt i nærheten av å kalle deg en gamer bør du holde deg langt unna. Høyere latency, sjanse for at tastetrykk ikke kommer fram, batterier som går ut etc

Lenke til kommentar
Har ikke teknologien kommet dit at trådløse tastaturer kan regnes som gaming-tastatur?Jeg vil ha et trådløst tastatur - og jeg spiller litt FPS. Finnes det ingen gode alternativer?
Nei. Trådløse mus/tastatur er djevelens verk, og er du i det hele tatt i nærheten av å kalle deg en gamer bør du holde deg langt unna. Høyere latency, sjanse for at tastetrykk ikke kommer fram, batterier som går ut etc

 

Trådløs 2.6 ghz teknologi i dag er vel strengt tatt like god som kabel. Skal kjøpe en g700 og den blir nok bra saker. Har hatt trådløs mus før, og aldri problemer med latency med mindre usb stikka sto bakpå maskinen. Dette var for fire år siden, nå er nok teknologien kommet lengre. Batteriet måtte byttesd med to aa hver tredje måned, noe jeg syntes var helt ok.

 

Jeg er en hardcore gamer vil jeg påstå, men dette med at du kaller trådløs mus/tastatur er "djevelens verk" er faktisk flaut for meg. Det viser en negativ ukultur innen gaming, og forhåndsdømming av nye ting. Føler man seg truet i sin "overlegenhet som pc master race?"

 

Se bare på trådløst nett. Tipper de fleste gamere idag kjører trådløst ( korrekt meg her hvis jeg tar feil. ), og ihvertfall et stort antall, om ikke mesteparten i det private bruker trådløst nett.

 

Merker du noe forsinkelse på trådløst nett også eller bruker du kanskje kabel der og? Vær vennlig å bruk kabel hvis du vil, men ikke hakk ned på nye teknologier.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Har ikke teknologien kommet dit at trådløse tastaturer kan regnes som gaming-tastatur?Jeg vil ha et trådløst tastatur - og jeg spiller litt FPS. Finnes det ingen gode alternativer?
Nei. Trådløse mus/tastatur er djevelens verk, og er du i det hele tatt i nærheten av å kalle deg en gamer bør du holde deg langt unna. Høyere latency, sjanse for at tastetrykk ikke kommer fram, batterier som går ut etc
Trådløs 2.6 ghz teknologi i dag er vel strengt tatt like god som kabel. Skal kjøpe en g700 og den blir nok bra saker. Har hatt trådløs mus før, og aldri problemer med latency med mindre usb stikka sto bakpå maskinen. Dette var for fire år siden, nå er nok teknologien kommet lengre. Batteriet måtte byttesd med to aa hver tredje måned, noe jeg syntes var helt ok.Jeg er en hardcore gamer vil jeg påstå, men dette med at du kaller trådløs mus/tastatur er "djevelens verk" er faktisk flaut for meg. Det viser en negativ ukultur innen gaming, og forhåndsdømming av nye ting. Føler man seg truet i sin "overlegenhet som pc master race?"Se bare på trådløst nett. Tipper de fleste gamere idag kjører trådløst ( korrekt meg her hvis jeg tar feil. ), og ihvertfall et stort antall, om ikke mesteparten i det private bruker trådløst nett.Merker du noe forsinkelse på trådløst nett også eller bruker du kanskje kabel der og? Vær vennlig å bruk kabel hvis du vil, men ikke hakk ned på nye teknologier.

 

 

om man er "hardcore" gamer på proft nivå ville jeg aldri gåt til trådløs siden den har potensial og få forstyrelser over kable og ville tenkt meg om,

 

om kable faktisk irriterer så ville jeg heller anbefalt og tenke ut kable løysningene bedre (det finnest klemmer og mini renner og masse til kabler)

 

har ikkje hørt om noen trådløs mekanisk tastatur endåg på prof scenen endåg som potensial over mekanisk så selv med "dagens" technology så ligger det fårsat bak.

 

bruker bare trådløs tastatur til media senteret i stuen og det er den super til vs 10 meter lang kable ;)

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar
om man er "hardcore" gamer på proft nivå ville jeg aldri gåt til trådløs siden den har potensial og få forstyrelser over kable og ville tenkt meg om, om kable faktisk irriterer så ville jeg heller anbefalt og tenke ut kable løysningene bedre (det finnest klemmer og mini renner og masse til kabler) har ikkje hørt om noen trådløs mekanisk tastatur endåg på prof scenen endåg som potensial over mekanisk så selv med "dagens" technology så ligger det fårsat bak. bruker bare trådløs tastatur til media senteret i stuen og det er den super til vs 10 meter lang kable ;)

 

Er ikke proff hvet du..

Ser den med forstyrrelser, men det er først og fremst på lan-events jeg vet om slike hendelser. Var på tromsølan og ingen g930-er funket p.g.a forstyrrelser xD. men til vanlig hjemmegaming skal det gå bra

Lenke til kommentar

Duckytastaturer er ikke nevnt her, det er kanskje ikke solgt mange av de, men jeg tør påstå at dette er noe av det beste som finnes der ute. Man får de også med MX Clear som jeg personlig syns er de beste switchene der ute. MX Red som er mest populære syns jeg var litt for puslete å trykke på, endte opp med å trykke mer enn nødvendig. Dessuten var det ingen taktil tilbakemelding som er fint når man skriver.

 

Fordelen med Ducky, og som gjør at det er en klar vinner for meg er: MX Cherry i alle varianter (inkludert MX Clear som er sjelden å se), individuelle LEDs (programmerbare), valg av forskjellige farger på LEDs (ikke bare de stygge blå, selv gikk jeg for hvitt), alt blir styrt fullstendig uten drivere, NKRO over USB via en switch-setting på baksiden (m.m.), bra byggkvalitet, ikke noe ekstra dilldall, klassisk tastaturoppsett (home/end/ins/del osv.), Wintastene er byttet ut med Duckylogo, så man slipper den stygge logoen (selv har jeg byttet til Tux), og man får med røde WASD-taster :p

 

Ulemper: Stiv pris (men verdt det), ingen makrotaster (for de som bryr seg), ikke et overflod av medietaster (men de man trenger), litt bråkete (selv etter å ha satt på røde dampers fra wasdkeyboards.com, men dette er felles for alle mekaniske tastaturer).

 

http://www.maxfps.no/product_view.aspx?productid=5851

Lenke til kommentar

Har ikke teknologien kommet dit at trådløse tastaturer kan regnes som gaming-tastatur?Jeg vil ha et trådløst tastatur - og jeg spiller litt FPS. Finnes det ingen gode alternativer?

 

så langt som jeg vet er det ingen trådløse gamingtastatur, men trådløse ting til gaming er ikke altid så bra fordi de har en tregere respons tid en gaming ting med ledning

Lenke til kommentar

Spiller du på proft nivå bruker du ikke trådløst fordi det kan forekomme at enkelte tastetrykk ikke kommer frem eller at latency'n kan være varierende. Jeg er verken proffspiller eller bruker/har brukt trådløst utstyr selv, men jeg vil tro at til og med relativt hardcore gamers i dag kan bruke trådløst - er det som sagt på ett høyere nivå, hvor en forsinket bevegelse grunnet trådløst resulterer i død og den døden faktisk har betydning, blir det noe annet.

 

Hva angår trådløse nettverket, blir det noe annet. Det er fullt mulig å ha en stabil trådløsforbindelse man kan spille på uten problemer, og her også blir teknologien bare bedre. Jeg jobber innen IT og hjalp en kamerat med å installere en trådløs repeater for å flytte trådløssignalet over hele garden (40/50m) - han sitter i andre enden av denne repeateren og måler 40/50ms - noe som er meget bra til å være KABLET på ADSL. Han spiller online, inkl. FPS, uten problemer - dog er det på kanten og annen nettaktivitet må begrenses i spillperioden. Hadde han vært plassert i samme hus som ADSL-modemet ville det funket enda bedre/helt fint, men kablet er uten tvil bedre mtp lav svartid og stabiliet. Men er forholdene "riktig" vil trådløst funke like bra med dagens teknologi.

Endret av Liquicity
Lenke til kommentar

Nei. Trådløse mus/tastatur er djevelens verk, og er du i det hele tatt i nærheten av å kalle deg en gamer bør du holde deg langt unna. Høyere latency, sjanse for at tastetrykk ikke kommer fram, batterier som går ut etc

 

Pølsevev, trådløst kan fint være nyttig, feks til spilling i sofaen. Syens selv utvalget trådløse tastatur til gaming er for dårlig, er på utikk etter ett sånn "spesialtastatur" som er omtrent på størrelse med en numpad og ikke er ett fullverdig tastatur til gaming. Ser ikke ut som det finnes trådløst i det hele hatt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg bruker Logitech Performance MX som gaming mus, og jeg har aldri opplevd noen problemer med latency eller tapte trykk. Jeg vil si den føles mer reponsiv enn min forje mus, MX518. Jeg tror dårlige opplevelser med tråløse input enheter først og fremst stammer fra bruk av de billigste variantene. Hadde for eksempel en tråløst tastatur til stua som hadde veldig merkbar latency (med fri sikt til sender fra 1.5 meter).

Lenke til kommentar

Min samboer var bortreist en periode nå, og jeg flyttet selvfølgelig det stasjonære rett ned på stua - hdmi til 55" tv og et trivelig stereoanlegg i stedet for 24" og B&W MM1. Oppgradering så det suste!

 

Utfordringer, som AtW skisserer i forrige innlegg, er at jeg da fikk en litt underlig stilling i go'stolen fordi tastatur og mus var kablet. Nå holder Saitek-tastaturet mitt på å ryke i ledningen (kanskje en ønsketenking fra min side fordi jeg vil ha et nytt tastatur?) og G9-musen begynner å bli småslitt den også. Jeg ser at Razer har noen pakker som virker ok, men jeg vil ha en trådløs pakke!

 

Jeg er ikke proff, men jeg har gamet og holdt på med det siden Fleet Defender var state-of-the-art. Jeg krever ikke 100 % presisjon, men jeg vil gjerne være ganske nærme. Sånt sett kan jeg akseptere at ett tastetrykk innimellom må gjentas eller at jeg må rive ut batteriene og bytte on-the-fly. Man har da backup-batterier klare?

 

Edit: Jeg ser noen nevner fine alternativer til trådløse enheter som funker - kom gjerne med flere!

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Trådløs 2.6 ghz teknologi i dag er vel strengt tatt like god som kabel. Skal kjøpe en g700 og den blir nok bra saker. Har hatt trådløs mus før, og aldri problemer med latency med mindre usb stikka sto bakpå maskinen. Dette var for fire år siden, nå er nok teknologien kommet lengre. Batteriet måtte byttesd med to aa hver tredje måned, noe jeg syntes var helt ok.

 

Jeg er en hardcore gamer vil jeg påstå, men dette med at du kaller trådløs mus/tastatur er "djevelens verk" er faktisk flaut for meg. Det viser en negativ ukultur innen gaming, og forhåndsdømming av nye ting. Føler man seg truet i sin "overlegenhet som pc master race?"

 

Se bare på trådløst nett. Tipper de fleste gamere idag kjører trådløst ( korrekt meg her hvis jeg tar feil. ), og ihvertfall et stort antall, om ikke mesteparten i det private bruker trådløst nett.

 

Merker du noe forsinkelse på trådløst nett også eller bruker du kanskje kabel der og? Vær vennlig å bruk kabel hvis du vil, men ikke hakk ned på nye teknologier.

 

Jeg sier ikke at et trådløst tastatur ikke virker til gaming. Det jeg sier er at hvis du skal kjøpe et tastatur FOR gaming, burde ikke trådløst engang være et alternativ. 2.6 Ghz er i teorien sikkert raskt nok, men faktum er at når pakker skal gå over et trådløst nettverk er det alltid sjanser for at pakker går tapt, en tapt pakke på feil tidspunkt kan koste deg seieren i spill der reaksjon er alt, som fps. "Djevelens verk" var ment som en humoristisk overdrivelse, at du presterer å tolke det som at "min overlegenhet som pc master race er truet" får stå på din egen regning.

 

Pølsevev, trådløst kan fint være nyttig, feks til spilling i sofaen. Syens selv utvalget trådløse tastatur til gaming er for dårlig, er på utikk etter ett sånn "spesialtastatur" som er omtrent på størrelse med en numpad og ikke er ett fullverdig tastatur til gaming. Ser ikke ut som det finnes trådløst i det hele hatt.

AtW

 

Selvsagt kan du bruke et trådløst tastatur og spille i sofaen. Men når man snakker om gaming-tastatur er vel det neppe situasjonen man snakker om. Skal man spille såpass avslappet vil jeg påstå det meste fungerer.

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...