Gå til innhold

Crysis-skaperne byr kun på gratisspill innen fem år (Mac, PS3, WiiU, Win, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratis låter aldri bra i mine ører. I praksis føler jeg man betaler mer for ting som er gratis enn som koster penger, selv om det ikke nødvendigvis er i kroner å øre.

 

Slik jeg opplever såkalte "gratisspill" (les: spill med mikrotransaksjoner), koster disse deg fort mye mer enn det vanlige spill man betaler et engangsbeløp for gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gratis låter aldri bra i mine ører. I praksis føler jeg man betaler mer for ting som er gratis enn som koster penger, selv om det ikke nødvendigvis er i kroner å øre.
Slik jeg opplever såkalte "gratisspill" (les: spill med mikrotransaksjoner), koster disse deg fort mye mer enn det vanlige spill man betaler et engangsbeløp for gjør.

 

Det er jo hele poenget, det er for lite penger og tjene på vanlig spillsalg.

Lenke til kommentar

Dersom det var for lite penger å tjene på vanlig spillsalg hadde det ikke utviklet seg til storindustrien det er idag.

Bransjen vil selvsagt benytte denne fremgangs måten dersom de kan tjene mer på det.

De vil tjene mer på det så lenge nok folk spytter inn penger i det.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Dersom det var for lite penger å tjene på vanlig spillsalg hadde det ikke utviklet seg til storindustrien det er idag.

 

Bransjen vil selvsagt benytte denne fremgangs måten dersom de kan tjene mer på det.

 

De vil tjene mer på det så lenge nok folk spytter inn penger i det.

Utviklingskostnadene blir stadig høyere, men spillene selges fortsatt for samme pris. Utviklerne må dermed finne andre måter å tjene penger på.

Lenke til kommentar
Gratis låter aldri bra i mine ører. I praksis føler jeg man betaler mer for ting som er gratis enn som koster penger, selv om det ikke nødvendigvis er i kroner å øre.
Slik jeg opplever såkalte "gratisspill" (les: spill med mikrotransaksjoner), koster disse deg fort mye mer enn det vanlige spill man betaler et engangsbeløp for gjør.
Det er jo hele poenget, det er for lite penger og tjene på vanlig spillsalg.

 

'GRATIS SPILL' er forvilende markeds føring på det groveste... 'online spill med mikrotransaksjoner' det kan dem kalle det istede... men det låter vel ikke like bra...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...