Gå til innhold

One Call: ? Telenor er desperate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

One Call er ikke dårlig, men jeg skjønner ikke hatet mot Telenor.

 

Telenor har jo desidert best dekning, så jeg forstår godt at de klager på One Call sin "dekning er dekning" og at de er like bra, bare billigere. For det er regelrett tull. Har hatt Telenor, Tele2, Netcom, Chess og One Call. Og ingen slår Telenor på dekning og hastighet, spesielt merkes det jo lengre ut i distriktene man kommer.

 

Telenor er ikke alltid billigste (kommer som de påstår mye på bruksmønster), men jeg har stort sett bare gode erfaringer. Kundeservice har jeg også bare god erfaring med, selv om de et par ganger har tatt en runddans med 4-5 forskjellige behandlere før man fikk det man var ute etter. Er man hyggelig, får man god service. Slik er det overalt.

 

Og nå senest igår fikk jeg melding om at jeg får fri databruk ut mars, helt ute av det blå. Slike ting kommer ganske ofte føler jeg, og ifjor fikk jeg fri databruk fra høsten og ut året.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Telenor forutsetter at de innenfor One Call/Mobile Norway's dekningsområde har like god dekningskvalitet, også.

 

Forøvrig er jeg ikke enig i at "like god dekning" nødvendigvis sier noe om kapasitet og hastighet. Dekning sier noe om lokasjon. Min generelle oppfatting av dekning er at det måles i andel dekket, enten det er en sofa eller et land som skal dekkes.

 

Enten er sofaen/mobilnettverket dekket, eller så er den ikke det. Og her sier jo også One Call at de ikke snakker om datahastighet eller servicekvalitet: "dekning er dekning". Altså, de sier som meg at enten har du dekning eller så har du det ikke.

 

Hilsen fornøyd Chess-kunde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

One Call sin reklame er villedende. Jeg trenger en gigabyte med data i mnd, og ikke noe annet. Ingenting hos OneCall såvidt jeg ser som er i nærheten av brukbart for den bruken. Kan betale det samme for 1/7 så mye data, eller det dobbelte for samme mengde data og en haug utdaterte tjenester som jeg har null bruk for

Lenke til kommentar

Når det gjeld utspelet til Telenor, så virkar det som om dei helst hadde sett at One Call/MN ikkje hadde avtale om bruk av deira nett. Difor sit eg att med følgjande spørsmål: Er Telenor pålagde (av konkurransestyresmaktene) å inngå avtale med Mobile Norway, eller er dette noko dei har valt sjølv?

 

Elles har eg merka meg at når eg set One Call Faktura-simkortet mitt i eit 3G-modem får eg mykje lågare fart enn med Telenor-sim i det same modemet, sjølv om dekninga er lik. Eg har ikkje MN-dekning der eg bur, så begge sim-korta brukar Telenor sin 3G-sendar, men resultatet vert svært ulikt. Dermed får Telenor rett i at dekning ikkje er det same som dekning. Eg lurer difor på om Telenor med meining struper trafikken til konkurrenten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telenor forutsetter at de innenfor One Call/Mobile Norway's dekningsområde har like god dekningskvalitet, også. Forøvrig er jeg ikke enig i at "like god dekning" nødvendigvis sier noe om kapasitet og hastighet. Dekning sier noe om lokasjon. Min generelle oppfatting av dekning er at det måles i andel dekket, enten det er en sofa eller et land som skal dekkes. Enten er sofaen/mobilnettverket dekket, eller så er den ikke det. Og her sier jo også One Call at de ikke snakker om datahastighet eller servicekvalitet: "dekning er dekning". Altså, de sier som meg at enten har du dekning eller så har du det ikke. Hilsen fornøyd Chess-kunde.

 

Dersom du faktisk skal bruke dekninga til noko fornuftig (dvs. laste ned data), så er det ikkje det same for deg kva for dekning du har. I den samanhengen er ikkje "dekning er dekning".

Lenke til kommentar

Telehor er desperate. Deres telefonselgere ringer meg stadig vekk og serverer løgn etter løgn.

Sist jeg ble oppringt påstod de at prisene hos One Call var endret til det dyrere, slik at jeg ved å bytte over til Telenor ville få det billigere.

 

Telenor kunne på det tidspunktet tilby meg samme mengde ringeminutter, sms og mms som One Call, men mindre datatrafikk. Dette skulle Telenor ha 199,- for, noe jeg allerede betalte hos One Call for et bedre tilbud. Her hadde de rett og slett ikke et bedre tilbud, og måtte servere en løgn om at One Call hadde prisendringer som gjorde deres "tilbud" bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telehor er desperate. Deres telefonselgere ringer meg stadig vekk og serverer løgn etter løgn.

Sist jeg ble oppringt påstod de at prisene hos One Call var endret til det dyrere, slik at jeg ved å bytte over til Telenor ville få det billigere.

 

Telenor kunne på det tidspunktet tilby meg samme mengde ringeminutter, sms og mms som One Call, men mindre datatrafikk. Dette skulle Telenor ha 199,- for, noe jeg allerede betalte hos One Call for et bedre tilbud. Her hadde de rett og slett ikke et bedre tilbud, og måtte servere en løgn om at One Call hadde prisendringer som gjorde deres "tilbud" bedre.

Hvis du hadde blitt oppringt av Telenor kunne de gitt deg fri bruk av data i 12 mnd med struping på 10 GB.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Telehor er desperate. Deres telefonselgere ringer meg stadig vekk og serverer løgn etter løgn.Sist jeg ble oppringt påstod de at prisene hos One Call var endret til det dyrere, slik at jeg ved å bytte over til Telenor ville få det billigere.Telenor kunne på det tidspunktet tilby meg samme mengde ringeminutter, sms og mms som One Call, men mindre datatrafikk. Dette skulle Telenor ha 199,- for, noe jeg allerede betalte hos One Call for et bedre tilbud. Her hadde de rett og slett ikke et bedre tilbud, og måtte servere en løgn om at One Call hadde prisendringer som gjorde deres "tilbud" bedre.
Hvis du hadde blitt oppringt av Telenor kunne de gitt deg fri bruk av data i 12 mnd med struping på 10 GB.

 

er dette noe de kjører ennå? Bli ringt opp flere ganger rett før nyttår, men fikk aldri rævva i gir til å bytte..

Lenke til kommentar

Dersom du faktisk skal bruke dekninga til noko fornuftig (dvs. laste ned data), så er det ikkje det same for deg kva for dekning du har. I den samanhengen er ikkje "dekning er dekning".

 

Ordet "dekning" kommer fra å dekke noe. Det vil jeg si er naturlig å måle i prosent, og ikke kvalitet. Dårlig kvalitet på dekning betyr at dekket ikke er tett/heldekkende, som igjen peker tilbake til prosent. Hastighet på dekning betyr hvor raskt man klarer å dekke noe. Der har Telenor den laveste hastigheten, siden de begynte lenge før konkurrentene, som nå har tatt dem igjen på å oppnå omtrent samme dekningsprosent, eller som ikke har tatt dem igjen men har oppnått større dekningsprosent enn Telenor hadde etter like lang tid.

 

Det du snakker om er datahastigheter. Det er noe annet enn dekning, det er hastighet. Ja, dette er viktig, men jeg har aldri hørt One Call si noe som jeg kan få til å tolke som at de lover like rask nedlasting som Telenor. Tvert imot så har de klart og tydelig ikke sagt ett ord om at deres 3G-nett er like raskt som Telenors 4G-nett der det finnes.

 

Når One Call veiver med mobiltelefoner, demonstrerer tale i dem, og sier "dekning er dekning" så tolker jeg det som om de snakker om mobiltelefoni, ikke mobilt internett. Jeg synes det er snodig å tolke det som om de snakker om hastigheten på internett.

 

Ved å spesifisere "dekning er dekning" så gjør også One Call det klart at de snakker binært om tilgang til mobilnettet, eller noe annet som kan måles binært. Kvalitet og hastighet kan ikke måles binært, og derfor kan det ikke være kvalitet eller hastighet de snakker om når de snakker om dekning.

 

Vet også at de slett ikke mener å si noe om hastighet, siden Telenor bygger ut 4G-nettverk i en og annen bykjerne, og One Call neppe kan matche det. Da ville de heller ha holdt kjeft, og i stedet snakke om mobiltelefoni og dekning.

 

Som er akkurat det de gjør.

 

D'oh.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Dersom du faktisk skal bruke dekninga til noko fornuftig (dvs. laste ned data), så er det ikkje det same for deg kva for dekning du har. I den samanhengen er ikkje "dekning er dekning".
Ordet "dekning" kommer fra å dekke noe. Det vil jeg si er naturlig å måle i prosent, og ikke kvalitet. Dårlig kvalitet på dekning betyr at dekket ikke er tett/heldekkende, som igjen peker tilbake til prosent. Hastighet på dekning betyr hvor raskt man klarer å dekke noe. Der har Telenor den laveste hastigheten, siden de begynte lenge før konkurrentene, som nå har tatt dem igjen på å oppnå omtrent samme dekningsprosent, eller som ikke har tatt dem igjen men har oppnått større dekningsprosent enn Telenor hadde etter like lang tid.Det du snakker om er datahastigheter. Det er noe annet enn dekning, det er hastighet. Ja, dette er viktig, men jeg har aldri hørt One Call si noe som jeg kan få til å tolke som at de lover like rask nedlasting som Telenor. Tvert imot så har de klart og tydelig ikke sagt ett ord om at deres 3G-nett er like raskt som Telenors 4G-nett der det finnes.Når One Call veiver med mobiltelefoner, demonstrerer tale i dem, og sier "dekning er dekning" så tolker jeg det som om de snakker om mobiltelefoni, ikke mobilt internett. Jeg synes det er snodig å tolke det som om de snakker om hastigheten på internett.Ved å spesifisere "dekning er dekning" så gjør også One Call det klart at de snakker binært om tilgang til mobilnettet, eller noe annet som kan måles binært. Kvalitet og hastighet kan ikke måles binært, og derfor kan det ikke være kvalitet eller hastighet de snakker om når de snakker om dekning.Vet også at de slett ikke mener å si noe om hastighet, siden Telenor bygger ut 4G-nettverk i en og annen bykjerne, og One Call neppe kan matche det. Da ville de heller ha holdt kjeft, og i stedet snakke om mobiltelefoni og dekning.Som er akkurat det de gjør.D'oh.

En kan jo spørre om hvor mange prosent av datatrafikk-behovet en har operatøren dekker da?

Lenke til kommentar

Vi har vært kunde hos One Call siden starten, men har nå skiftet til en annen operatør med våre 5 abonnement grunnet meget dårlig dekning.

 

Her vi bor finnes det Telenor og Network Norway (Mobile Norway) dekning.

 

One Call gir da inntrykk av at vi som kunde skal ha bedre dekning en alle andre. Dette stemmer dårlig!

 

Tok kontakt med Mobile Norway som bekreftet at grunnen til at vi føler dårlig dekning som oftest er "handlingen" skifte mellom Telenor og Mobile Norway sitt nett. (dette skjer ikke altid uten problemer/brudd) One Call ønsker selvsagt at vi skal bruke Deres eget nett og derfor prøver telefonen å henge på dette nettet så lenge som mulig, dette kan for mange da oppleves som ustabilt og dårlig dekning.

 

Ved å låse telefonen til Telenor ble problemet mindre for oss. Men ikke borte, opplevde da flere ganger at vår One Call iPhone låst til Telenor nesten ikke hadde dekning mens en iPhone med sim-kort fra Telenor hadde full dekning. (byttet selvsagt om sim-kortene for å eliminere mulig feil ved telefonen uten at dette gjorde noe forskjell)

 

Så jeg må inrømme at jeg lurer på om One Call har en lavere prioritet hos Telenor en Telenor sine egne kunder? Det er for tiden ekstremt mange One Call kunder som klager på dekning. Dette er noe andre operatører har mye mindre av i forhold dersom man følger litt med.

 

One Call er en flott operatør, god kundeservice etc. men dette med dekning vil ødelegge for One Call.

 

Jeg selv vil ikke foreslå One Call til alle de jeg snakker med daglig i forhold til valg av mobilabonnement. (noe jeg gjorde flittig tidligere)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ordet "dekning" kommer fra å dekke noe. Det vil jeg si er naturlig å måle i prosent, og ikke kvalitet. Dårlig kvalitet på dekning betyr at dekket ikke er tett/heldekkende, som igjen peker tilbake til prosent. Hastighet på dekning betyr hvor raskt man klarer å dekke noe. Der har Telenor den laveste hastigheten, siden de begynte lenge før konkurrentene, som nå har tatt dem igjen på å oppnå omtrent samme dekningsprosent, eller som ikke har tatt dem igjen men har oppnått større dekningsprosent enn Telenor hadde etter like lang tid.Det du snakker om er datahastigheter. Det er noe annet enn dekning, det er hastighet. Ja, dette er viktig, men jeg har aldri hørt One Call si noe som jeg kan få til å tolke som at de lover like rask nedlasting som Telenor. Tvert imot så har de klart og tydelig ikke sagt ett ord om at deres 3G-nett er like raskt som Telenors 4G-nett der det finnes.

Når One Call veiver med mobiltelefoner, demonstrerer tale i dem, og sier "dekning er dekning" så tolker jeg det som om de snakker om mobiltelefoni, ikke mobilt internett. Jeg synes det er snodig å tolke det som om de snakker om hastigheten på internett.

Ved å spesifisere "dekning er dekning" så gjør også One Call det klart at de snakker binært om tilgang til mobilnettet, eller noe annet som kan måles binært. Kvalitet og hastighet kan ikke måles binært, og derfor kan det ikke være kvalitet eller hastighet de snakker om når de snakker om dekning.

Vet også at de slett ikke mener å si noe om hastighet, siden Telenor bygger ut 4G-nettverk i en og annen bykjerne, og One Call neppe kan matche det. Da ville de heller ha holdt kjeft, og i stedet snakke om mobiltelefoni og dekning.

Som er akkurat det de gjør.

D'oh.

Men, her oppe i Nord-Norge, spesielt ute i distriktene, så har Telenor bedre telefondekning. Det er sikkert saken mange andre plasser i landet også. Jeg blir mye oftere brutt når jeg har brukt andre operatører, enn Telenor. Og jeg har ofte flere streker på signalet. Bare her hjemme merker jeg forskjell, med to helt like mobiler med forskjellige operatører. Telenor vinner igjen.

 

Telenor har som de fleste forbedringspotensiale, men tjenestene er som regel bedre enn konkurrentene sine, og er vel derfor de tar seg godt betalt for det også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...