Gå til innhold

– Å kalle det Mass Effect 4 ville være en bjørnetjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det nye Mass Effect behøver ikke engang å befinne seg i samme univers som de gamle. Det kan jo bli et fantasy-spill eller noe slikt.

 

Bioware har noe å bevise med sitt neste spill, etter Old Republic, Dragon Age 2 og MW3 har de gang på gang misset på det som folk likte med forgjengerne.

 

Ser for meg det neste Mass Effect som et FPS ala CoD. Blir nice.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

LoL LoL, mener jo ME3 og ikke MW3 xD

Derfor man har redigerknapp. ;)

 

Er enig i at BioWare har mye å bevise. Jeg var nærmest blodfan i Baldur's Gate-tiden og frem til Knights of the Boring Republic, men etter det har det gått raskt nedover med dem. Mass Effect 1 var bra, men resten stinket. Har ikke engang giddet fullføre ME3, men så slutten på youtube. Er glad jeg gjorde det, og ikke gadd slite meg gjennom hele mølet selv. Maken til idiotslutt skal man lete lenge etter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når alle hovedpersonene bak de originale spille har forlatt skuta, tviler jeg på at resultatet blir bra.

 

Blir som å annonsere en ny Stephen King-roman uten, ehh, Stephen King.

 

Man kan jo selvfølgelig ha flaks, men det er sjelden noen greier å videreføre andres visjoner på en bra måte.

 

De burde heller beholde spillmekanikken og lage et nytt univers.

Lenke til kommentar

Lykketroll: Hva var det folk egentlig forventet av slutten i ME3? Tar knekken på en stor stygg Reaper boss, og "The End"? Lykkelig i alle sine dager osv? Jeg skjønner det ærlig talt ikke. Mener helst at Bioware hørte litt for mye på fansen i dette tilfellet. Bugs og spillbarhet er en ting. Storyen er noe annet. Det kalles kunstnerisk integritet.

 

Enten så liker man den eller så gjør man ikke det. Selv synes jeg slutten var helt glimrende og gjør at man har lyst å komme tilbake for å prøve å forstå den bedre. En slutt med en boss ville vært helt A4 og kjedelig etter min mening.

 

For å ta et eksempel: Folk forsto ikke bæret av Blade Runner heller i 1982. Tror du Ridley Scott gikk tilbake og kødda det til av den grunn? Det er nettopp derfor filmen har kultstatus nå i dag. Folk diskuterer den enda! Tegn på bra saker med andre ord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
LoL LoL, mener jo ME3 og ikke MW3 xD
Derfor man har redigerknapp. ;)Er enig i at BioWare har mye å bevise. Jeg var nærmest blodfan i Baldur's Gate-tiden og frem til Knights of the Boring Republic, men etter det har det gått raskt nedover med dem. Mass Effect 1 var bra, men resten stinket. Har ikke engang giddet fullføre ME3, men så slutten på youtube. Er glad jeg gjorde det, og ikke gadd slite meg gjennom hele mølet selv. Maken til idiotslutt skal man lete lenge etter.

 

Nå ble vel ME3 noe av det mest solgte og omdiskuterte spillet i hele fjor, så å kalle det et dårlig spill er jeg ikke enig i, at slutten ikke endte opp slik som mangen håpet der de var storm forelsket i Tali eller Liara å ble lykkelig med de i alle sine dager får så være. Selv håpet jeg på en slutt der jeg sto å holdt Tali i hånden å så på solnedgangen:-) hehe... Kanskje ME4 så dukker sønnen til Shepard opp, hvem vet litt som i RDR. Jeg også fan Knights of the old republic og baldurs gate også alle ME spill.

Lenke til kommentar

Lykketroll: Hva var det folk egentlig forventet av slutten i ME3? Tar knekken på en stor stygg Reaper boss, og "The End"?

Hvorfor ikke? Spiller du historien i Call of Duty forventer du ikke å sloss mot aliens i det siste oppdraget som en cliffhanger til det neste spillet. Vi sloss mot en Reaper Mass Effect 1, og det resulterte i en av de mest episke kampene jeg har sett på årevis. At vi deretter sloss mot Saren var på noen måter en liten nedtur, men det var jo forventet.

 

Nå ble vel ME3 noe av det mest solgte og omdiskuterte spillet i hele fjor, så å kalle det et dårlig spill er jeg ikke enig i,
Salgstall har som regel ingenting med kvalitet å gjøre.
Lenke til kommentar
LoL LoL, mener jo ME3 og ikke MW3 xD
Derfor man har redigerknapp. ;)Er enig i at BioWare har mye å bevise. Jeg var nærmest blodfan i Baldur's Gate-tiden og frem til Knights of the Boring Republic, men etter det har det gått raskt nedover med dem. Mass Effect 1 var bra, men resten stinket. Har ikke engang giddet fullføre ME3, men så slutten på youtube. Er glad jeg gjorde det, og ikke gadd slite meg gjennom hele mølet selv. Maken til idiotslutt skal man lete lenge etter.

 

Nå var det vel ikke Bioware som laget Baldurs Gate , men Black Isle studios ;) Jeg tror Bioware stod som utgiver,,,

Lenke til kommentar

Lykketroll: Hva var det folk egentlig forventet av slutten i ME3? Tar knekken på en stor stygg Reaper boss, og "The End"? Lykkelig i alle sine dager osv? Jeg skjønner det ærlig talt ikke. Mener helst at Bioware hørte litt for mye på fansen i dette tilfellet. Bugs og spillbarhet er en ting. Storyen er noe annet. Det kalles kunstnerisk integritet.

 

Enten så liker man den eller så gjør man ikke det. Selv synes jeg slutten var helt glimrende og gjør at man har lyst å komme tilbake for å prøve å forstå den bedre. En slutt med en boss ville vært helt A4 og kjedelig etter min mening.

 

For å ta et eksempel: Folk forsto ikke bæret av Blade Runner heller i 1982. Tror du Ridley Scott gikk tilbake og kødda det til av den grunn? Det er nettopp derfor filmen har kultstatus nå i dag. Folk diskuterer den enda! Tegn på bra saker med andre ord.

 

Det eneste Bioware gjorde var å utdype slutten litt mer. Den ble egentlig ikke endret i det hele tatt. Personlig synes jeg hele "syntetisk og organisk liv kan ikke sameksistere" var møkk teit.

 

Ridley Scott har laget intet mindre enn tre forskjellig klipp av Blade Runner. I tillegg finnes det flere versjoner klippet for TV. Under prøvevisning av filmen ble produsenten så redd for at folk ikke skulle forstå den at den teite fortellerstemmen ble lagt til for å forklare. Harrison Ford ble kalt tilbake etter at filmen var fullført for å spille inn det lydsporet. Jeg vil våge å påstå at det er bedre å endre en historie for fansen enn for ansiktsløse produsenter. Blade Runner har for lengst forlatt kult statusen og blitt en av de mest anerkjente sci.fi filmene. Makan til sammenligning. Velg et bedre eksempel neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det nye Mass Effect behøver ikke engang å befinne seg i samme univers som de gamle. Det kan jo bli et fantasy-spill eller noe slikt.Bioware har noe å bevise med sitt neste spill, etter Old Republic, Dragon Age 2 og MW3 har de gang på gang misset på det som folk likte med forgjengerne.Ser for meg det neste Mass Effect som et FPS ala CoD. Blir nice.

 

Håper for guds skyld det ikke blir noe ala CoD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...