Gå til innhold

– Neste Xbox krev Internet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror de skyter seg selv i foten visst de innfører at du ikke kan kjøpe brukt spill. Visst PS4 ikke ordner slik bruktspill sperre så tror jeg nok at de kommer til å selge langt bedre enn Xbox vil. Det at du må være på nett for å spille er ikke noe stort problem for meg, men å bli tvungen til å sitte å ruge på spill jeg ikke spiller synes jeg heller dårlig om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Microsoft er ikke kjent for å være annet enn urimelig strenge, både ovenfor forbrukere og utviklere. Det vil ikke komme som en bombe (på meg) om de velger å forsøke noe slikt. Men de snur nok raskt i døra med den massive kritikken de vil få så snart de annonserer dette. Om Blizzard ikke engang kunne kreve at folk brukte sine ekte navn på forumet, så tviler jeg på at noen som helst vil akseptere at Microsoft gjør en av konsollene sine internettavhengig.

 

Folket har makt. Umåtelig mye makt. Langt mer makt enn de fleste enkeltindivider skjønner. Det er ikke verre enn at man bruker denne makten til å forhindre slike udugelige forsøk fra store selskap.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Både utgjevarar og konsollprodusentar har vore negative til at folk sel spela sine vidare slik at butikkane tener pengar i staden for dei som lagar spela. Spela til den komande Xbox-konsollen vil i følgje EDGE kome med aktiveringskodar som gjer ein kopi av eit spel ubrukeleg for andre enn kjøparen.

 

Hmm... prinsippielt vil det medføre at kjøper ikke lenger eier fulle rettigheter på sin "egen" kopi. Relativt lite kundevennlig politikk. Dersom produsenten vil selge samme greie mange ganger, bør de isteden de over på leie prinsipper. Det vil si at rettigheten til å spille betales via et (lavere) månedsbeløp.

 

Trur neppe de tør.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Det er i grunnen helt enkelt:

 

Får jeg lov å spille brukte spill får jeg spilt klassikere til en billig penge.

 

Får jeg ikke spille brukte spill får jeg ikke spilt klassikerne i det hele tatt, med mindre Microsoft sponser meg. Jeg har slettes ikke råd til å kjøpe alt jeg vil ha helt nytt, og er avhengig av bruktmarkedet. Og jeg er ikke den eneste.

 

Når det gjelder å alltid ha konsollen på nettet er det ikke noe å diskutere for min del. Jeg har USB-adapter til PCen for å få trådløst nettverk hjemme, og det er ikke snakk om at jeg gidder å slå det på hver eneste gang jeg skal bruke xboksen. Spill er en ting, men XB360 var jo et mediesenter som brukes til alt mulig. De kan ikke bare gå bort fra det, men de kan ikke fortsette å ha det, og samtidig kreve at man har den på nettet for å bruke den. Hva med alle som i hovedsak bruker den som nettopp mediesenter og har den i stua? "Kjære, gidder du gå ned i kjelleren og slå på PCen, så jeg får se film på xboksen i stua?" Tror ikke det, nei.

Lenke til kommentar

Hvorfor i allverden skal det være påkrevd Internettilgang på en spillkonsoll? Det neste blir vell påkrevd Xbox Live Gold medlemskap om du vil spille spill på konsollen din også da eller?

 

Det finnes fremdeles utallige personer der ute som ikke har Internett på konsollen sin, og personlig har jeg det utelukkende på grunn av nedlasting av oppdateringer og det er stort sett det.. Om jeg plutselig ikke skal kunne få spilt konsollspillene mine i situasjoner hvor nettet er nede osv så reduserer jo det nyttverdien dramatisk for meg hvertfall.

Lenke til kommentar
Hvorfor i allverden skal det være påkrevd Internettilgang på en spillkonsoll? Det neste blir vell påkrevd Xbox Live Gold medlemskap om du vil spille spill på konsollen din også da eller?
Tja, det er jo blitt mer og mer vanlig med cloud-saves, dvs man lagret ting på nettet i stedet for lokalt. De kan jo unnskylde seg med at de går mer og mer over til det. Kanskje vi bare får installere deler av spill, så de kan oppdatere det viktigste via serveren? Da slipper vi å oppdatere noe som helst selv, og de er sikre på at alle har den nyeste patchen. Det er jo kjekt i multiplayer osv. Det er mer enn nok unnskyldninger. Om det er godt nok er en annen sak.
Lenke til kommentar

Dette kan da vitterlig ikke bli noe av, dropper lett kjøpet av ny MS konsoll om dette skulle bli innført. Nå bruker jeg PC 99% av tiden, men har alikevel både wii, 360 og ps3.

 

Er irritert nok over blizz og 'alltid online' tøvet for å spille.

 

Men det er jo bare rykter, satser på å se en avkreftende melding fra MS snart.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

At folk må være online til enhver tid for å kunne spille, har jeg liten tro på at kommer til å skje. Derimot, at hvert spill du kjøper blir levert med en aktiveringskode som blir knyttet opp mot brukerkonto, ikke xboxen, hadde ikke vært så dumt. Da kan man trossalt spille spillet hos andre så lenge man er pålogget med brukerkontoen sin. Jeg tror det kunne fungert ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...