Gå til innhold

En bil du må kle på deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel noe å vurdere istedet for moped når rushtidavgiften kommer.

Lett-motorsykkel er det som gjelder om du skal gå for noe i det området. For noen år siden på våren kjørte jeg hjem i helgene fra Oslo (like ved Ullevoll) til Kragerø 10 ganger på fredager kl 4 (ca 2.5 timer reise, 3 i juni). Veldig effektivt når man kan kjøre forbi stillestående køer og stille seg først i kryss, og kjøre forbi saktegående køer på motorveien. Kjøre tilbake tidlig på mandags morgen gikk også lett (ca 2-2.25 timer).

Lenke til kommentar
Det er vel noe å vurdere istedet for moped når rushtidavgiften kommer.

Elektriske kjøretøyer er unntatt de fleste avgifter, kanskje også avgiften mot 8-16 arbeidstid. Men batterimopedene er vel ganske dyre fortsatt? I hvert fall de litt moderne og bra modellene sist jeg sjekket. Ellers så er vel moderne elbiler våpnet mot sånt.

Lenke til kommentar

Lett-motorsykkel er det som gjelder om du skal gå for noe i det området. For noen år siden på våren kjørte jeg hjem i helgene fra Oslo (like ved Ullevoll) til Kragerø 10 ganger på fredager kl 4 (ca 2.5 timer reise, 3 i juni). Veldig effektivt når man kan kjøre forbi stillestående køer og stille seg først i kryss, og kjøre forbi saktegående køer på motorveien. Kjøre tilbake tidlig på mandags morgen gikk også lett (ca 2-2.25 timer).

 

Sikkert mange glade blikk da? :)

Endret av Wik
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke Wik, da de jeg kjørte forbi ikke var bak meg lenge, jeg var ute av syne i løpet av noen minutter. Jeg råkjørte ikke, men tok det som var trygt av åpninger og aksellererte så hardt lettmotorsykkelen ville :p Ca 0.35L/mil Oslo-Kragerø (* ca 20mil = 7L)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...