Gå til innhold

Bestemor quilter en QR-kode


nightzirch

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å dele en morsom liten historie.

 

Min farmor har i alle år vært aktiv med quilting. For de som ikke vet hva et quilt er så er det tradisjonelt sett et teppe med tre lag: stoff, vatt (fyll) og så stoff igjen. Hun har quiltet tepper til hele familien flere ganger i løpet av årene og holder fortsatt på selvom hun har utviklet slitasjegikt. For henne betyr det at det kan være ganske smertefult, men hun ser det positive i det og nyter det på tross av dette.

 

Jeg tilbragte julen 2011 på hytta på fjellet med nærmeste familie og farmor, hvor hun for første gang prøvde pappas iPad. Vi kom inn på temaet QR-koder og jeg nevnte hvor kult det hadde vært å hatt et maleri eller en annen form for veggpynt som var en fungerende QR-kode gjestene kunne benytte seg av for en slags meny til huset/leiligheten. Tenkte da på f.eks. lenker som koblet enheten til det trådløse nettet og annet. Det var mer en morsom idé enn noe annet, men farmor strålte opp av denne tanken og bega seg ut på oppdraget å quilte et veggteppe i form av en QR-kode.

 

Teppet var ferdig til bursdagen min sommeren 2012 og det ble kjempestilig! QR-koden fungerer helt fint og lenker til qr.christiangrimsgaard.net, som er domenet mitt. Jeg tenker å ha noe morsomt der, men i skrivende stund vil det kun inneholde bildet av teppet som forsåvidt kan sees under.

 

qr.jpg

 

 

 

Farmor fyller 80 år i år og skal holde stort familieselskap i februar. Håpet mitt med denne tråden er å gi henne litt glede med at hennes harde arbeid og godhet har nådd ut til og gledet flere enn bare vår nærmeste familie. Del gjerne deres tanker rundt kombinering av "nyere" og "eldre teknologi" :)

Endret av nightzirch
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...