Gå til innhold

- Dette ytelsen til Intels neste prosessor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke Haswell 1150 pins socket da ? En ting er å få tak i Engineering sample av en slik CPU, men ett hovedkort med 1150 pins socket er ikke akkurat noe man snekrer til hjemme på gutte rommet liksom. (Siden de ikke er på markedet enda) akkurat som CPUene

 

Ja det slo meg og når jeg leste dette, hvor har de fått tak i HK er det noen info om det?

Lenke til kommentar

Misvisende tittel da dette IKKE er en retail prosessor, så derfor kan vi ikke stole helt på disse resultatene.

 

Nå har de ES cpuene jeg har hatt, hat svært lik ytelse som retail. Ser man på 2600k VS 3770k mhz for mhz, så er det ikkje store forskjellen der heller. Ikkje verdt å oppgradere egentlig, selv om jeg gjorde det :p

 

Jeg tror faktisk disse tallene er ekte, og ikkje er noe photoshop.

 

Lenke til kommentar

Har ikke Haswell 1150 pins socket da ? En ting er å få tak i Engineering sample av en slik CPU, men ett hovedkort med 1150 pins socket er ikke akkurat noe man snekrer til hjemme på gutte rommet liksom. (Siden de ikke er på markedet enda) akkurat som CPUene

 

Dette skal jo da være et engineering sample da. Siden hovedkortene med chipset og socket ikke er ferdigprodusert ennå, så kan det jo hende de har laget noen eksemplarer av haswell som funker på 1155 (z77) feks.

Lenke til kommentar

Nå har de ES cpuene jeg har hatt, hat svært lik ytelse som retail. Ser man på 2600k VS 3770k mhz for mhz, så er det ikkje store forskjellen der heller. Ikkje verdt å oppgradere egentlig, selv om jeg gjorde det :p

 

Jeg tror faktisk disse tallene er ekte, og ikkje er noe photoshop.

Joda, men de som testa skrev vel ingenting om dette var en utgave med eller uten HT, ei heller hvor mye L2 cache den har. Jeg venter iallefall til en bedre test senere før jeg dømmer Haswell ;)

 

Jeg ser du har en 3930K CPU, og hvis du oppgraderte fra 2600K så fikk du iallefall 2 kjerner til da :p

Selv sitter jeg på min 2600K enda og trenger ikke raskere CPU egentlig, men kunne gjerne tenke meg et hovedkort som har 4 eller 6 native SATA 6G porter. Håper jo på at hovedkorta for Haswell har det, hvis ikke gidder jeg ikke kjøpe den. Da får kanskje AMD pengene mine denne gangen.

Lenke til kommentar

 

Joda, men de som testa skrev vel ingenting om dette var en utgave med eller uten HT, ei heller hvor mye L2 cache den har. Jeg venter iallefall til en bedre test senere før jeg dømmer Haswell ;)

 

Jeg ser du har en 3930K CPU, og hvis du oppgraderte fra 2600K så fikk du iallefall 2 kjerner til da :p

Selv sitter jeg på min 2600K enda og trenger ikke raskere CPU egentlig, men kunne gjerne tenke meg et hovedkort som har 4 eller 6 native SATA 6G porter. Håper jo på at hovedkorta for Haswell har det, hvis ikke gidder jeg ikke kjøpe den. Da får kanskje AMD pengene mine denne gangen.

Har flere maskiner :)

Lenke til kommentar

 

Joda, men de som testa skrev vel ingenting om dette var en utgave med eller uten HT, ei heller hvor mye L2 cache den har. Jeg venter iallefall til en bedre test senere før jeg dømmer Haswell ;)

 

Jeg ser du har en 3930K CPU, og hvis du oppgraderte fra 2600K så fikk du iallefall 2 kjerner til da :p

Selv sitter jeg på min 2600K enda og trenger ikke raskere CPU egentlig, men kunne gjerne tenke meg et hovedkort som har 4 eller 6 native SATA 6G porter. Håper jo på at hovedkorta for Haswell har det, hvis ikke gidder jeg ikke kjøpe den. Da får kanskje AMD pengene mine denne gangen.

Amd kommer vel med en cpu som matcher 2600k om et par år :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...