Gå til innhold

The Witcher-studioet har polert spillmotoren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Terrenget ser bra ut, havet ser litt for uklart ut etter min mening, i tillegg til dårlig tekstur på havet. Ellers ser det veldig bra ut.

 

Vann bruker ikke teksturer i tradisjonell form i moderne spill. Men jeg er enig i at havet ikke var spesielt imponerende. Men det er tydelig det er endel teknologi i sving her, godt over det vi er vandt til på konsoll. Er uansett enig med Sulphuras, slike bilder forteller relativt lite om sluttresultatet....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4k tror jeg du kan glemme....
4k opskalering... ikke 4k native :ph34r:

 

tviler på 4k oppskalering, tror konsollene får nok med å drege spill i 1080p i 60, som de sikkert ikke blir å klare så lenge før de går ned i 30...

 

hvordan skal man da få til 4k, selv om det er oppskalering, det blir vel -10 frames eller mer der og, rundt 1-20 fps?

Lenke til kommentar

tviler på 4k oppskalering, tror konsollene får nok med å drege spill i 1080p i 60, som de sikkert ikke blir å klare så lenge før de går ned i 30...

 

hvordan skal man da få til 4k, selv om det er oppskalering, det blir vel -10 frames eller mer der og, rundt 1-20 fps?

 

Uff da 1080p på en 4k tv ville man få en liten rute midt på tv skjjermen med 4k opscalering fyller man hele 4k tvs bilde...

 

Joda sjekk lenger opp...

 

Ser du ikke når jeg redigerte mot da du svarte :green: oh my

Er det virkelig mulig

Endret av samco
Lenke til kommentar

Uff da 1080p på en 4k tv ville man få en liten rute midt på tv skjjermen med 4k opscalering fyller man hele 4k tvs bilde...

 

Nei, en 50 tommers tv viser 560p og 1080p begge over hele skjermen med mindre formatet er 4:3 og ikke 16:9.

 

4k tver på f.eks 55 tommer vil kunne vise 1080p fint over hele skjermen, så lenge de har støtte for det, noe jeg tror de garantert vil ha, siden alle 1080p tver jeg vet om idag kan kjøre 560p.

 

Men uansett var hovedpoenget mitt at ps4 og xbox720 mest sannsynlig ikke vil greie å kjøre oppskalering for 4k i akseptabel framerate, slik at det blir nesten eller helt uspillbart.

 

4k er en teknologi som mest sannsynlig ikke blir standard før 5-10 år, hvis vi tenker på at 1080p enda ikke er standard på tv og kom ut i 2005, 7 år siden. Så om konsollene kommer i år/neste år tviler jeg på at de har nok ytelse til 4k av noe slag.

Endret av PcAj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, en 50 tommers tv viser 560p og 1080p begge over hele skjermen med mindre formatet er 4:3 og ikke 16:9.

 

4k tver på f.eks 55 tommer vil kunne vise 1080p fint over hele skjermen, så lenge de har støtte for det, noe jeg tror de garantert vil ha, siden alle 1080p tver jeg vet om idag kan kjøre 560p.

 

Men uansett var hovedpoenget mitt at ps4 og xbox720 mest sannsynlig ikke vil greie å kjøre oppskalering for 4k i akseptabel framerate, slik at det blir nesten eller helt uspillbart.

 

4k er en teknologi som mest sannsynlig ikke blir standard før 5-10 år, hvis vi tenker på at 1080p enda ikke er standard på tv og kom ut i 2005, 7 år siden. Så om konsollene kommer i år/neste år tviler jeg på at de har nok ytelse til 4k av noe slag.

 

Aka tv opskalere bilde selv..

Lenke til kommentar

Ooh, dette blir bra!

Som PC-spiller har jeg ventet på nye konsoller i en evighet. Nå som de endelig er på vei er det godt å høre at spill som drar nytte av dem ikke er så langt rundt hjørnet :)

 

Det hadde nok ikke vært noe problem å gi de nye konsollene dedikert hardware for å oppskalere til 4k, men jeg ser egentlig ikke helt poenget.

Alle 4k TV-er kommer vel uansett med innebygget oppskalering for å vise 1080p og 720p-materiale, og med mindre de bruker en elendig 'nearest neighbour'-algoritme blir det ikke noe bedre resultat av å gjøre det i konsollen.

 

Edit: Forøvrig syns jeg ikke 4k er veldig interessant i spillsammenheng. Det krever vanvittig mye ressurser å rendre native 4k, og for å få til det må du ofre andre ting (mindre detaljerte teksturer og modeller, enklere shadere, enklere effekter osv).

Endret av ovrebekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...