Gå til innhold

Newell: ? Den største trusselen er Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er enig med Gaben her, når jeg leste igjennom ga det faktisk ganske mye mening. Man kan jo bare se på wii som ikke er myntet på core spillere egentlig, men nintendo fans og familier samt trening. Det er den mest solgte konsollen, og den med enklest grafikk samt nyskapende kontroll.

 

Det er jo det apple satser på også, enkelt og nyskapende og standardisert men lukket plattform som med iphone ipad og ipod.

 

Likevel personlig tror jeg folk begynner å forstå at det frihet er best, siden aksjene nå synker ganske så kraftig for apple.

 

Vi for se om det a) fortsatt er folk som er villige til å kjøpe apple produktet og ikke bryr seg om det er så lukker

 

eller b) om folk begynner å forstå at andre plattformer har mye større frihet og vil ha disse

 

Jeg tror likevel mange "casuals" fortsatt vil velge apple. Men samtidig tror jeg flere og flere etterhvert vil velge android og pc.

 

Så personlig tror jeg apple må åpne systemene eller kan hende de går en dårlig fremtid i møte, hvis ikke denne så neste generasjon, da ungdom og folk som vokser opp idag generelt sett er mer opplyste teknologisk sett.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har vel aldri lagt skjul på at jeg er sterkt i mot apple, og liker valve ganske godt.

Valve er vel de eneste som ikke har skuffet stort (men hvor her resten av Half Life!?)

 

Når det er sakt, slik det er i dag må jeg ærlig innrømme at jeg gir ganske f i hvem som tar over stua, hvilken konsoll som er best osv..

 

Gi meg gode spill som er verdt og spille, så er det samma hva det kjøres på.

Det nytter lite og lage en bra konsoll/pc hvis ikke spill industrien skjerper seg....

Lenke til kommentar

Er enig med Gaben her, når jeg leste igjennom ga det faktisk ganske mye mening. Man kan jo bare se på wii som ikke er myntet på core spillere egentlig, men nintendo fans og familier samt trening. Det er den mest solgte konsollen, og den med enklest grafikk samt nyskapende kontroll.

 

Det er jo det apple satser på også, enkelt og nyskapende og standardisert men lukket plattform som med iphone ipad og ipod.

 

Likevel personlig tror jeg folk begynner å forstå at det frihet er best, siden aksjene nå synker ganske så kraftig for apple.

 

Er dette sant, eller er det bare snakk om kortvarige svingninger? Apple skal jo straks gi ut Ipad med 128 GIG til omtrent samme pris som de gamle, og mange vil nok kjøpe det. Har sett på sammenligninger mellom Ipad4 og Nexus 10, og forskjellene er marginale.

 

Personlig tror jeg fremtiden er mye mer super high tech til lave priser. Gogle glass for eksempel, samt alle ALT-I-ETT multimedia systemene (hybrider). Knallbra kameraer og høy hastighet og alle behov ivaretatt på en gang.

 

Dette kunne jeg likt: En tablet som er 15-17 tommer stor og med touchscreen som fyller hele skjermen. Med super grafikk og bildeoppløsning, super hastighet og en full datamaskin inni dingsen med 1TB lagring og knallsterk prosessor og hastighet. Koblet til 4G mobilt bredbånd. Greia kan godt være litt tykkere enn andre pads/pc`er, eller veie litt mer...det er ingen big deal. Så lenge jeg klarer å bære den og så lenge den får plass i sekken/bagen, utgjør ikke noen ekstra centimeter tykkelse og noen ekstra kilogram noe problem. det vil ikke ødelegge for åssen jeg bruker maskinen. Det viktigere poenget enn en centimeter mindre tykkelse eller vekt er hvis noe sånt virkelig kan fungere som en multi-purpose hybridmaskin som kan brukes til absolutt ALT, samme hvor man befinner seg, med total kvalitet og hastighet langs hele spekteret av funksjoner.

 

Uansett, utfra hva jeg har lest er det allerede på vei slike maskiner for full musikk fra både apple og google og samsung og sony og microsoft og masse andre...

 

Fy søren så mye bra og skikkelig KNALL INNOVATIVT og FUNKSJONELLT som kommer ut av silicon valley i disse dager. Og fy søren så helt sinnsykt store (og voksende) markedene er for nesten alle disse produktene.

 

Folkens, det er en revolusjon på gang i økonomien nå og det er på tide. Jeg vil bare nevne en liten ting som kan være verdt å tenke over for de av dere som kanskje har litt egen entreprenør ånd i årene: for hver av disse nye superfunksjonelle maskinene og enda raskere og enklere informasjonssystemene som kommer ut på massemarkedene, dukker det opp masse helt nye markeder for ideer om hvordan redskapene kan brukes mest mulig effektivt for å ivareta folks personlige såvel som felles interesser.

 

Plutselig har menneskeheten fått en hel haug med supermaskiner i hendene, overalt, til en lav pris, og med så mange funksjoner at vi blir svimle bare av å tenke på det...

 

Hva skal vi bruke dem til? Hvordan skal vi forholde oss til det her? Hvilke konkrete muligheter, som aldri før har vært tilgjengelige, er tilgjengelige nå?

Lenke til kommentar

Snip *

 

Jeg har en iPad og en en Android telefon. Ingen tvil om at iPad er bedre enn telefonen på alle måter, unntatt ringe. Selvsagt er frihet bra, men iOS er for meg helt åpent, det gir meg akkurat det jeg trenger. Enkeltheten overgår "friheten" til Android lett. Android er et fint operativsystem, men det må jobbes mye med for å få det bra. IOS funker fett out of the box :)

 

On-topic: Jeg tror at Newell bommer kraftig i dette utsagnet. Tviler på at konsoll dør ut så lenge det blir utgitt gode spill. Jeg selv spiller ikke konsoll fordi det er vanskelig å sikte og skyte med joystick. Konsoll er også billigere og enklere, og man har alle kontroller man trenger mellom fingrene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vel aldri lagt skjul på at jeg er sterkt i mot apple, og liker valve ganske godt.

 

 

Hvorfor velge holdningen "jeg er sterkt imot apple"? Markedene her er så jo sinnsykt store at det er plass til massevis av konkurrenter. Og de tvinger hverandre til å levere bedre og bedre produkter, med flere funksjoner, mindre problemer, og til en overkommelig pris. Hadde det ikke vært for apple, hadde verden vært et langt kjedeligere sted. Og hadde det ikke vært for apples konkurrenter, likeså!

 

Graden av innovasjon som har kommet ut av silicon valley de siste 2-3 årene kan vel uten tvil sies å langt overgå den totale mengden innovasjon man har sett i politiske styringssystemer i både europa og USA siden krigen. Bare for å sette ting litt i perspektiv.

 

Og det er denne innovasjonen som har åpnet for kommunikasjonsmuligheter for vanlige mennesker som langt overgår hva Bill Clinton kunne gjøre når han var president, som langt overgår noe som har eksistert i hele menneskehetens historie, og der kunnskapen om antallet funksjoner disse nye supersystemene kan ha ikke engang har begynt å beørere en promilla av potensialet vi kan regne med at ligger der latent.

 

Blås i å hate Apple eller andre brands! Det er fullt mulig å elske alle sammen, fordi det de har gjort er det mest imponerende som har kommet ut av økonomien de siste hundre årene.

 

Og mulighetene for å bruke denne teknologien smartere, bruke den il å virkelig gjøre hverdagen ekstremt mye enklere, triveligere og med bedre kvalitet på alt innholdet, bare venter på å bli utforsket av deg og meg og hele gjengen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lol ser Gabe fortsetter og spy ut farer og alle trur på han som om han er lederen av og ha rett.

 

Han snakker jo dritt om alt bortsett fra det han selv styrer med.

 

Han burde bli politiker stå der og si hvordan ting burde være men fortsatt ikke gjøre en dritt med det selv.

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Hamolinadir

 

To ting.

Først, hva skal vi bruke dem til? Jeg vet nå ikke hva du tenker, men personlig ville jeg brukt dem til det de var til i utgangspungtet, altså spill. Trenger ikke noe mer.

 

Jeg sa "er sterkt i mot", det er ikke det samme som å hate, bare så det er gjort helt klart.

Hvorfor jeg har en holdningen er fordi jeg ikke er noe glad i hva apple gjør. Ikke missforstå, apple/mac er perfekt til det de er laget for, media, men ikke stort annet.

Når de da begyner å lure seg inn på gaming siden og setter en standard som andre tror de må følge (se microsoft f.eks) så blir jeg en smule irritert.

Touch, myk UI og alt det andre ser fint ut, men personlig takler jeg det bare ikke.

Det er jo mer enn bare det, men orker ikke sitte her og ramse opp.

Skal sies jeg ikke er så glad i microsoft eller windows heller, men har da ikke så mye valg (enda).

 

Om denne steam box blir slik de sier den skal bli så kommer pc'en min til å bli lite brukt den og hehe.

Lenke til kommentar
siden aksjene nå synker ganske så kraftig for apple.
Er dette sant, eller er det bare snakk om kortvarige svingninger?

 

Det er et reelt fall. http://www.google.com/finance?q=apple&ei=nn0KUfjdJ-iJwAO06gE

 

Du har noen interresante poenger i posten din, men personlig ser jeg nødvendigheten av at apple for åpner opp ios etterhvert, ellers tror jeg android vil vinne langsiktig.

 

I tillegg har du gjeldskanten i Usa. Skulle denne bli en realitet, tror jeg vi får finanskrise nr.2 og jevnt over dårlige salg elektronisk. Men spennende er det, ja.

 

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...