Gå til innhold

BlackBerry lanserte nye telefoner og helt nytt OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at dere dekker saken!

Fulgte hele lanseringen selv, syntes Heins&co gjorde en formidabel jobb under presentasjonen.

 

Bare synd at norske operatører ikke har vist interesse, enda ihvertfall. Spurte Netcom når lanseringen var over, da viste de ingenting!

 

Linker til Crackberry sin ferske anmeldelse av Z10

http://crackberry.com/blackberry-z10-review

Ser frem til en anmeldelse her på Amobil også!

Lenke til kommentar

Synes presentasjonen var veldig bra og, som skrevet ovenfor, Heins og resten av folka gjorde en fantastisk jobb. Tror Thorsten Heins er det beste som har skjedd BlackBerry.

 

OS'et virker til å være veldig spennende og tror, helt ærlig, de legger et solid grunnlag med BB 10. Holder de fokuset og fortsetter den solide jobben tror jeg de kan gjøre det godt hos både bedrift og privatmarkedet.

 

Er selv skuffet over den manglende interessen som Norske operatører ser ut til å vise. Selv på trigcom.no kan jeg ikke se noen informasjon.

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

Ble det sagt noe om BIS? Er det slutt på den ekstra avgiften?

 

Jeg har brukt Blackberry som privattelefon i godt over 3 år, og kunne ikke være mer fornøyd! Når det er sagt, har jeg også en S3 ved siden av som kompenserer for det BB7 ikke klarer å levere.

 

Så ja, jeg tror absolutt BB10 har endel å by på, også i det norske markedet!

 

Som sett, har de allerede fått på plass mange av de større applikasjonene, samt Instagram skal være bekreftet på vei.

Det blir riktig så spennende å se hva som kommer de neste månedene!

 

Trigcom har jeg gitt opp for lengst, de virker å fokusere mer og mer på Apple og Android produkter. Litt synd, ettersom de var de eneste i norge som faktisk var dedikert Blackberry.

 

Hadde de vært de eneste i norge idag som solgte Z10, ville jeg likevel kjøpt, trass de sinnsyke prisene de vifter med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ Unbeaten. Jeg kan ikke huske at det ble sagt noe om at BB dropper BIS til BB10, så jeg holder meg foreløpig til denne informasjonen: http://crackberry.com/blackberry-10-devices-will-need-have-blackberry-data-plan

 

Fulgte også med på presentasjonen i dag og synes at selv om Heins har mimikken til Titten Tei så var showet godt gjennomført. Gleder meg masse til å ta en nærmere titt på telefonene. Det har også vært snakk om at BB10 blir å komme til PlayBook, noe som i seg selv er spennende.

 

Jeg har vært i kontakt med Trigcom som sier at de skal ta inn BB10, men de sier ingenting om lanseringsdato.

 

Hvis man går inn på nye BB World og velger Norge, så dukker det opp flere norske mobilleverandører, deriblant Ventelo og Tele2. Dermed er det en mulighet for at flere har fått øynene opp for BB og at vi kan få litt konkurranse i det norske markedet (kan dette bety at BB10 slipper BIS støtte allikevel?).

Lenke til kommentar

Når det gjelder info om BIS og annet rundt disse modellene er nok Crackberry stedet å titte. Så jeg holder meg til det jeg også. Håper dog de slipper en alternativ løsning. Er lov å håpe :)

 

Ble det sagt noe om BIS? Er det slutt på den ekstra avgiften?

 

Jeg har brukt Blackberry som privattelefon i godt over 3 år, og kunne ikke være mer fornøyd! Når det er sagt, har jeg også en S3 ved siden av som kompenserer for det BB7 ikke klarer å levere.

 

Så ja, jeg tror absolutt BB10 har endel å by på, også i det norske markedet!

 

Som sett, har de allerede fått på plass mange av de større applikasjonene, samt Instagram skal være bekreftet på vei.

Det blir riktig så spennende å se hva som kommer de neste månedene!

 

Trigcom har jeg gitt opp for lengst, de virker å fokusere mer og mer på Apple og Android produkter. Litt synd, ettersom de var de eneste i norge som faktisk var dedikert Blackberry.

 

Hadde de vært de eneste i norge idag som solgte Z10, ville jeg likevel kjøpt, trass de sinnsyke prisene de vifter med.

 

Hadde selv en 9700 i lang tid, før den gikk av med pensjon. Da gikk jeg over til S3 og selv om jeg er godt fornøyd med den savner jeg virkelig BB. Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte en ny BB var all usikkerheten rundt selskapet og dens fremtid. Nå ser jeg bare frem til å bytte ut min S3 med en Z10 eller Q10 (fortsatt usikker på hvem jeg skal velge).

 

Tror nok BB10 har masse å by på, både for private og bedriftskunder. Med alle appene de vil tilby fra lansering og i tiden fremover er det ingen grunn til at de ikke skal lykkes. Får de også en annen løsning mtp BIS som privatkunder kan benytte vil det nok hjelpe masse. Epost løsningen er fantastisk og mtp det sosiale er jo BBM genial.

 

Virker slik ja; synd det med Trigcom. Forhåpentligvis tar Netcom inn begge modeller og selger til en overkommelig penge. Hvis ikke har vi alltids Expansys (der jeg kjøpte min 9700 til en bra pris).

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

Jeg leste nok litt i raskeste laget ang dataplan for BB. Enkelte av testerne rapporterte at demomodeller fungerte med vanlig sim. Dette var dog på samme måte som dagens modeller, altså at basisfunksjoner fungerte. Litt dumt, ettersom de mister mange kunder med at man må ha abonnement som er hakket dyrere. Men, men ...

Lenke til kommentar

@ Bilael. Jeg minnes å huske at du har nevnt Expansys tidligere. Hvordan blir det med moms og ekspedisjonsgebyr?

 

Hva som ble den totale kostnaden husker jeg helt ærlig ikke. Men, totalt sett ble det ikke så mye. Prisen du betaler for mobilen hos Expansys er hvertfall uten moms. Og totalt sett ble det billigere enn å kjøpe mobilen uten abonnement i Norge.

 

Det var enkelt og greit å bestille og det tok ikke lang tid fra jeg bestilte til mobilen var i hende. Jeg måtte sende mobilen tilbake en gang og det var topp service og ikke lang tid før jeg fikk tilbake mobilen (etter service).

Lenke til kommentar

Det er bekreftet at BB10 ikke trenger BIS lenger: http://n4bb.com/confirmation-blackberry-z10-available-january-30th-vodafone/

 

Når det gjelder aksjen så stupet den som følge av at markedet mener at det blir nå en hard konkurranse for smarttelefoner. Eier selv aksjer i BBRY(RIMM) og var litt synd at de falt fra 18 til 12.xx iløpet av noen få dager, men nå forventer jeg at de kommer til å øke frem til kvartalsrapporten.

 

Har tatt konktakt med Trigcom angående BB10 flere ganger, men de har ingen fast svar å gi, dessverre! Venter selv på en Q10-lansering! Den telefonen ser sexy ut!

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt penger skulle jeg kjøpt aksjer i BlackBerry. Tror så absolutt dette er et godt tidspunkt å investere om man har penger til det.

 

Synd ikke Trigcom har noe klart svar vedrørende lansering og pris. Egentlig rart de ikke har mer info tilgjengelig.

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

for privatpersoner som skal ha BB10, løp og kjøp. Trenger ingenting av operatøren bortsett fra datatilgang (anbefaler datapakke da webbrowser er så bra at du trolig vil bruke mye data).

 

For bedrifter som har BES og BB5,6 og 7 fra før og som ønsker en blanding av dette, iOS, Android og BlacKberry 10 kan TDC levere fullverdig BES med BIS og 500 MB data. Telenor kan tilby BES med en del mindre data og så er det trigcom på Telia sitt nett som leverer BES og BIS.

 

Tror aksjen falt en del da det ble klart at Z10 ikke veil være tilgjengelig i USA før i Mars men dette vil trolig ta seg opp ettersom launch nærmer seg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...