Gå til innhold

Planlegger Apple en 128 GB-utgave av iPad?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

128 GB til tablet er jo lett å få. Alle toppmodellene er jo i 64 GB varianter, og så er det bare å sette i minnekort på 64 GB som koster 400 kr. Altså mye mindre enn en oppgradering koster, uansett produsent. Så minnekort er jo å anbefale. Er jo og derfor Apple ikke vil ha støtte for det, for de tjener jo ikke så mye da. Bedre å la folk betale tusenlapper til Apple enn hundrelapper til noen andre. Det samme har jo og blitt mer og mer populært blant andre produsenter, som og vil tjene penger. Selvfølgelig. Akkurat som selskaper som finner opp nye typer minnekort for hvert produkt de lager (som PSP) sånn at du må kjøpe hos dem for 4X normalpris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For all del, minnekortplass er bra, og skulle gjerne ønsket det på iPad også. Men hastighetene til et minnekort og interfacen er ganske mye tregere enn internminnet, så det egner seg kun til lagring av media. Software og lignende egner seg ikke til å plassere på minnekort. Det går også bort fra Apples generelle filosofi etc.

 

Men for all del, hovedgrunnen er penger og økt inntjening. Et minnekortspor hadde ødelagt dagens modell med tre lagringsstørrelser, det hadde jo i realiteten blitt 80, 96 og 128 GB-varianter. Pluss, mer inntjening når de tar 1000 kroner for mer minne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For all del, minnekortplass er bra, og skulle gjerne ønsket det på iPad også. Men hastighetene til et minnekort og interfacen er ganske mye tregere enn internminnet, så det egner seg kun til lagring av media. Software og lignende egner seg ikke til å plassere på minnekort. Det går også bort fra Apples generelle filosofi etc.

Og nøyaktig hvorfor har man mer enn 16GB? Fordi media, det er hvorfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det kommer selvsagt an på brukeren. Jeg har ikke iPad, men en iPhone med 16GB. Jeg har brukt opp all plassen, og av de 14 GB-ene jeg har tilgjengelig, har ca. 6 GB gått til bilder og musikk, mens resten er bundet i programmer og spill. Jeg vil tro at det tallet kan bli ganske mye større på en iPad der mange spill kan ta mye plass, for eksempel stortitler som GTA Vice City og lignende.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...