Gå til innhold

Anbefaling: Digitalkamera med lang zoom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En litt 'snill' visning i reportasjen av Fujifilm FinePix HS50 EXR med et bilde rett forfra, da med tanke på faktisk størrelse. Viser ikke faktisk størrelse på objektiv. Zupersoom har en i mine øyne en godt potensiale som reisefølge på turer og ekspedisjoner hvor en ikke ønsker å dra med de mengdene som dSLR-utstyr fort baller på seg. Fujifilm er nesten dSLR i fysisk størrelse...

 

Når det er sagt hadde det nesten kun vært Fujifilm i denne anbefalingen jeg hadde vurdert. Alle andre har djevelsens versjon av zoomstyring - motorisert.

 

(Minste størrelse med zoom på videste setting)

post-5746-0-05202200-1359138515_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En litt 'snill' visning i reportasjen av Fujifilm FinePix HS50 EXR med et bilde rett forfra, da med tanke på faktisk størrelse. Viser ikke faktisk størrelse på objektiv. Zupersoom har en i mine øyne en godt potensiale som reisefølge på turer og ekspedisjoner hvor en ikke ønsker å dra med de mengdene som dSLR-utstyr fort baller på seg. Fujifilm er nesten dSLR i fysisk størrelse...Når det er sagt hadde det nesten kun vært Fujifilm i denne anbefalingen jeg hadde vurdert. Alle andre har djevelsens versjon av zoomstyring - motorisert.(Minste størrelse med zoom på videste setting)post-5746-0-05202200-1359138515_thumb.jpg

 

Personlig liker jeg ikke motorzoom, dette ser tiltalende ut og det skal bli spennende og lese testene av dette kamera. Håper det gir bra bildekvalitet og gode ISO egenskaper, tror kamerat har en fremtid i reiseveska for mange da.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei :) Ser etter en ferie kamera med god zoom snarest, liker Fujifilm FinePix HS50 EXR og Canon PowerShot SX50 HS. Men ser at FinePix HS50 EXR er ikke i butikken enda, må kjøpe en før utgangen av mars.

 

Noen som vet hva er forskjell mellom den gamle FinePix HS30 EXR og den nye FinePix HS50 EXR ?

 

Er Canon PowerShot SX50 HS bedre enn FinePix HS30 EXR ?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er veldig å håpe at Fujifilm har hevet bildekvaliteten fra tidligere modeller, Hs10 og Hs20 radikalt. Mitt Hs10 tok kvelden i Asia etter å ha fått 2,5 dråper vann på seg. Ingen garanti og veldig dårlig service hos Fujifilm. Kjøpte da Hs20. Heldigvis kom DigitalFoto med en omtale av bildekvaliteten (innen returfristen) og jeg begynte å sammenligne mot eldre kamera jeg har. Fujifilm falt helt igjennom. Det kunne langtfra måle seg med Lumix 20 med 5mpix. Derved valgte jeg å bite i det sure eplet og akseptere motorzoom. Til neste asiatur reiste jeg med SonyDSC- HX100. Hvilken en forskjell! Overlegen bildekvalitet. Overlegne muligheter med bla hdr som tar pusten fra en. Når jeg da kunne filme stabilt fra stedets motorsykler..... I denne gruppen er mitt valg helt klart Sony

DSC-HX300, eller Dsc-HX200 hvis en klarer seg med 30xzoom. Da får en også gps med seg. DSC-HX100 er det digitalkameraet jeg har vært mest fornøyd meg av 9 kompaktkamera jeg til nå har eid. Holder Systemkamera utenom.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...