Gå til innhold

Nå blir det snart lettere å bruke det nye supernettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I fjor fikk vi en helt ny standard for trådløse nettverk. Den heter 802.11ac,
Det kom ingen ny standard i fjor som heter 802.11ac. 802.11ac ligger an til å bli en standard i februar neste år.

Fra komplett:

ASUS RT-AC66U 11AC N1750 Router

Tilpasset standarder:

802.3u, 802.11b, 802.11a, 802.11g, 802.11n, DLNA CERTIFIED, 802.11ac

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757756#extra

 

 

Lenke til kommentar
I fjor fikk vi en helt ny standard for trådløse nettverk. Den heter 802.11ac,
Det kom ingen ny standard i fjor som heter 802.11ac. 802.11ac ligger an til å bli en standard i februar neste år.
Fra komplett:ASUS RT-AC66U 11AC N1750 RouterTilpasset standarder:802.3u, 802.11b, 802.11a, 802.11g, 802.11n, DLNA CERTIFIED, 802.11achttp://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757756#extra

Akkurat det samme sto det på alle rutere som hadde 11n før det var en standard. Komplett har ikke en egen kategori for "kommende standarder". Men ofte sto det 11n(draft)

 

Lenke til kommentar

Akkurat det samme sto det på alle rutere som hadde 11n før det var en standard. Komplett har ikke en egen kategori for "kommende standarder". Men ofte sto det 11n(draft)

Dog, jeg kan ikke se .11ac listet opp på andre modeller.

Så du sier at AC66U støtter teoretisk .11ac, men at den ikke har det?

Lenke til kommentar

Fra komplett:

ASUS RT-AC66U 11AC N1750 Router

Tilpasset standarder:

802.3u, 802.11b, 802.11a, 802.11g, 802.11n, DLNA CERTIFIED, 802.11ac

http://www.komplett....ku=757756#extra

Den der har andre utkast (Draft 2.0) til 802.11ac, nå jobbes det med femte utkast. Det er ikke en fastsatt standard selv om Komplett skriver det. ;)

 

Dog, jeg kan ikke se .11ac listet opp på andre modeller.

Så du sier at AC66U støtter teoretisk .11ac, men at den ikke har det?

Sjekk linken i min første post. 802.11ac ligger an til å bli godkjent som en endelig standard i februar 2014.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Akkurat det samme sto det på alle rutere som hadde 11n før det var en standard. Komplett har ikke en egen kategori for "kommende standarder". Men ofte sto det 11n(draft)
Dog, jeg kan ikke se .11ac listet opp på andre modeller.Så du sier at AC66U støtter teoretisk .11ac, men at den ikke har det?

 

Nei, ikke det jeg sier. Det jeg sier er, selv om en teknologi ikke har blitt en standard, så reklamerer ikke Komplett for det med å sette den kommende standarden i egen kollene/cell/rad som heter "ikke offisielle standarder".

Endret av emosbek
Lenke til kommentar

Kan de ikke bare begynne på et nytt IEEE tall, og så legge på den enkle metoden med a, b også videre.

 

Bare at nå har hastigheten blitt levelig, og man har allerede nok bokstaver i jungelen. Alternativt finne på noe bedre navn et det knotete 802.11 nummerbeskrivelsen.

Lenke til kommentar

802 innbefatter alle standarder som har med trådløse LAN/MAN å gjøre. 802.11 er arbeidsgruppa som jobber med de trådløse standardene. Grunnen til at tallet er 802 er vel ganske enkelt fordi man normalt sett får tildelt det neste ledige tallet på lista av IEEE. I dag kan man assosiere alt som har med 802 å gjøre med trådløse LAN/MAN, så hvorfor endre på dette? Skal man ta et annet tall i dag, 33 år etter, hadde det nok blitt enda mer knotete. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

802 innbefatter alle standarder som har med trådløse LAN/MAN å gjøre. 802.11 er arbeidsgruppa som jobber med de trådløse standardene. Grunnen til at tallet er 802 er vel ganske enkelt fordi man normalt sett får tildelt det neste ledige tallet på lista av IEEE. I dag kan man assosiere alt som har med 802 å gjøre med trådløse LAN/MAN, så hvorfor endre på dette? Skal man ta et annet tall i dag, 33 år etter, hadde det nok blitt enda mer knotete. :)

 

What? 802 er en samling sv standarder innen LAN og MAN. Derunder også WLAN :) 802.3 feks er ethernet (kablet LAN). 802.1x er en protokoll for NAC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...