Gå til innhold

? Skal du betale TV-lisens for kjøleskapet og?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell. Det er mange studenter het til lands, som omtrent alle har, eller må ha en bærbar datamaskin til skolebruk. Det skal ikke akkurat sies at en student har budsjett til en TV lisens som skal betales på hennholdsvis 1400 kroner i halvåret (eller hva det kommer til å koste). Har NRK publisert direkte TV sendinger på nett, som da SVT har gjort, så er de jo direkte dumme. Internett, og da med utstyr som trengs for å være der skal koste abonnement til ISP og det utstyret koster. Jeg nekter å betale TV lisens, fordi jeg ikke ser på TV.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Har ikke FN erklært tilgang til internett som en menneskerettighet? Blir det ikke i så fall ett brudd på disse om staten legger inn avgifter på dette?

Nei, og det er ikke tilgangen men apparatet det er snakk om. Det er ikke avgift på å bruke havet, men det er moms på feilbåter allikavel, (dårlig sammenligning men den funker til dels)

 

Og det er vel at ingen mennesker skal nektes tilgang, ta betalt og beskatning er derimot noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sikkert mange andre har jeg alleredet sluttet med å ta inn tv signaler pga tv-lisensen. Jeg så på tv før, men syns det ble for dyrt at jeg skulle betale for en tjeneste jeg ikke bruker. Jeg har aldri sett på nrk sine tv kanaler, hørt på nrk sine radiokanaler eller vært inne på nrk sine nettsider.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Galskapen når stadig nye høyder. For å kunne gjennomføre noe slikt må det opprettes et nasjonalt register over enheter.

 

NRK burde blitt abonnementskanal, så ville vi raskt sett hvor mange som er interessert å betale nesten 3000 kr i året for det (dårlige) innholdet de produserer. Det ville tvunget NRK til å produsere bedre innhold, og konsentrere seg om én kanal i stedet for å fylle opp flere med søppel. NRK har vært fredet for lenge.

 

Broadcasting er uansett på vei ut. Det er også helt utrolig at det ble bevilget milliarder til utbygging av digitalt bakkenett som relativt få bruker. Denne båndbredden kunne andre nettverkstjenester hatt god bruk for.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Frp vil privatisere NRK? det mangler vel bare at de vil at vi skal privatisere alle skoler og sykehus også.... ops! det er sant det...

 

Når det er sagt så har det ikke gjort noe om NRK-lisensen hadde vert innbakt i skatten, i stedet for dette tullet.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg trodde at mye av lisensen dekket blant annet utbyggingen av det digitale bakkenettet, noe som er foreldet teknologi allerede før det ble bygget. Folk vil har "on dermand".

 

Jeg har absolutt ingen glede av dette nettet. Hadde lisenspengene derimot gått til utbygging av bredbånd hadde det vært mer aktuellt.

 

Jeg bor midt i Bergen (mindre en 15 minutters gange til torget), og jeg kan ikke få mer en 6 mbit internett da det er blykabler i gata her og det er ikke planlagt å oppgradere med det første.

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg hører mye på NRK radio, men TV har jeg ikke sett på årevis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det verste av alt er at man må betale lisens på TV'er uten digital tuner selv om det analoge bakkenettet er historie. Ikke engang det har de klart å fange opp ved å endre forskriften.Siden NRK skal være så utrolig tilbakestående og gammeldagse, ender jeg opp med å kjøpe TV i mammas navn, og lyve kontrolløren rett opp i ansiktet når han kommer på døra (2 ganger til nå).

 

Sett mobil på jobben eller manmma sin adresse også, ikke bestill noe ekstra fra CD eller get o.l. så er du i boks!

 

Ytterligere, sørg for å bo i en blokk der det er videoporttelefon, så er jo du helt sikker!

 

Få NRK over på betalTV, bruk programkort, problem løst, ikke noe å stusse på engang og iallefall ikke noe mere å diskutere!

 

Edit: Tar de betalt for eksempel for OL i 6 kanaler på nettet, er de jo langt på vei!

Endret av masterboy
Lenke til kommentar

Norge er et håpløst land. Staten strør rundt seg med penger. Alle vil ha mer og alle skal få. Den eneste måten politikere dekker inn utgiftene på er å øke skatter og avgifter. Hadde det ikke vært for oljen ville vi bodd i potetkjellere ennå. Kommunen jeg bor i er på gjeldstoppen blant norske kommuner. De har brukt en formue på kultur, og nå må man sansynligvis innføre eindomsskatt på privatboliger. Kultur er flott det, men burde ikke utføres før man faktisk har råd til det. Politikere har ikke et snev av kunnskap om økonomi. Mulig dette er off-topic, men NRK er da en statskanal. Jeg hørte f.eks på radio i dag at 6 av 10 (tror jeg..) av de store selskapene i Norge ikke engang skatter til dette landet. Vi priser oss selv ut av markedet. Videre er det masse eksempler på kommuner som kortsiktig tenkt selger store verdier til spotpris (f.eks kraftverk). Pengetap A/S. Alle skal over i offentlig sektor. Flytte papir og administrere ... Hippiene på tinget må skjønne at dette ikke er bærekraftig. Det burde satses hardere på privat sektor, redusere beskatning til bedrifter og få flere aktører som ønsker å satse i Norge. Vi burde premiere de som jobber hardt og ønsker å utføre noe, og ikke oppfordre til å stille oss i køa til NAV.

 

Huff .. Jeg vet jeg høres veldig sinna ut, men det er deprimerende å se hvordan enkelte politiske avgjørelser utføres.

 

I flere land har det vært lønnsstopp, og enkelte land (f.eks Tyskland) har redusert lønninger for å stabilisere økonomien. Men ikke i Norge ... En dag er festen over i Norge også. Ingen kake igjen.

 

Lisenspenger på mer enn NRK-kanalene kommer garantert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...