Gå til innhold

Test: ZTE Blade III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Kina har ZTE lansert u950.Denne går an å få for 850yuan noe som burde vaere 800nok.u950 har tegra 3 SoC, 1gb ram og 4gb lagring, 2000 batteri..Bare sånn dere veit...

Det kommer vel ikke som en sjokk, vennen min kjøpte samsung galaxy s2 for rundt 1700 yuan der...

Antar at Norge og andre land gjør smartphones minst 2 ganger dyrere enn Kina.

Lenke til kommentar

I Kina har ZTE lansert u950. ..... u950 har tegra 3 SoC, 1gb ram og 4gb lagring, 2000 batteri..

Utviklingen mot bedre telefoner og lavere priser går kjapt nå. Det tibudet du nevner er jo kjempebra på pris/ytelse.

 

Ved å handle utenlands og evt flashe custom ROM, så kan en spare noen kroner og få de nyeste modellene. Det er hvertfall penger å spare i billig og mellomsjiktet.

Lenke til kommentar
I Kina har ZTE lansert u950. ..... u950 har tegra 3 SoC, 1gb ram og 4gb lagring, 2000 batteri..
Utviklingen mot bedre telefoner og lavere priser går kjapt nå. Det tibudet du nevner er jo kjempebra på pris/ytelse.Ved å handle utenlands og evt flashe custom ROM, så kan en spare noen kroner og få de nyeste modellene. Det er hvertfall penger å spare i billig og mellomsjiktet.

 

Problemet er att den er laget for China Mobile sitt 3g nett som bruker helt andre frekvenser. I europa/usa blir det ikke mere en gsm.

Lenke til kommentar
I Kina har ZTE lansert u950.Denne går an å få for 850yuan noe som burde vaere 800nok.u950 har tegra 3 SoC, 1gb ram og 4gb lagring, 2000 batteri..Bare sånn dere veit...
Det kommer vel ikke som en sjokk, vennen min kjøpte samsung galaxy s2 for rundt 1700 yuan der...Antar at Norge og andre land gjør smartphones minst 2 ganger dyrere enn Kina.

 

Nei merke mobiler i Kina er generellt dyrere en i USA. En iPhone5 koster 649usd i USA, hele 850usd i Kina. Å producere en mobil koster egentlig veldig lite, en billig "smartphone" kan koste så lite som 200kr i butikk i kina. For ca. ett halvt år siden kostet en tegra3 SoC hva jeg kan huske rundt 20dollar. Ett batteri kan en konsument kjope for ca. 10-15kr. Hva trur du det koster å bygge en u950? Jeg tipper på under 500kr. Så egentlig er det ikke Norge som gjor mobilene dyre i Norge, det er de store mobil produsentene.

 

 

Lenke til kommentar
''Her får vi dessuten beskjed om å sette SD-kort i mobilen før vi filmer, til tross for at SD-kortet som fulgte med fremdeles sitter på plassen sin. Det løste vi ved å slette et album fra musikkmappen. Det var nemlig ikke slik at SIM-kortet manglet, slik telefonen ga beskjed om – det var bare ikke ledig plass på minnekortet.''

 

 

Bare en liten heads up. Ellers en god anmeldelse :) Gleder meg til denne. Endelig et godt alternativ til til andre billigmobiler :D

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Nei merke mobiler i Kina er generellt dyrere en i USA. En iPhone5 koster 649usd i USA, hele 850usd i Kina. Å producere en mobil koster egentlig veldig lite, en billig "smartphone" kan koste så lite som 200kr i butikk i kina. For ca. ett halvt år siden kostet en tegra3 SoC hva jeg kan huske rundt 20dollar. Ett batteri kan en konsument kjope for ca. 10-15kr. Hva trur du det koster å bygge en u950? Jeg tipper på under 500kr. Så egentlig er det ikke Norge som gjor mobilene dyre i Norge, det er de store mobil produsentene.

Hmm, det kan godt mulig være produsentene ja. Jeg bare antok det var Norge som gjorde det dyrt siden ting her er generelt dyrere. Jeg har aldri kjøpt en smartphone eller andre teknologiske ting i Kina før, men det eneste jeg vet er at vennen min kjøpte S2 for den prisen. Hun har lastet securities for hennes telefon, så er sikker på det er autentisk men det er fortsatt billigere en Norge's S2 selv om kanskje andre ting er dyrere i Kina enn USA..

En ipad mini kostet ca. 900 kr å lage, men elkjøp selger det for rundt 2500 kr for den minste GB versjonen, så tror du har rett at u950 koster under 500 kr :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...