Gå til innhold

Dumper prisen på Lumia 620


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette regnes som aggressiv prising, siden Nokia Lumia 620 på papiret har bedre spesifikasjoner enn HTC 8S. Blant annet har Lumia 620 høyere skjermoppløsning og dobbelt så stort internminne som konkurrenten.

 

I følge spesifikasjonene på produktsiden så har den samme skjermoppløsning som HTC 8S, nemlig 800 x 480. 8S har også større skjerm; 4 tommer.

 

De har også like mye arbeidsminne, 512MB. Men 620 har 8GB intern lagringsplass, så det stemmer at den er "dobbelt så stor". Det som er tilgjengelig for bruker er derimot mindre. Begge takler minnekort. Ser også ut som de har samme prosessor.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dahuff: hvorfor skulle de ikke tilby en WP telefon i billigsjiktet? Øker bevissthet rundt OSet og Nokia, som fører til større markedsandel, flere Developers, osv.

 

Brilliant IMO. Håper den selger som hakka møkk til både bedriftsmarkedet og "trenger bare en tlf med epost, SMS, Youtube og Facebook" markedet (ca de fleste).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kikket innom her etter at jeg fant 620'en (bl.a. den grønne, som jeg synes ser digg ut), i Thailand til 8.200 baht.

 

Tenkte jeg måtte finne ut om det var en utrolig pris, men det var det ikke i følge artikkelen det linkes til i toppen her, så da er det ikke noe poeng å prøve en telefon herfra.

 

820'en var forøvrig litt over dobbel pris, og 920'en var mellom 21.500 og 22.000, men den kan jeg ikke, tross egenskaper, like størrelse og fasong på.

Endret av Autodidact
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kikket innom her etter at jeg fant 620'en (bl.a. den grønne, som jeg synes ser digg ut), i Thailand til 8.200 baht.

 

Tenkte jeg måtte finne ut om det var en utrolig pris, men det var det ikke i følge artikkelen det linkes til i toppen her, så da er det ikke noe poeng å prøve en telefon herfra.

 

820'en var forøvrig litt over dobbel pris, og 920'en var mellom 21.500 og 22.000, men den kan jeg ikke, tross egenskaper, like størrelse og fasong på.

 

Kjøpte en gul Lumia 620 i Hua Hin i går for 8200,- thb (ca 1560,- kr) og må si at dette er en lekker liten sak. På bildene kan den se simpel ut, men den virker solid byggd og ligger godt i hånda. Er forøvrig ett svart deksel med i eska dersom man skal være litt mer anonym. Har en 920 og jeg testet litt side om side åpning av apps osv og forskjellen var veldig liten mht respons.

At denne enda ikke er lansert i Norge er en gåte for meg. Neste steg er 820, men da snakker vi vel om en pris på over 3500,- kr.

Lumia 620 var utsolgt på flere av butikkene i shoppingsenteret Market Village i Hua Hin. Jeg reiser hjem neste mandag og vurderer å kjøpe med meg ett par ekstra dersom de fortsatt er å oppdrive:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Har en i hende nå, kjøpt inn til min mor som skal ta steget inn i smart-telefon-verdenen. Må innrømme jeg liker den svært godt, og får medhold av min datter i at vi skulle beholdt den selv.

 

De eneste to tingene jeg kommer på som "plager" meg er det med induktiv lading, siden jeg er vant med det fra mine WebOS-telefoner. Det andre er egentlig mer plagsomt, og det er at jeg ikke finner (om det går) muligheten for å endre varsel-lyd for kalenderoppføringer, så de går jeg stadig glipp av p.g.a. kort lyd og lavt volum. Men det er jo ikke telefonen sin feil.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...