Gå til innhold

Nye Megaupload gir 50 GB gratis lagring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det skal bli noen dropbox erstatter for min del, må de først og fremst ha en bra lokal klient.

Skal bli gøy å se hva de klarer å levere.

 

Edit:

Ser ut at det blir en ren browser løsning ifra dem, men med åpen api er det vel håp om at noen lager en lokal klient med speiling av valgte mapper.

Endret av lain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg skal holde filene mine og Kim Dot Com langt unna.

Når jeg velger cloud storage har jeg som krav at firmaet driver i henhold til alle lover og regler, uten om å gå i grenseland.

 

Det er fordi, selv om firmaet (f.eks. MegaUpload) ikke nødvendigvis gjør noe ulovlig, er det en mulighet for at USA eller en annen regjering plutselig finner det for godt å beslaglegge alle servere.

 

Holder meg til Google Docs, Dropbox, og Skydrive. Jeg er sikker på at filene mine ikke plutselig forsvinner der.

Så nei, selv om Mega lover at det ikke kan tas ned tror jeg ikke på dem.

 

edit: Forresten så er ikke størrelsen alt lengre, men hva ekstra som tilbys. Google Docs er fantastisk for dokumenter. Har ikke så stor plass der, men bruker det allikevel.

Endret av Unlimited LTD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg skal holde filene mine og Kim Dot Com langt unna.

Når jeg velger cloud storage har jeg som krav at firmaet driver i henhold til alle lover og regler, uten om å gå i grenseland.

 

Det er fordi, selv om firmaet (f.eks. MegaUpload) ikke nødvendigvis gjør noe ulovlig, er det en mulighet for at USA eller en annen regjering plutselig finner det for godt å beslaglegge alle servere.

 

Holder meg til Google Docs, Dropbox, og Skydrive. Jeg er sikker på at filene mine ikke plutselig forsvinner der.

Så nei, selv om Mega lover at det ikke kan tas ned tror jeg ikke på dem.

 

edit: Forresten så er ikke størrelsen alt lengre, men hva ekstra som tilbys. Google Docs er fantastisk for dokumenter. Har ikke så stor plass der, men bruker det allikevel.

 

Hvis du leste artikkelen kunne du fått med deg at alle filer blir kryptert og kun opplaster har dekrypteringsnøkkel. I tillegg er serverne spredd i mange land for å hindre at de blir raidet.

 

"Det skal være umulig å stenge den nye tjenesten, ettersom den er spredt over et stort nettverk med forskjellige tjenestepartnere. Mega skal spre serverne sine rundt omkring i ulike land, og nekter å jobbe med amerikanske tjenestetilbydere."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tror jeg skal holde filene mine og Kim Dot Com langt unna.Når jeg velger cloud storage har jeg som krav at firmaet driver i henhold til alle lover og regler, uten om å gå i grenseland.Det er fordi, selv om firmaet (f.eks. MegaUpload) ikke nødvendigvis gjør noe ulovlig, er det en mulighet for at USA eller en annen regjering plutselig finner det for godt å beslaglegge alle servere.Holder meg til Google Docs, Dropbox, og Skydrive. Jeg er sikker på at filene mine ikke plutselig forsvinner der.Så nei, selv om Mega lover at det ikke kan tas ned tror jeg ikke på dem.edit: Forresten så er ikke størrelsen alt lengre, men hva ekstra som tilbys. Google Docs er fantastisk for dokumenter. Har ikke så stor plass der, men bruker det allikevel.

 

Du vet jo ikke hva Mega vil tilby, så dette er jo en latterlige kommentarer.

 

Du beskylder Dotcom for å være i grenseland, noe han, eller andre assosiert med Megaupload ikke er. At Dotcom har en fortid som hacker har lite eller ingen ting med Megaupload/mega. USA og New Zealand raidet Megaupload på ulovlig vis, noe som er bevist gjentatte ganger.

 

Og jo, størrelse teller.

 

Hvis dette går igjennom blir det vell en helt klar nr. 1 blandt fildelingssider.

 

Hehe, vel Megaupload var jo utrolig populær med sine 180 millioner brukere, så tipper denne blir det og.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hvis du leste artikkelen kunne du fått med deg at alle filer blir kryptert og kun opplaster har dekrypteringsnøkkel. I tillegg er serverne spredd i mange land for å hindre at de blir raidet.

 

"Det skal være umulig å stenge den nye tjenesten, ettersom den er spredt over et stort nettverk med forskjellige tjenestepartnere. Mega skal spre serverne sine rundt omkring i ulike land, og nekter å jobbe med amerikanske tjenestetilbydere."

Du vet jo ikke hva Mega vil tilby, så dette er jo en latterlige kommentarer.

 

Du beskylder Dotcom for å være i grenseland, noe han, eller andre assosiert med Megaupload ikke er. At Dotcom har en fortid som hacker har lite eller ingen ting med Megaupload/mega. USA og New Zealand raidet Megaupload på ulovlig vis, noe som er bevist gjentatte ganger.

 

De gjorde det på ulovlig vis, ja, men det endrer da ikke på noe måte det faktum at Megaupload ble tatt ned, og filene utilgjengelige!

 

Som jeg sa:

Det er fordi, selv om firmaet (f.eks. MegaUpload) ikke nødvendigvis gjør noe ulovlig, er det en mulighet for at USA eller en annen regjering plutselig finner det for godt å beslaglegge alle servere.

Jeg sa ikke at Megaupload eller Kim Dot Com gjør noe ulovlig. Jeg sa at USA eller en annen regjering kan finne på å beslaglegge alle servere.

Og at selv om de sier at det ikke kan tas ned pga. distribusjon i andre land betyr ikke det at det automatisk er 100% sikkert.

 

Det er problemet mitt med Mega.

 

(forresten, å si at MegaUpload ikke er i grenseland er vel ikke helt riktig... Mye ulovlig som lå på de serverne av filmer, musikk, programmer, spill osv... Og selv om det kanskje nødvendigvis ikke er direkte ulovlig så er det i grenseland på samme måte som Pirate Bay er i grenseland)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

De gjorde det på ulovlig vis, ja, men det endrer da ikke på noe måte det faktum at Megaupload ble tatt ned, og filene utilgjengelige!

 

Som jeg sa:

 

Jeg sa ikke at Megaupload eller Kim Dot Com gjør noe ulovlig. Jeg sa at USA eller en annen regjering kan finne på å beslaglegge alle servere.

Og at selv om de sier at det ikke kan tas ned pga. distribusjon i andre land betyr ikke det at det automatisk er 100% sikkert.

 

Jo, det er ganske sikkert, bare se på TPB.

Lenke til kommentar
(forresten, å si at MegaUpload ikke er i grenseland er vel ikke helt riktig... Mye ulovlig som lå på de serverne av filmer, musikk, programmer, spill osv... Og selv om det kanskje nødvendigvis ikke er direkte ulovlig så er det i grenseland på samme måte som Pirate Bay er i grenseland)

 

Du skulle bare visst hvor mye ulovlig materiale som ligger på serverne til Google Docs, Dropbox, og Skydrive også. Skal man holde Smith & Wesson ansvarlig for alle drap utført med deres våpen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at Megaupload eller Kim Dot Com gjør noe ulovlig. Jeg sa at USA eller en annen regjering kan finne på å beslaglegge alle servere.

Og at selv om de sier at det ikke kan tas ned pga. distribusjon i andre land betyr ikke det at det automatisk er 100% sikkert.

 

(forresten, å si at MegaUpload ikke er i grenseland er vel ikke helt riktig... Mye ulovlig som lå på de serverne av filmer, musikk, programmer, spill osv... Og selv om det kanskje nødvendigvis ikke er direkte ulovlig så er det i grenseland på samme måte som Pirate Bay er i grenseland)

 

Men USA og en eller annen regjering KAN IKKE raide serverne når de har serverparker i flere land rundt om i verden. Skal godt gjøres å raide alle de dupliserte serverne som gjør at filer blir borte når de ikke får til å stenge The Piratebay engang. Men for all del kos deg med de XGB du får av de såkalte "trygge" cloudstorage tjenestene. Ikke det at Dropbox er 100% sikker når det gjelder privacy/security. Har vært flere sikkerhetsproblemer med tjenesten.

 

Og forresten, tror du virkelig at alle som bruker Dropbox, Skydrive o.l ikke lagrer ulovlige filer i skyen? Tro om igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes mange gratisalternativer, Adrive tilbyr jo også 50GB gratis. Men eg har prøvd dei fleste, og ingen er så rå og sømlause som Bitcasa. Som er foreløpig gratis, men etterkvart vil koste $10 månaden.

 

Eg stiller meg sterk tvilende til at nye Mega er så bra som det markedsfører seg som. Det tar lang tid å utvikle ein god cloudteneste, og Bitcasa har brukt fleire år allereie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...