Gå til innhold

Dette Linux-geværet sikter «automatisk»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig misvisende overskrift her. Siktet blir automatisk stilt inn riktig, men det er fremdeles skytteren som må sikte, og faktisk skyte godt. Dette kan muligens hjelpe folk som ikke er gode til å skyte i utgangspunktet, å skyte bedre, men man må fremdeles lære å skyte på gamlemåten.

Lenke til kommentar

Og så plutselig så handler krig om å ha den kjappeste og mest accurate aimboten. "USA kjemper med å få programmert en kjappere aimbot.""Aimbot massaker i Washington""Person funnet med ulovlig aimbot programvare i Oslo"

Krig handler allerede om det. Alt annet enn fotsoldater har allerede avanserte aimboter. En moderne stridsvogn/jagerfly/ubåtduell avgjøres i stor grad av hvem som har de beste aimbotene (måldata utstyr, radar, infrarød, missil guiding, sonar osv) og mottiltak mot aimbot.

 

Ut i fra markedsføringsvideon er systemet ment for jakt og baneskyting. Men jeg vil tippe det vil bli brukt i fremtidige snikskytersystem. Det interessante der er om det vil kunne gjøre spotteren unødvendig...

 

For jakt er dette et veldig godt system da det vil kunne redusere antall skadeskytinger så jeg ser det som en positiv utvikling. Men vi må vente en del år før prisene reduseres nok til at det kan bli aktuelt for den allmenne jeger.

 

 

Veldig misvisende overskrift her. Siktet blir automatisk stilt inn riktig, men det er fremdeles skytteren som må sikte, og faktisk skyte godt. Dette kan muligens hjelpe folk som ikke er gode til å skyte i utgangspunktet, å skyte bedre, men man må fremdeles lære å skyte på gamlemåten.

 

Videoen snakker om at det hjelper mot nappavtrekk så den er nok ikke så missvisende. Siden systemet blokkerer skudd som ikke er på målet antar jeg de verste nappavtrekkene og rykkbevegelsene blir blokkert.

Lenke til kommentar
Krig handler allerede om det. Alt annet enn fotsoldater har allerede avanserte aimboter. En moderne stridsvogn/jagerfly/ubåtduell avgjøres i stor grad av hvem som har de beste aimbotene (måldata utstyr, radar, infrarød, missil guiding, sonar osv) og mottiltak mot aimbot.

 

Ut i fra markedsføringsvideon er systemet ment for jakt og baneskyting. Men jeg vil tippe det vil bli brukt i fremtidige snikskytersystem. Det interessante der er om det vil kunne gjøre spotteren unødvendig...

 

For jakt er dette et veldig godt system da det vil kunne redusere antall skadeskytinger så jeg ser det som en positiv utvikling. Men vi må vente en del år før prisene reduseres nok til at det kan bli aktuelt for den allmenne jeger.

 

Videoen snakker om at det hjelper mot nappavtrekk så den er nok ikke så missvisende. Siden systemet blokkerer skudd som ikke er på målet antar jeg de verste nappavtrekkene og rykkbevegelsene blir blokkert.

Jeg har en kamerat som laget en egen aimbot og "triggerbot" til CS:S mens vi gikk på videregående.

I starten var aimboten FOR god, så det var åpenbart om man spectatet. Etter et par iterasjoner hadde han lagt inn en kort utgjevning av bevegelser i stedet for å hoppe øyeblikkelig til målet, og tok høyde for rekyl og "jerk" (at våpen under spraying hopper litt fra side til side) til en viss grad.

For å hindre at aimbotten skulle skyte noen når han var AFK, eller alltid skyte optimalt la han inn en trigger funksjon som bare aktiverte den når han trykket inn museknappen, og bare siktet om fienden var innenfor en viss radius av siktet.

Denne trigger funksjonaliteten la han også inn i en egen modul på omvent måte i et "triggerbot", altså at selv om man trykket inn museknappen ville den bare skyte om man holdt over en fiende, og en mulighet for å bytte til "auto-fire" så man ikke trengte å trykke inn museknappen. Vi testet dette ut for morroskyld på LAN

 

 

Jeg mener på å ha sett at det innes digitale systemer som erstatter spotteren for snipere, men jeg vet ikke om dette er utbredt ennå. Jeg lurer på om det var Barret (de samme som lager .50 sniper rifle)

 

Jeg vil tro prisen på en slik løsninge kan reduseres over et par iterasjoner. Sansynligvis er siktesystemet med tracking det som er dyrest, og om det kan gjøres billigere etter ett eller to design til kan volumet øke nok til å bringe prisene ned fra eksotisk til high-end/entusiast nivåer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...