Gå til innhold

Diabetes-app kan gi gründerpris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er link til app'en på Google Play.

 

Vi har vel alle sett TV-serien Lost: Desmond måtte trykke på en knapp hvert 108. minutt. Ellers gikk verden under.

 

App'en ser ut til å tilby et lignende konsept for diabetikere. Bevis at du er i live om morgenen og når du trener ved å trykke på en knapp, ellers blir slekt og venner kontaktet (av den "døgnbemannede" serveren deres) med informasjon om posisjonen din så de kan komme deg til unnsetning.

Lenke til kommentar

Min bestemor nærmer seg 90, og har en primitiv Doro-mobil. Den har en "nødknapp" på baksiden, og rett som det er utløser min bestemor den alarmen med et uhell. Da får min far og alle hans søsken tekstmelding om at alarmen er blitt utløst - de ringer raskt til hun, og hun sier at alt er bra.

 

Doro har jo valgt en smart løsning, i og med at mobilen sender tekstmeldingene direkte. Mobilen som har DiabetesGuard installert vet sin egen GPS-posisjon, og har innebygget mulighet til å sende tekstmeldinger. Så hva er da gevinsten ved å kontakte denne serveren som sender ut overprisede meldinger? Skulle tro det blir en del falske alarmer, som i min farmors tilfelle. Du glemmer alarmen, og stikker i dusjen..

 

Jeg har diabetes type 1 og skal definitivt ikke benytte meg av den tjenesten her. Hvis du tror du trenger denne tjenesten får du heller avtale med din mor at du skal sende meldingen "jeg lever" hver dag du står opp, også får du be hun ringe om du ikke har sendt innen kl 08.. :-P

 

1.png

Endret av NothingForever
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min bestemor nærmer seg 90, og har en primitiv Doro-mobil. Den har en "nødknapp" på baksiden, og rett som det er utløser min bestemor den alarmen med et uhell. Da får min far og alle hans søsken tekstmelding om at alarmen er blitt utløst - de ringer raskt til hun, og hun sier at alt er bra.Doro har jo valgt en smart løsning, i og med at mobilen sender tekstmeldingene direkte. Mobilen som har DiabetesGuard installert vet sin egen GPS-posisjon, og har innebygget mulighet til å sende tekstmeldinger. Så hva er da gevinsten ved å kontakte denne serveren som sender ut overprisede meldinger? Skulle tro det blir en del falske alarmer, som i min farmors tilfelle. Du glemmer alarmen, og stikker i dusjen..Jeg har diabetes type 1 og skal definitivt ikke benytte meg av den tjenesten her. Hvis du tror du trenger denne tjenesten får du heller avtale med din mor at du skal sende meldingen "jeg lever" hver dag du står opp, også får du be hun ringe om du ikke har sendt innen kl 08.. :-P1.png

 

Tjenesten er gratis, les mer her: http://www.vitusapotek.no/Sykdom-og-plager/Diabetes/DiabetesGuard/

 

og her: www.smartcare.no

Lenke til kommentar

Det bildet jeg linket til i posten ovenfor er hvertfall fjernet, og der stod det 50 kr/måneden. Det ser ut som om Vitusapoteket "spanderer", i bytte mot reklame for Vitusapoteket inne i app'en..

 

Det endrer jo ikke det faktum at mobilen vet posisjon og kan sende SMS uavhengig av en server. Man trenger jo dekning (og "penger på kortet") enten man skal sende SMS eller kontakte en server..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...