Gå til innhold

Slik blir BioShock Infinite på PC (Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi som spiller på PC har for lengst måttet finne oss i å spille konsollporter, gode eller dårlige. I det siste har jeg merket at portene har vært betydelig bedre enn på lenge. Det viser bare at man må sutre høyt og lenge nok til de faktisk gjør noe.

 

Har nok ikke noe med sutringen din å gjøre. Handler nok mer om at denne konsollgenerasjonen har vart så lenge som den har. Det er klart at når utviklerene lærer å håndtere konsollene og motorene bedre, kan de vie mer tid til en skikkelig portering til PC.

 

Når de nye konsollene kommer vil nok igjen fokuset skiftes til Playstation og Xbox, og PC-en står på bar bakke igjen. Det er jo selvfølgelig veldig synd for de som liker å spille på PC.

 

Det som dog kan være redningen er at det blir lettere å porte mellom alle platformene, noe som er realistisk med tanke på at de nye konsollene visst nok kjører på svært gode PC-komponenter, i stedet for utstyr laget spesifikt for hver konsoll.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke beste tråden å diskutere dette men lurer på hva som er galt med Steam?

Enig, og jeg har hatt denne diskusjonen alt for mange ganger sånn det er. Men for ta det kort kan du jo prøve å installere Bioshock Infinite uten å installere og oppdatere steamklienten? Og hva er vitsen med å bruke forskjellig valutakurs? Det er jo bare å si at all valutaen er verdt like mye, så er det problemet løst. Steam gjorde det med euro og sa det var like mye verdt som dollar, og folk godtok det. Ikke bare det, men folk sier ofte at det er bra tilbud på steam, til tross for at vi betaler i dyre dommer i forhold til resten av verden. Det er jo meget bra tilbud å få lov å betale vanlig pris... Det er bare noe av det verste, men listen er veldig, veldig lang.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, og jeg har hatt denne diskusjonen alt for mange ganger sånn det er. Men for ta det kort kan du jo prøve å installere Bioshock Infinite uten å installere og oppdatere steamklienten? Og hva er vitsen med å bruke forskjellig valutakurs? Det er jo bare å si at all valutaen er verdt like mye, så er det problemet løst. Steam gjorde det med euro og sa det var like mye verdt som dollar, og folk godtok det. Ikke bare det, men folk sier ofte at det er bra tilbud på steam, til tross for at vi betaler i dyre dommer i forhold til resten av verden. Det er jo meget bra tilbud å få lov å betale vanlig pris... Det er bare noe av det verste, men listen er veldig, veldig lang.

 

Skjønner hvordan du tenker, men nå er det da blitt slik at Steam og PC spill er blitt sammenflettet. Skal en spille så må en forholde seg til Steam enten en vill eller ikke (med unntak selvfølgelig).

 

Og hadde Steam vært en tjeneste som gjorde det vanskelig å få spilt sine spill så hadde jeg sett problemet, men nå er det da slik at Steam er vel det beste som har skjedd for PC som spill plattform etter min mening. En har spillene sine hos en tjeneste som patcher og holder spillene oppdatert for deg, med synkronisering av savinger og med et nettsamfunn en kan diskutere med.

 

Og ikke minst kontakt med venner i alle spill.

 

Synes prisen på spill via Steam er stort sett helt ok jeg, en kan ikke få samme pris om i USA. Akkurat som alle varer rundt i hele verden koster forskjellig i forhold til hvilke verdensdel og land. Og USA er et land som er på kanten til å stupe på hode og ræva ut pga økonomien om dagen.

 

I forhold til Norge hvor dem fleste av oss har mer penger en noen gang. Så pris på spill via Steam er helt ok for Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...