Gå til innhold

Tips: Pass deg for SMS-fella


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel kun Telenor og NetCom som ikke har MMS inkludert i sine abonnement(?). Jeg har 600 MMS/SMS/minutt og 1000 GiB data inkludert hos OneCall, så dette vil ikke være noe problem for de med samme eller lignende abonnement.

 

Hvor mye betaler du for det abonnementet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det er vel kun Telenor og NetCom som ikke har MMS inkludert i sine abonnement(?). Jeg har 600 MMS/SMS/minutt og 1000 GiB data inkludert hos OneCall, så dette vil ikke være noe problem for de med samme eller lignende abonnement.
Hvor mye betaler du for det abonnementet?

200,- regner jeg med. Det det koster hos Chess.

Lenke til kommentar

"Feilfakturering" er da vitterlig feil å skrive i denne artikkelen. Man har jo faktisk sendt MMS-ene og blir riktig fakturert for disse. Det er en feil på mobilene, ikke hos operatørene. Og det burde være relativt enkelt å fikse for mobil- og operativsystemprodusentene.

Forøvrig skjønner jeg ikke at det er blitt gjort slik i utgangspunktet - så lenge det bare er tekst i meldingen, burde det ikke være noe vanskeligere å omgjøre en SMS til e-post som en MMS til e-post.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Det er vel kun Telenor og NetCom som ikke har MMS inkludert i sine abonnement(?). Jeg har 600 MMS/SMS/minutt og 1000 GiB data inkludert hos OneCall, så dette vil ikke være noe problem for de med samme eller lignende abonnement.
Hvor mye betaler du for det abonnementet?

 

1000Gib? :O

Regner med du mener 1000 MB? :p

Endret av Freestyle199
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Det hadde vært et morsomt poeng om det hadde vært korrekt, men her er det nok "Normal users, some stupid smartphones".

En telefon har ingen intelligens og kan ikke tenke selv. Han utfører kun eierens instruksjoner etter oppsatt program. En smartphone kan være programmert til å gjøre dumme ting, men igjen er det eieren som styrer.

Det kan jo tenkes der finnes en telefon som tar dumme beslutninger, men ikke som jeg kan komme på i farten. iPhone sine valg om alarmer etter at klokken har hoppet en time fram eller tilbake over natten, er det nærmeste jeg kommer på sønn i farten.

Lenke til kommentar

En telefon har ingen intelligens og kan ikke tenke selv. Han utfører kun eierens instruksjoner etter oppsatt program. En smartphone kan være programmert til å gjøre dumme ting, men igjen er det eieren som styrer.

Det kan jo tenkes der finnes en telefon som tar dumme beslutninger, men ikke som jeg kan komme på i farten. iPhone sine valg om alarmer etter at klokken har hoppet en time fram eller tilbake over natten, er det nærmeste jeg kommer på sønn i farten.

 

Er ikke det litt merkelig argumentasjon i dette tilfellet? Hvor telefonens software faktisk "overstyrer" eierens handlinger? Er det virkelig så dumt å ikke vite at telefonen gjør om sms til mms når su sender gruppe-SMS?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Er ikke det litt merkelig argumentasjon i dette tilfellet? Hvor telefonens software faktisk "overstyrer" eierens handlinger? Er det virkelig så dumt å ikke vite at telefonen gjør om sms til mms når su sender gruppe-SMS?

 

AtW

Som det står i artikkelen skjer det kun hvis du legger til en kontakt som er registrert kun med mailadresse. At telefonen gir deg mulighet til å legge til emailkontakter når du har valgt å sende en sms, vel telefonen gir jo beskjed om at nå er det en mms, men det kunne sikkert vært løst på flere måter...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Det går da fremdeles an på Android å ha en kontakt med bare mail og ikke mobilnummer.

Det samme vil skje med Android..

 

Hvorfor ikke gjøre som Android, der du kan merge kontoer, og ha Mail og tlf. på en kontakt...

Endret av Slettet+8713
Lenke til kommentar

Litt off topic kanskje, men vil nå ikke si at det er så altfor dyrt med MMS heller da. Ble ihvertfall positivt overrasket over at de 16 MMS'ene jeg sendte fra utlandet på nyttårsaften ikke kostet meg mer enn 20kr eller "bare" 1,25 pr. stk. (spesielt med tanke på at det står 6,25 pr. stk i prislista til OneCall).

 

PS: mulig det bare er feilfakturert forøvrig ettersom det står oppført som mottak på fakturaen ;-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Er klar over det, men du kan unngå det, lett som sagt...

Hvordan kan du forhindre at telefonen gjør sms'en om til en mms, om du legger til en kontakt med bare mailadresse?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...