Gå til innhold

Guide: Fjerning av varmespreder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har faktisk ikke prestert å få til noe slikt selv, men jeg - i mine overklokkingsdager på AMD CPU - regelrett knuste en eller to kjerner, etter "litt" feil prosessorkjøler-montering.

 

Det var dog morsomt så lenge det varte.

Alt må jo tukles med, det er det som er så gøy :)

 

I dag, derimot, klarer jeg meg fint med stock hastigheter på alt. Det koster (for min del) for mye å drive og modifisere og overklokke hele tiden. Men for all del, jeg skjønner interressen, for det er gøy når det går bra, og alt fungerer knirkefritt. :)

Lenke til kommentar

Ødelegger noen ganger ting som jeg nettopp har kjøpt fordi jeg er litt ivrig og gjerne er ting laget av forholdsvis lett-knekkelig plast eller lignende... Da skjer det som pleier å skje - ting knekker.

 

I verste fall har jeg måttet vente 2 mnd på reservedeler for å fikse noe jeg ødela rett etter at jeg fikk det i posten... Man bør ikke vri på knotter som ikke er laget for å vri på :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt første møte med selvfiksing fikk en heller brå død. Var riktignok ikke data, men resultat ble mye av det samme. Var åtte år gammel (over 20 år siden dette) og en forsterker hadde tatt kvelden. Jeg mente at det måtte la seg gjøre å få på strøm uten å gå veien om trafoen. Koplet det til, satte i ledningen og POOOOOFF sa det. Men da lærte jeg i det minste hva en strømforsyning er til ;)

Endret av elf_man
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som nevnt her så er vell dette langt enklere på nyere Intel prosessorer? Er vell strengt tatt å bare løsne litt rundt kanten og poppe den av. Har vurdert dette selv da utallige tester indikerer at Intel har brukt temmelig dårlig, og generelt alt for mye kjølepasta mellom varmespreder og prosessorkjernene på Ivy Bridge og Sandy Bridge-E prosessorene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...