Gå til innhold

Lanserer nye videokameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har kjenskap til HF G10 sin kvalitet? Gir det bra bilder? Jeg vurderer å satse på Panasonic GH3, men hvis LEGRIA HF G25 gir like bra bilder, og bedre enn HF G10, så er kansje det noe å satse på?

Jeg tenker litt på vekt og størrelse også. Vil ha minst mulig å drasse på.

Lenke til kommentar

Er det noen som har kjenskap til HF G10 sin kvalitet? Gir det bra bilder? Jeg vurderer å satse på Panasonic GH3, men hvis LEGRIA HF G25 gir like bra bilder, og bedre enn HF G10, så er kansje det noe å satse på?

Jeg tenker litt på vekt og størrelse også. Vil ha minst mulig å drasse på.

Det kommer helt an på hvilken type video du skal skyte.

Skal du ha et vanlig video kamera med de bruks fordelen som et dedikert video kamera har og god kvalitet er G10 regnet som et topp kamera hvis du leser bruker erfaringer rundt på internasjonale forum. G10 har også nå en ganske fordelaktig pris.

G25 er det ingen som vet enda om det er så mye bedre enn G10 at det forsvarer prisforskjellen.

 

GH3 har den beste video kvaliteten i segmentet DSLR/Speiløst. Ingen over, ingen ved siden inkludert video kameraene. Har også mye større sensor enn Video kameraene.

Så hvis filmatisk kvalitet og utskiftbar optikk, i et mer kreativ filmtype scenario du ønsker er GH3 overlegent video kameraene.

Ønsker du å filme med veldig liten dybdeskarphet er fullformat som 5DIII veien å gå med alle de fokuserings problemene det medfører.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvilken type video du skal skyte.

Skal du ha et vanlig video kamera med de bruks fordelen som et dedikert video kamera har og god kvalitet er G10 regnet som et topp kamera hvis du leser bruker erfaringer rundt på internasjonale forum. G10 har også nå en ganske fordelaktig pris.

G25 er det ingen som vet enda om det er så mye bedre enn G10 at det forsvarer prisforskjellen.

 

GH3 har den beste video kvaliteten i segmentet DSLR/Speiløst. Ingen over, ingen ved siden inkludert video kameraene. Har også mye større sensor enn Video kameraene.

Så hvis filmatisk kvalitet og utskiftbar optikk, i et mer kreativ filmtype scenario du ønsker er GH3 overlegent video kameraene.

Ønsker du å filme med veldig liten dybdeskarphet er fullformat som 5DIII veien å gå med alle de fokuserings problemene det medfører.

 

Ok. Med GH3 får jeg også foto apparat i tllegg, så da er det vel smartest å gå for det. Jeg så en video test på youtube, og de roste GH3 opp i skyene. Jeg har prøvd meg på filming med D7000, og det var ikke noe å rope hurra for. GH3 har samme formen, så jeg får en litt uggen følelse, samtidig som jeg har filmet mye bra med video kamera.Som har gitt gode reultater Og da trekkes en litt mot det. Når det da kommer noe nytt så frister det og.

Lenke til kommentar

Har egentlig et litt mer generelt spørsmål, får man videokamera med nightvisjon lengre ?

Ehm. Nå spør du vanskelig. Jeg kan prøve litt google-fu når jeg har tid til å puste igjen, men jeg mener å huske at noen Sony-modeller (og kanskje JVC?) hadde det før i alle fall.

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar
Er det noen som har kjenskap til HF G10 sin kvalitet? Gir det bra bilder? Jeg vurderer å satse på Panasonic GH3, men hvis LEGRIA HF G25 gir like bra bilder, og bedre enn HF G10, så er kansje det noe å satse på?Jeg tenker litt på vekt og størrelse også. Vil ha minst mulig å drasse på.
Det kommer helt an på hvilken type video du skal skyte.Skal du ha et vanlig video kamera med de bruks fordelen som et dedikert video kamera har og god kvalitet er G10 regnet som et topp kamera hvis du leser bruker erfaringer rundt på internasjonale forum. G10 har også nå en ganske fordelaktig pris.G25 er det ingen som vet enda om det er så mye bedre enn G10 at det forsvarer prisforskjellen.GH3 har den beste video kvaliteten i segmentet DSLR/Speiløst. Ingen over, ingen ved siden inkludert video kameraene. Har også mye større sensor enn Video kameraene.Så hvis filmatisk kvalitet og utskiftbar optikk, i et mer kreativ filmtype scenario du ønsker er GH3 overlegent video kameraene.Ønsker du å filme med veldig liten dybdeskarphet er fullformat som 5DIII veien å gå med alle de fokuserings problemene det medfører.

 

Hei

Hovedforskjellene mellom HF G10 og HF G25 er bla. at HF G25 har fått ny CMOS sensor som har ca 20% bedre lysfølsomhet enn HF G10 - noe som følgelig gjør den enda bedre i dårlige lysforhold. Andre ting som bør nevnes er en ny og intelligent bildestabilisator som automatisk justerer stabiliseringen til motiv/opptaksforhold og at lydinnstillingene er gjort mye enklere med en funksjon vi kalles Audio Scene Select.

 

Trond/Canon

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...