Gå til innhold

Sjekk vår nye skjermkort-testbenk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke LD Cooling PC-V4?

Fordi de ikkje har hatt den inne til test, og tydeligvis ikkje fått den gratis. Man pleier å bruke det man har fått av diverse produsenter til å sette opp en testbenk :)

 

Er heller ikkje vits å ha en design testbenk. Gjør benken jobben, så er det godt nok ;)

Har selv en slik Coolermaster benk som jeg fikk gratis for lenge siden :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi de ikkje har hatt den inne til test, og tydeligvis ikkje fått den gratis. Man pleier å bruke det man har fått av diverse produsenter til å sette opp en testbenk :)

 

Er heller ikkje vits å ha en design testbenk. Gjør benken jobben, så er det godt nok ;)

Har selv en slik Coolermaster benk som jeg fikk gratis for lenge siden :p

Hvorfor fikk du den? :D Men er jo forståelig at de bruker noe som er gratis, da :p
Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til de spillene som er i bunn og grunn konsollspill, hitman og sniper elite. Burde det ikke heller være spill lagd for pc som var fokuset her? Skjønner det blir litt teit å ha med ARMA II og lignende, men er det nå uansett noen på PC som spiller Sniper Elite her? :) Eller hitman for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Mye lekkert utstyr dere har i benken, men resultatene deres vil jo foreløpig være forskjøvet mot CPU-ytelse da de fleste sitter med typisk 4kjerners prosessorer som 2500, 3570, 3770 eller AMD av diverse varianter. Deres valg gjenspeiler vel et entusiast oppsett med et over gjennomsnittlig romslig budsjett siden denne brikken gir sørgelig lite utteling i fps i forhold til pris kontra 3770/3570 eller tilogmed fx-8350 (bortsett fra de spilltitlene AMD taper fullstendig på). Og nei, jeg kan ikke tenke meg at de fleste sitter med noe i nærheten av 3930 da anbefalingene alltid har gått mot firekjerners oppsett optimalisert for gaming :tease: . Noe annet er vel at teoretiske flaskehalser i CPU-ytelse skal kunne elimineres. Forsåvidt er det greit å ha noe å strekke seg mot :)I praksis er jo ikke dette alltid tilfelle.

 

Hvor mange av HW-leserne bruker Win8 ? Selv ser jeg at det er lite å hente med Win8 kontra Win7, tror at det kan være veldig greit å kunne se eventuelle forskjeller hvis dere kan inkludere win7 målinger i en overgangsfase. At win7 er utdatert tror jeg er langt unna. Etter noen systemoppsett basert på win8 på forskjellig hardware er min opplevelse at win8 sliter med kompatabilitet generelt og knotete tilnærmingstaktikk spesielt... Jeg anbefaler ikke overgang til win8 hverken til kontorbruk eller som gaming plattform. Det til tross for grei ytelse og teoretisk fps-økning som 57-kontra-56 fps mot win7. Operativsystemet fremstår ikke som modent nok til en bred brukerbase.

Lenke til kommentar

Synes egentlig dere burde teste høye oppløsninger og mye AA. Greit å se hvordan skjermkortet svarer i slike situasjoner. Det kan være nyttig for å se hvor lenge man kan ha det gitte skjermkort. 1080p burde vært historie i skjermmarkedet nå, men det er jo nesten bare det man finner.

 

Men ellers ser det jo bra ut da.

Lenke til kommentar

Dette er sikkert en fin maskin å teste skjermkort i prisklassen 3000 kr og oppover, men dere burde ha en billig testrigg for testing av billige skjermkort og en mellomklasse testrigg for testing av mellomklasse skjermkort også. Det er ingen vits å teste low end skjermkort på en rigg som dette. Ingen vil gjøre sånne kombinasjoner i praksis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott artikkel, eneste bekymringsverdige er vel at denne testsuiten kan favorisere Radeon-kortene litt. Blir uansett flott å se at testene deres er mer relevante for kjøp av spill i dag, og at dere gjør fornuftige valg på settings!

 

Er litt skeptisk til de spillene som er i bunn og grunn konsollspill, hitman og sniper elite. Burde det ikke heller være spill lagd for pc som var fokuset her? Skjønner det blir litt teit å ha med ARMA II og lignende, men er det nå uansett noen på PC som spiller Sniper Elite her? :) Eller hitman for den saks skyld.

Vel, dette er vel det utvalget av spill som er mest krevende i dag. Poenget med en benchmark er å finne ut hvilket skjermkort som yter best, da er det viktigere at benchmarkene er såpass tunge at dagens kort sliter. Det er også et greit utvalg av spillsjangre her, selv om jeg hadde likt å sett Witcher 2 og F1 2013 lagt inn.

Sniper Elite er kanskje den dårligste benchmarken som finnes. OG den liker ATI ekstremt godt over nVidia. Deilig grafikk er det heller ikkje.

Bare fordi den favoriserer Radeon-kortene er det ikke en dårlig benchmark? Skal være enig i at den ikke er særlig pen, men den er i det minste vanvittig tung ettersom det kjøres SSAA.

 

-snip-

Denne testsuiten er designet for å fortelle leserne hvilket grafikkort som er mest effektivt når det kommer til å pumpe ut bilder, ikke for å si noe om hvordan spillopplevelsen blir på fornuftige innstillinger. Den eneste siden som tester som du ønsker er HardOCP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...