Gå til innhold

Xbox: - Fremtidige spill vil ligge i skyen (Win, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som F2P med pene ord. Spill blir billigere å kjøpe i utgangspunktet, men til gjengjeld må man fortsette å kjøpe DLC stadig vekk. Og btw hva om jeg ikke har internett, som f.eks på hytta? Kan spillene spilles offline om de er i den skyen?

Poenget er vel at du skal ha 5G/6G som gjør at du kan streame trådløst. Uansett, teknologien for dette er minst 10 år unna før det kan bli lønnsomt i stor skala.

Lenke til kommentar

FreeToPlay og microtransactions kommer til å bli gigantisk tror jeg.

 

Spiiller av prisnippp ikke spill mer mictrotansactions. Da er det ikke lenger en spill, ,men en simulatir. Spill handler om menstring. Simulering handler om å dille rundt uten egentlig å mestre noe.

 

I et tradjosnelt spill må du mestre spillet, overvinne monstre løse gåter , finne våpen og rett og slett kjempe deg fram.

 

I simulatorer du kan kjøpe innhold er det jo bare å flekse opp kredtitkorte og føre av 10.000 kroner på det beste utstyret så er man mer eller mindre uovervinnelig. ER det rikitg å kalle det et spill å betale seg fra å nå målene og progresjon?

 

For meg føles det rett og slett som juks og jeg giffer ikke å spille spill der folk kan jukse seg til fordeler med eller uten utviklers tillatelse.

 

Freemium som disse spillene kalles er rett og slett noe jeg kommer til å holde meg langt unna. Føles rett og slett ut som å taste juksekoder inn i et spill noe man gjør når det blir for vanskelig for barna.

 

Se for dere GTA der man kan få tilgant itl alle byer, hus, våpen og itmes ved å flashe kredittkortet. Hva med Skyrim, få tilgang til Daedric armour med penger. Det blir åsfeil som det kan få blitt. Men får jo ingen mestringsfølelse av dette?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg slutter å spille dersom jeg ikke får eie spillene mine og oppbevare dem på min egen disk, så enkelt er det. Den skya kan de ha for seg selv.

Jeg tror nok du kommer til og forandre mening med tiden. Selv tror jeg nok spill blir det neste "netflix". Betale en sum i måneden og spill hvor mye du vill og for nye titler blir det noe ekstra.

 

 

Lenke til kommentar

Savner tida når jeg betalte 500kr for Socom + headset bundle, hvor du kunne skreddersy alt ved å lage egne rom, 24-25 maps osv..

Nå er det uferdig battlefield 3 til 500-600kr + 4 DLC pakker som koster (hvis man tar utgangspunkt i release og like mange maps), + må leie servere til 180kr ++ i måneden for å skreddersy osv..

 

Det går riktig vei !........

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er noe skeptisk til en slik utvikling. Fører jo at man i stadig mindre grad eier spillene man kjøper.

 

Samtidig ser vi ting som wii shoppen der man får tilgang til eldgamle klassikere, riktinok for en slump penger.

 

Gleden av å ha en "custom" snekret pc med harry lamper og uber kabinett vil også være borte når alle spiller fra samme generiske boks, slik er det med konsoller allerede, men ikke pc!

Lenke til kommentar

Er noe skeptisk til en slik utvikling. Fører jo at man i stadig mindre grad eier spillene man kjøper.

 

Samtidig ser vi ting som wii shoppen der man får tilgang til eldgamle klassikere, riktinok for en slump penger.

 

Gleden av å ha en "custom" snekret pc med harry lamper og uber kabinett vil også være borte når alle spiller fra samme generiske boks, slik er det med konsoller allerede, men ikke pc!

Til slutt vil det nok ikke være noen boks lenger, bare et par briller.

 

Dessuten har det aldri vært snakk om å "eie" spill som sådan, du bare eier en lisens til å spille det. Prinsippet er akkurat det samme, men distribusjonen foregår forskjellig.

Lenke til kommentar

Hmm, tolker det som mindre fokus på PC og mer på xbox, noe som også underbygges av win8s mildt bisarre spillsjappe. Håper og tror det er en tabbe av MS.

 

AtW

Jeg vil tro det er det stikk motsatte, dvs at de satser på spillene først og fremst, og at plattformen ikke er så viktig. Vi har jo mange multiplattformspill allerede, så alt de gjør er å la oss spille det samme spillet på xbox og PC uten å kjøpe flere kopier. Om man har trådløst nett uansett hvor man er, selvsagt. Og det har jo de fleste... :ermm:
Lenke til kommentar

Poenget er vel at du skal ha 5G/6G som gjør at du kan streame trådløst. Uansett, teknologien for dette er minst 10 år unna før det kan bli lønnsomt i stor skala.

 

Vil nevne at denne teknologien allerede finnes og jeg har selv prøvd hitman blood money (gratis) på coreonline sin side med 2/0,3 bandwith og var ikke noe delay eller lagg.

her er gamer artikkelen på det http://www.gamer.no/artikler/120125/spel-i-skya-med-square-enix/

Lenke til kommentar

Paradoksalt nok er jeg faktisk positiv (med visse forbehold)...Ikke fordi at det gir utgiver all makt, eller fordi det sannsynligvis vil bli lukrativt for dem og ikke spesielt for oss gamere. Heller ikke fordi at du må være koblet til nett hele tiden, men fordi dette fjerner konsollens store lodd: Utdatert hardware.

 

Hvis konsoller kan streame og Microsoft/Sony oppgraderer hardware sentralt (og kontinuerlig) vil man kunne kjøpe en konsoll som faktisk leverer kraften en trenger (i motsetning til dagens modell hvor en blir sittende på hardware som nærmer seg 10 år gammelt ved arvtagers lansering.) Dette vil åpne for at konsoller i holder tritt med utviklingen og om mulig kan multiplattformtitler ikke holde tilbake PC-versjonen i like stor grad (dette håper i det minste jeg!).

 

Vi har uansett sett at indieutgivere er mer enn kapable nok til å produsere god underholdning til PC. Også med god profitt og uten tradisjonelle utgivere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil nevne at denne teknologien allerede finnes og jeg har selv prøvd hitman blood money (gratis) på coreonline sin side med 2/0,3 bandwith og var ikke noe delay eller lagg.

her er gamer artikkelen på det http://www.gamer.no/...ed-square-enix/

Jepp, Gaikai og Onlive hadde dette oppe for halvannet år siden, og det fungerte fint da. Husk at jeg sa lønnsomt i stor skala, men det leste du vel ikke. Forøvrig gikk Onlive konkurs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...